Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære "laika"... skjønner nå hvorfor du kommer med så mange feilaktige opplysninger - du har ikke fått med deg at det er skille mellom "orgasme" og "utløsning". Disse kan være sammenfallende; i praksis er de allikevel to vidt forskjellige ting. Spør enhver sexolog/psykolog om dette... for du tror sikkert ikke på meg.

Det er helt riktig at kvinner faker sine "orgasmer" mye mer enn menn faker "utløsning"... Det er mulig at de årsaker du nevner er riktige; jeg vet ikke... Men det er naivt å tro at ikke menn også kan fake utløsning. Jeg er ganske sikker på at mange kvinner (om det er fordi de er sexfixert eller ikke, vet jeg ikke) vil føle seg såret eller truet om ikke mannen "spruter". Derfor er det mange menn som later som de kommer... rett og slett fordi det IKKE er slik at menn ALLTID får utløsning...

...mitt poeng var ikke å gjøre kvinner utrygg (...virker nesten som om kvinner ØNSKER å kunne være de eneste som KAN fake...), men å påvise at dette er et fellesmenneskelig problem... Muligvis grunnet mangel på kommunikasjon. HUN føler seg kanskje mindre attraktiv dersom han ikke får utløsning; HAN føler seg kanskje mindre attraktiv eller flink i sexualakten om hun ikke får sin "orgasme".

E n ting er iallfall sikkert: alle mennesker kan føle dette presset... samme om de er menn eller kvinner. Mulig at en del menn tenker på en annen kvinne for å komme for den han faktisk ligger med... mulig at han lar være med d e t og heller faker...

...det beste ville kanskje være om vi alle ble litt mindre sexfiksert og heller satte pris på ømhet og kjærlighet. Sex kan visstnok være godt, uansett om man kommer eller ikke.

Iallfall ifølge litteraturen.

Jeg beklager om du føler deg truet av de saksopplysningene jeg kommer med. Og jeg skal være forsiktig med å informere mer om dette. Tydelig at du ikke helt klarer å forholde deg til det.

Jeg kan ikke dy meg for å blande meg inn her også. At mannen kan ha utløsning uten orgasme/eller omvendt er etterhvert allment kjent. Om menn faker kan jeg ikke uttale meg, jeg vet bare med sikkerhet at jeg selv aldri gjør det - hva andre gjør får de selv svare for.

laika har imidlertid rett i at det skal godt gjøres for en mann å fake utløsning (sprut). At kvinnen er våt har liten betydning. Mannens sæd har en helt annen lukt enn kvinnens væsker, og når disse væskene blandes blir det ei helt karakteristisk lukt, umulig å ta feil av. Denne lukten kommer aldri dersom samleiet avbrutes før utløsninga. Sæd kjennes dessuten helt annerledes ut enn kvinnens væsker. Dersom mannen bruker kondom ser man lett om den inneholder noe, om ikke annet når mannen tar den av og saken hans er dryppende våt.

Fortsetter under...

Gjest mislykket

Jeg kan ikke dy meg for å blande meg inn her også. At mannen kan ha utløsning uten orgasme/eller omvendt er etterhvert allment kjent. Om menn faker kan jeg ikke uttale meg, jeg vet bare med sikkerhet at jeg selv aldri gjør det - hva andre gjør får de selv svare for.

laika har imidlertid rett i at det skal godt gjøres for en mann å fake utløsning (sprut). At kvinnen er våt har liten betydning. Mannens sæd har en helt annen lukt enn kvinnens væsker, og når disse væskene blandes blir det ei helt karakteristisk lukt, umulig å ta feil av. Denne lukten kommer aldri dersom samleiet avbrutes før utløsninga. Sæd kjennes dessuten helt annerledes ut enn kvinnens væsker. Dersom mannen bruker kondom ser man lett om den inneholder noe, om ikke annet når mannen tar den av og saken hans er dryppende våt.

...jeg bøyer meg i støvet for dine kunnskaper innen sexologi. Jeg kan jo kun bygge på såkalt seriøs forskning. At det blant brukere av DOL fins kompetanse som klart overgår det lille jeg har klart å lese meg til... tar jeg til efterretning.

...er jo klart at når samleie skjer i fylla, en kjapp one-nights... så er det slik at kvinnen a l l t i d sjekker kondomen (...er den full?), hun lukter alltid etter om det er rett duft? (...alle menn dufter jo likt?)...

Jeg beklager at jeg har tatt slik feil!

...jeg bøyer meg i støvet for dine kunnskaper innen sexologi. Jeg kan jo kun bygge på såkalt seriøs forskning. At det blant brukere av DOL fins kompetanse som klart overgår det lille jeg har klart å lese meg til... tar jeg til efterretning.

...er jo klart at når samleie skjer i fylla, en kjapp one-nights... så er det slik at kvinnen a l l t i d sjekker kondomen (...er den full?), hun lukter alltid etter om det er rett duft? (...alle menn dufter jo likt?)...

Jeg beklager at jeg har tatt slik feil!

Hehe, artig du...

Det er mulig mine skjedesekret er spesielle, men lukten er alltid så sterk at det er umulig å ikke kjenne den dersom partneren min har hatt utløsning, dessuten har væsken som renner ut en helt annen konsistens. Menn har foskjellig lukt, men den er alltid gjenkjennelig. Du kjenner vel igjen lukten av et eple selv om forskjellige sorter har forskjellig lukt? ONS i fylla kan jeg ikke uttale meg om, det er ikke min stil.

Skjønner ikke helt hvorfor du drar inn forskning i dette, jeg har da ikke sagt at jeg er uenig i det du sier om utløsning/orgasme, tvert imot. Det eneste jeg motsier deg på er evnen til å merke om partneren har latt satsen gå i meg, og tro meg - det VET jeg (det skjer nemlig ikke hver gang...).

Gjest laika

Du skriver:

"I sex sammenheng er det nok dessverre MYE vanligere for kvinner å fake orgasme enn menn". Dette er helt riktig. Trolig fordi mange kvinner ikke bryr seg om mannen får orgasme eller ikke - hun greier seg med et synlig bevis på at han fikk utløsning og/eller er så naiv at hun tror at utløsning og orgasme er det samme for menn. Dette er for lengst tilbakevist.

Jeg vil anbefale deg boken "Die Funktion des Orgasmus" av Wilhelm Reich.

...det jeg ikke helt skjønner er hvordan du kan t r o at gutter ikke ganske så lett kan fake utløsning. På meg virker det som om du helst vil tro at dette er vanskelig/umulig.

Her vil jeg bare henvise til den anerkjente sexologen Rita McAllister. Hun er tydeligvis så trygg på sin sexualitet at hun ikke finner det vanskelig å beskrive hvor lett dette er - særlig dersom det anvendes kondom. Svært ofte er det h a n som tar av kondomen etter bruk. Og svært få kvinner gidder å sjekke den etterpå.

Hun har også et interessant tallmateriale som kunne avsløre at svært mange menn oppgir at de a) enten faker eller B) tenker på en annen.

Jeg finner faktisk alternativ a) noe bedre enn å tenke på en annen... at kvinner kanskje er så opptat av selve utløsningen at alternativ B) synes bedre... er ikke min sak.

Jaja, du får nå gå rundt i din egen lille verden å tro hva du vil, men vi som har vært borti sex, vet mere enn deg om dette som bare har l e s t om det. Hvis du ikke gidder å høre på hva jeg skriver så les libras innlegg. Har aldri hatt ONS, men jeg vet jo, for det merker jeg, at typen ikke faker utløsning. Mulig det fungerer ved en ONS. tror ikke man forventer en utløsning heller hvis sex'en skjer i fylla. Det er jo allment kjent at dette reduserer prestasjonen.

Gjest mislykket

Hehe, artig du...

Det er mulig mine skjedesekret er spesielle, men lukten er alltid så sterk at det er umulig å ikke kjenne den dersom partneren min har hatt utløsning, dessuten har væsken som renner ut en helt annen konsistens. Menn har foskjellig lukt, men den er alltid gjenkjennelig. Du kjenner vel igjen lukten av et eple selv om forskjellige sorter har forskjellig lukt? ONS i fylla kan jeg ikke uttale meg om, det er ikke min stil.

Skjønner ikke helt hvorfor du drar inn forskning i dette, jeg har da ikke sagt at jeg er uenig i det du sier om utløsning/orgasme, tvert imot. Det eneste jeg motsier deg på er evnen til å merke om partneren har latt satsen gå i meg, og tro meg - det VET jeg (det skjer nemlig ikke hver gang...).

Da er vi vel egentlig enige... bortsett fra at jeg motsetter meg enhver sexistisk tankegang som skulle tilsi at det er mentale/kognitive forskjeller på menn og kvinner _per se_. Omtrent på samme måte som at jeg ikke godtar at det skulle finnes forskjeller mellom ulike "raser"...

...men jeg er glad for at du er enig med meg at individuelle forskjeller gjør at all mulig generalisering på grunnlag av kjønn ikke er særlig fruktbart. Og dermed har jeg vel slått ben under samtlige "kvinnefiendtlige" innlegg her på DOL...

...finner det forøvrig interessant at ingen av innleggene som er "mannsfiendtlige" møter samme motbør. Men det er en annen sak...

Gjest mislykket

Jaja, du får nå gå rundt i din egen lille verden å tro hva du vil, men vi som har vært borti sex, vet mere enn deg om dette som bare har l e s t om det. Hvis du ikke gidder å høre på hva jeg skriver så les libras innlegg. Har aldri hatt ONS, men jeg vet jo, for det merker jeg, at typen ikke faker utløsning. Mulig det fungerer ved en ONS. tror ikke man forventer en utløsning heller hvis sex'en skjer i fylla. Det er jo allment kjent at dette reduserer prestasjonen.

...at ledende sexologer ikke vet hva de snakker om - at man ikke kan stole på det som er pensum ved universiteter og høyskoler?

Vet ikke... men "libra" og jeg er veldig enige... klart det er lettere for en kvinne å fake noe det ikke er noe fysisk bevis for (...noe annet er jo det tragiske i at kvinner føler at de må fake - håper ikke det er noe generelt "fake" ved kvinnenaturen *s*), enn mannens utløsning...

...det du derimot hevder er at det nærmest er umulig og at så å si inigen kvinner ville la seg lure av det.

Rart... det er det samme mange menn sier når d e blir spurt om de har vært med noen kvinner som "faket"... *s*

Men ok... signaturen "laika" skal angivelig ha større troverdighet innen fagfeltet "sexologi" enn f. eks. ledende sexologer.

Hmmmmmmmmm tro det den som vil... *kniiiiiz*

Annonse

...ikke meningen å fra ta deg selvfølelsen... om det skulle føles som en trussel for deg at også menn faker... *s* Er kanskje derfor menn faker? Ja, ja... men husk at kondom er greit... når det skal fakes. Og ofte er hun såpass våt at det er vanskelig å si...

Men for all del... om dette virkelig betyr noe for selvfølelsen din, så... *s*

Det beste ville det jo være om mannen fikk utløsning hver gang... han kan jo tenke på andre, ikke? Men orgasme er det få mennesker som får.

Selv har jeg ikke peil, nei... jeg refererer bare interessante forskningsresultater.

Og du... beklager om du følte deg truet - sorry!

*s*

Jeg føler meg selvfølgelig truet av det våset du presentere her. Jeg er dessuten dypt imponert over saklighetsnivået ditt, ikke minst måten du parerer disse andre noksagtene sine patetiske forsøk på å "arrestere" deg ved å vri diskusjonen over i andre spor. NOT!!

Du skriver bl.a.:

>>Men orgasme er det få mennesker som får.

Unnskyld meg?? Flaks at jeg er en av de heldige, da. Om gubben min skulle fake får heller bli hans problem..

Gjest Chberg

vil bare tilføye at det er mange kvinner som ikke klarer å få orgasme kun ved å ha mannen inne i seg under samleie. Det er vanlig.

Dette er vel egentlig ikke et svar... Men alikevel kanskje, for å vise deg at det er ikke bare deg som har det slik. Jeg har omtrent samme problemet, men jeg har alldri fått orgasme når han har vert i nærheten... bare i dujen med meg selv. Men for å løse d problemet faker jeg. MEN... blir det bedre av det...? NEI!!!!! Det som skjedde var at han merka det, og ble dritsur.Like før det ble slutt. Men jeg lovte på tro og ære at jeg aldri skulle fake mer, så vi klarte å redde det lille som var igjen av forholdet... Men... jeg føler meg ikke akkurat smart der jeg ligger og aldri får orgasme, så jeg lurte på om noen kan gi meg tips om hva jeg kan gjøre for at jeg skal få orgasme? Sex-livet mitt blir snart ødelagt... Klem fra meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...