Gå til innhold

HIV smittet etter oralsex?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg hadde en meget uheldig episode i går etter for mye alkohol. Jeg fikk oralsex av ei narkoman jente, uten kondom. Da jeg var på toalettet senere oppdaget jeg at jeg hadde blødd fra penis og hadde fått et skrubbsår der. Hvor stor sjanse er det for at jeg er smittet hvis hun hadde HIV? Jeg er livredd, og vet ikke helt hva jeg skal si til kjæresten min.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283458-hiv-smittet-etter-oralsex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er vanskelig å angi noen eksakt tall hvor stor sjanse det er for overføring av HIV ved en episode som du beskriver. Sjansen er klart mindre enn ved vanlig sex. Det finnes mye mer virus i vaginalsekret enn i munnen, og sjanse for overføring er da til en stor grad proporsjonell med mengde virus som finnes hos smittekilden. Men det er ikke på noen måte 0. Det at du har blødd etter akten tyder på kanskje at det var en relativt intenbs affære. Og kontakt mellom blødende sår og vevsvesker som kan inneholde er en klar overføringsmekanisme. Siden jeg antar at du ikke har sjansen til å få undersøkt dama bør du følge utviklingen hos deg selv med gjentatte prøver. Ingen av undersøkelsene som er tilgjengelig påviser overført infeksjon umiddelbart etter smitte, men påvisning av virusarvestoff (RNA) utføres i alle fall i noen laboratorier og det er nok denne som tidligst blir positiv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...