Gå til innhold

hva kan jeg servere?!

Anbefalte innlegg

Gjest dfhgfgdhgfhhf
Skrevet

til en person som ikke spiser hvetemel eller sukker eller noen som helst meieriprodukter. Ei heller nøtter...

Hadde i FØRSTE omgang ikke tenkt å gå til innkjøp av surrogatprodukter...

Gjest Shira :o)
Skrevet

En god salat.

Kyllingfilet kan du ha i, sukkererter, diverse salattyper, mais/minimais, agurk, cherrytomater, rødløk.

Du kan også sette alt i skåler på bordet, så kan gjesten finne det den vil ha, og du det som du vil ha (om du vil ha fetaost eller noe annet oppi)

Gjest dfhgfgdhgfhhf
Skrevet

Frukt.

Eller tenkte du på middag?

Ikke middag i dag, men kanskje senere, så alle svar er ok.

Frukt hadde jeg kommet frem til selv, men litt vél lettvint til "kaffen" i dag syntes jeg (ikke kaffe heller...)

Skrevet

All slags middag. Skal du lage saus, bytter du ut hvetemelet med maizena (det mener jeg å huske skal gå bra). Grønnsaker, frukt, kjøtt, fisk, alt det går jo bra. :-)

Gjest dfhgfgdhgfhhf
Skrevet

All slags middag. Skal du lage saus, bytter du ut hvetemelet med maizena (det mener jeg å huske skal gå bra). Grønnsaker, frukt, kjøtt, fisk, alt det går jo bra. :-)

Ja takk, middag er ikke SÅÅÅÅ vanskelig, men til "kaffen" da?

Skrevet

Ja takk, middag er ikke SÅÅÅÅ vanskelig, men til "kaffen" da?

Kaker laget på glutenfritt mel og uten melk, eller med soyamelk.

Skrevet

Vi spiser naturlig glutenfritt og meierifritt. Det finnes veldig mye godt til kaffen av det, men når man heller ikke skal ha sukker... Hmm.

Det går an å bake rundstykker f.eks og ha noe godt pålegg til? Bare husk at glutenfri deig gir best resultat når den er _løs_! Jeg lager deigen så løs at den ikke lar seg forme på vanlig måte og kjører den lenge i maskin for at den skal bli så seig som det lar seg gjøre, bruker olje og fiberhusk i deigen for å hjelpe til. Sett den i muffinsformer eller legg den på bakepapir og form til rundstykker enten med olje eller vann på hendene.

Vi fikk faktisk servert hjemmedyrket slangeagurk til kaffen hos noen venner som ikke hadde noe "kaffegodt" som var for oss. Det gikk helt fint ;-) Det beste var at _alle_ spiste agurk. Det kaller jeg solidaritet :-D

Gjest dfhgfgdhgfhhf
Skrevet

Kaker laget på glutenfritt mel og uten melk, eller med soyamelk.

tar gjerne mot oppskrifter :-)

Skrevet

tar gjerne mot oppskrifter :-)

Det har jeg ikke, men jeg vet det finnes. Søk på foreninger for glutenallergikere, mv. Jeg mener å huske jeg har sett en link her en gang til en hjemmeside med allergivennlige oppskrifter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...