Gjest SamboerSpørsmål.. Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Jeg har fått et tilbud av min kjæreste å kjøpe meg inn i hans leilighet. Da tenker jeg å jøpe meg inn med ca 40%. Jeg skal få kjøpe meg inn med utgangspunkt i den summen han betalte for et halvt år siden. Hvordan går jeg frem her? Jeg ønsker helst å ha mitt eget lån i min bank. Eller må jeg være medlånetaker i det lånet han allerede har? Er det andre faktorer som spiller inn? Jeg vil gjerne gjøre dette på best mulig måte:) 0 Siter
Speak Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Oppsøk i hvertfall advokat å få dette skriftelig!!! Koster noen kroner, men det er bagateller i forhold til om dere får problemer dersom dere skulle gå fra hverandre senere. Skriv både samboeravtale og gjerne også testamente. Vet om folk som har måtte selge leilighet/hus etter at partneren døde og foreldrene arvet avdødes andel.... 0 Siter
Sofline Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Hva du enn gjør, få eierforholdet skriftlig. 0 Siter
Gjest det er lurt Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Det høres kjempelurt ut at du kjøper deg inn! Du kan ta opp eget lån i egen bank. Be om en samtale med banken, så hører du hvilke papirer du trenger. En god økonomisk rådgiver vil kanskje også vite hva slags kontrakt dere skal skrive, for å bekrefte at du eier 40% av leiligheten, og skal motta 40% av salgssummen ved et eventuelt senere salg. I tillegg kan du og kjæresten lage avtaler på hvordan kommende utgifter på leiligheten (ved oppussing, reparasjoner osv) skal fordeles, om du skal betale 40 eller 50 % av slike utgifter. 0 Siter
Gjest SamboerSprsmål Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Det høres kjempelurt ut at du kjøper deg inn! Du kan ta opp eget lån i egen bank. Be om en samtale med banken, så hører du hvilke papirer du trenger. En god økonomisk rådgiver vil kanskje også vite hva slags kontrakt dere skal skrive, for å bekrefte at du eier 40% av leiligheten, og skal motta 40% av salgssummen ved et eventuelt senere salg. I tillegg kan du og kjæresten lage avtaler på hvordan kommende utgifter på leiligheten (ved oppussing, reparasjoner osv) skal fordeles, om du skal betale 40 eller 50 % av slike utgifter. Takk for alle svar:) Jeg skal ta kontakt med banken min, og høre hva de sier:) 0 Siter
Nikki Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Ta opp eget lån i ditt navn. Skriv samboerkontrakt, der det fremgår at du nå eier 40% av leiligheten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.