Gjest ...på god vei nå.. Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Hei jeg har vært psyksisk syk siden før jeg ble 18. Men jeg har ikke vært inne i 'systemet' siden jeg har levd i 100% isolasjon. Foreldrene mine sier jeg har krav på penger, og at jeg må søke før jeg blir 25 (snart). Etterbetaling. Legen jeg nå endel går til, har bestemt og snart søke rehabiliterings penger. Hva skal jeg gjøre? Jeg synes ikke jeg har krav på noesomhelst, og det er bare foreldrene mine som maser om etterbetalingen, og mener det er viktig at jeg er ung-ufør? 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Du vil ikke få etterbetalt noe. Det ble det slutt på i 2004. Men du kan søke om rehabiliteringspenger eller attføring. Det er sjelden trygdekontoret gidder å se på en uføresøknad før man har vært igjennom attføring. Ta kontakt med legen din for å høre hva h*n mener er riktig for deg. Skulle du finne ut at du skal søke om rehabiliteringspenger eller attføring så vil NAV kreve en uttalelse fra dine behandlere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.