Gå til innhold

Bihulebetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest auuuuu......
Skrevet

Jeg tror at jeg har enten er snikende bihulebetennelse - eller tannverk. Har ikke hatt noen av delene før, jeg er innmari usikker på hva jeg skal kjenne etter men jeg har vondt i kjeven/kinnet på høyre side av ansiktet. Kan en bihulebetennelse kjenner slik ut til å begynne med?

Skrevet

Har du bihulebetennelse så har du ofte vondt over øye, ved øyebrynet. Jeg har det av og til og har aldri vondt i kjeven eller siden av ansikten, kun over øye. Det kan være svært vondt.

Men det kan hjelpe å bruke nesespray, så prøv om det kan hjelpe.

Har du vondt i ei tann så er det rart at du ikke kjenner det når du spiser f.eks.

Skrevet

De store bihulene (maxillaris) ligger innenfor overkjeven og betennelse der kjennes ut som skikkelig tannverk. Ved bihulebetennelse øken smertene på når du bøyer hodet framover, som f.eks. ved å knyte skoene. Du kan teste ut det.

I tillegg vil du etterhvert få dårligere almenntilstand og kanskje feber.

Du kan prøve å holde nesen åpen med f.eks. Otrivin eller Rhinox slimhinneavsvellende nesepray et par dager og se om det roer seg. Saltvann er best til å forebygge, og vil nok ikke kunne hjelpe om infeksjonen har satt seg.

Hjelper ikke dette må du til legen for å få antibiotika.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...