Gå til innhold

Vagina.

Anbefalte innlegg

Gjest Linn Cathrine

Jeg har lett etter et sted å stille spørsmål ang. vagina. Jeg har hatt litt sex, med forskjellige partnere, typisk er at jeg ikke kjenner så mye, jeg tror jeg er litt bred. Så jeg lurte på om det var en måte å få vagina til å bli trangere på, dette plagert meg virkelig i sexlivet mitt! Og det utgjør sikkert en forskjell for gutten og! Jeg vil ikke operere! Men samtidig er det virkelig et problem at jeg er så vid!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283484-vagina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Når skjeden er for vid, går det ut over både glede over sexlivet, siden nervebanene følger musklene, det går ut over partnerens nytelse siden han får mindre friksjon under samleiet og over evnen til å få orgasme. Bekkenbunnsmusklene spiller en viktig rolle når vi får orgasme. siden musklene trekker seg sammen og slipper opp i orgasmeøyeblikket. Dersom disse musklene er utrente og derfor konstant slappe, kjennes nesten ikke orgasmen. Så det er mange grunner til å trene musklene, for alle kvinner, ikke bare de som nylig har født. En tillegspremie for godt trente muskler er at du unngår inkontinens, dvs. at du ufrivillig tisser på deg når du nyser eller hoster. Her er en øvelse som ytterligere styrker disse musklene: Oppvarming; Ligg på ryggen med bøyde ben og fotsålene ned mot gulvet. Ha bekkenet opp og ned i gulvet og fra side til side. Pust rolig og prøv å slappe av i musklene. Varighet ca. 1 minutt. Rolige knip Knip og lukk bekkenbunnen. Hold spenningen i to sekunder. Slapp så av igjen like lenge. Fortsett 10 ganger. Stopp tidligere hvis musklene blir slitne og at du merker at det blir vanskelig å kjenne igjen musklene. Ta en kort pause og fortsett med ti hurtige knip, hver på ca. 1 sekund.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283484-vagina/#findComment-2278373
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...