Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for svar på mitt forrige spørsmål! Det er en ting til jeg lurer på. Før jeg begynte med p-pillene, opplevde jeg en ekkel episode. Etter at jeg og kjæresten min hadde hatt samleie, fikk jeg plutselig skikkelig vondt i magen. Ble kjørt til legevakten og legen der mente det var blindtarmbetennelse. Ble sendt til observasjon på sykehuset, og etter nærmere undersøkelse viste det seg at det var en eller annen cyste eller folikkel som hadde sprukket. Det jeg lurer på er hva dette egentlig var? Jeg hadde nemlig så vondt at jeg ikke fikk med meg noe av det gynekologen sa, annet enn at det ikke hadde noe betydning for om jeg kunne få barn eller ikke. Hun nevnte også noe om eggløsning og folikkel tror jeg.. Etter innvendig ultralydundersøkelse så hun at jeg hadde væske i bekkenbunnen og at dette var årsaken til at det gjorde så vondt. Etterpå skrev hun ut p-piller til meg for at dette ikke skulle skje igjen. Jeg lurer på om du kan forklare meg hva dette egentlig var for noe? Jeg mener selv at jeg hadde eggløsning rundt ti dager før dette inntraff, mens gynekologen mente at dette kunne skje i forbindelse med eggløsning. Fikk menstruasjon tre dager etterpå.

Har forøvrig kjent en liknende smerte en gang senere, også det i forbindelse med samleie, men jeg lurer på om dette kan ha sammenheng med at kjæresten min er ganske "velutstyrt"? Kjentes ut som om livmoren min var forskjøvet.. Men dette har bare skjedd en gang!

Håper på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28350-hei-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har sikkert hatt en cyste som sprakk under samleiet, det skjer av og til.. Utover smertene som vanligvis fort går over, så har det ingen betydning. Cyster dannes før eggløsning og iblant også etter eggløsning. Væske eller blod tømmes ut i bukhulen og forsvinner etterhvert. Med p-pille stoppes eggløsning og man hindrer dannelsen av slike cyster. Cyster kan sprekke uansett størrelse på penis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28350-hei-igjen/#findComment-115238
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...