Gå til innhold

legevakten og betaling

Anbefalte innlegg

Gjest anna lovise
Skrevet

Jeg lurer på om en alltid må betale for konsultasjon ved legevekten? Er frikortordningen utenfor legevaktordningen?

Skrevet

Frikort gjelder også på legevakten. Det er også mulighet for å få en regning, hvis du ikke har mulighet til å betale for timen der og da. Frikortet gjelder imidlertid ikke for private legevakter som Volvat.

Gjest anna lovise
Skrevet

Takk. Da skulle jeg ikke ha fått noen faktura i posten.Jeg får ta kontakt.

Gjest anna lovise
Skrevet

Frikort gjelder også på legevakten. Det er også mulighet for å få en regning, hvis du ikke har mulighet til å betale for timen der og da. Frikortet gjelder imidlertid ikke for private legevakter som Volvat.

Takk. Da skulle jeg ikke ha fått noen faktura i posten.Jeg får ta kontakt.

Gjest jepp, det gjelder
Skrevet

Frikortet gjelder som avtrykk sier, også på Legevakten. Men det er viktig at du har det med og viser det dersom du ikke er sikker på at det allerede er registrert der. Du kan bli bedt om å komme ned og vise det før regningen strykes, eller du kan betale regningen og få det igjen på Trygdekontoret. Omfatter ikke materiell, det må betales av deg uansett.

Gjest anna lovise
Skrevet

Frikortet gjelder som avtrykk sier, også på Legevakten. Men det er viktig at du har det med og viser det dersom du ikke er sikker på at det allerede er registrert der. Du kan bli bedt om å komme ned og vise det før regningen strykes, eller du kan betale regningen og få det igjen på Trygdekontoret. Omfatter ikke materiell, det må betales av deg uansett.

Jeg fikk frikort i januar eller i begynnelsen på februar. Hva er det som avgjør at det er registrert eller ikke da? Jeg kan ikke skjønne at det ikke er registrert stort sett over alt. Jeg var i temmelig dårlig psykisk forfatning den kvelden, men hadde han spurt meg hadde han jo fått vite at jeg hadde frikort. De kan vel spørre? Når folk er temmelig dårlig mener jeg?Jeg ble jo også innlagt, og purregebyr kommer fordi jeg var innlagt når regningen skulle vært betalt. Dette irriterer meg.

Likeså irriterer det meg at det blir sendt til min eks i posten. Jeg har ikke hatt adresse der, og han har ingenting med å få posten min dit, eller vite at jeg har vært på legevakten.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg fikk frikort i januar eller i begynnelsen på februar. Hva er det som avgjør at det er registrert eller ikke da? Jeg kan ikke skjønne at det ikke er registrert stort sett over alt. Jeg var i temmelig dårlig psykisk forfatning den kvelden, men hadde han spurt meg hadde han jo fått vite at jeg hadde frikort. De kan vel spørre? Når folk er temmelig dårlig mener jeg?Jeg ble jo også innlagt, og purregebyr kommer fordi jeg var innlagt når regningen skulle vært betalt. Dette irriterer meg.

Likeså irriterer det meg at det blir sendt til min eks i posten. Jeg har ikke hatt adresse der, og han har ingenting med å få posten min dit, eller vite at jeg har vært på legevakten.

For at ett frikort skal bli registrert en plass (legekontor, legevakt osv) må du vise det fram første gang du er der, da skrives det inn det nummeret på kortet ditt, og blir lagret sammen med deg, ut året.

Du kan ringe ned og høre, da kan de sikkert legge inn frikortnummeret ditt, og makulere fakturaen.

Det skjer slike glipper hele tiden, jeg har fått purring på en regning nå, selv om jeg har registrert frikortet mitt. Så jeg må på nytt ta kontakt.

Skrevet

Du må ha frikortet i lommeboken og alltid vise det fram hos ny lege, nytt apotek osv. Da registererer de det.

Hvis du har glemt å vise dem frikortet, må du betalte regningen du får og etterpå få beløpet refundert fra trygdekontoret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...