Gå til innhold

Krav på noe?

Gjest ...på god vei nå..

Anbefalte innlegg

Gjest ...på god vei nå..
Skrevet

Hei jeg har vært psyksisk syk siden før jeg ble 18. Men jeg har ikke vært inne i 'systemet' siden jeg har levd i 100% isolasjon.

Foreldrene mine sier jeg har krav på penger, og at jeg må søke før jeg blir 25 (snart). Etterbetaling.

Legen jeg nå endel går til, har bestemt og snart søke rehabiliterings penger.

Hva skal jeg gjøre? Jeg synes ikke jeg har krav på noesomhelst, og det er bare foreldrene mine som maser om etterbetalingen, og mener det er viktig at jeg er ung-ufør?

Skrevet

Du vil ikke få etterbetalt noe. Det ble det slutt på i 2004. Men du kan søke om rehabiliteringspenger eller attføring. Det er sjelden trygdekontoret gidder å se på en uføresøknad før man har vært igjennom attføring.

Ta kontakt med legen din for å høre hva h*n mener er riktig for deg. Skulle du finne ut at du skal søke om rehabiliteringspenger eller attføring så vil NAV kreve en uttalelse fra dine behandlere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...