Gå til innhold

mat,,,

Gjest er det for lite?

Anbefalte innlegg

Gjest er det for lite?
Skrevet

Ok, enda et slankespørsmål,, høres dette ut som en bra diett om jeg skal gå ned ca 10 kilo? (på kort tid)

Frokost på skolen ca kl 11,, 2 knekkerbrød, eller 1 kopp tomatsuppe(rett i koppen) Lunch ca kl 15,, 1 youghurt, eple, eller enda en rett i koppen suppe

middag,, ca 18,, veldig lite, litt salat, ikke potet eller pasta eller kjøtt

kvelds,, eple?

Skrevet

Du spiser helt feil!

Rett i koppen-greiene inneholder masse salt og lite næring, glem dem. Du skal ikke spise _veldig_lite_ til middag, du skal spise f.eks. 1-2 kjøttkaker, 1-2 poteter eller 100 g ris og så fylle resten av fatet med _masse_ grønnsaker! To grove knekkebrød med leverpostei / makrell / skinke eller noe sånt er fint til frokost, men hvorfor så sent som kl. 11?

Jeg spiser 2 knekkebrød til frokost, noe frukt i 10-tiden, 2 knekkebrød knekket opp i en yoghurt i 12:30-tiden, litt knaskerøtter i 15-tiden, en middag som beskrevet overfor i 16:30-17-tiden og evt. et knekkebrød eller noe annet til kvelds. Og jeg har gått ned nesten 3 kilo på en liten mnd.

Men jeg mosjonerer en del da - jogger flere dager i uka og driver litt styrketrening på stuegolvet 1-2 kvelder i uka.

Skrevet

Spis hvitt kjøtt (kylling uten hud, renskåret av diverse slag) og fisk. Knekkebrød er bra, men sjekk bakpå hvor mange kalorier de inneholder. Selv om de lyse ser skikkelig usunne ut, er det minimal forskjell på "frokost"-varianten og den "mørke" varianten til Wasa. Finn en ordentlig sunn variant, og husk at det ikke er noe poeng i knekkebrødet hvis det blir en centimeter "slankeost" og slikt på (personlig regnet eg ut at mine 9 knekkebrød med gulost inneholder like mye energi som en 200g melkesjokolade ;)

Giulrøtter er skikkelig godt som snacks. Fiskemiddager kan være så mangt. Bruk _masse_ tid på å lære deg sunne og avanserte fiskeretter (Bake, koke, steke, røke, grave, sprenge og bølle), og pøs på med grønsaker :)

Gå i butikken og planlegg hver rett og regn ut ca-kalorier. Finn ut hvor mange du trenger omtrent daglig, og spis bittelitt mindre i sunn mat.

Skrevet

Altfor lite mat + at du mangler frokost.

Og hvor er proteinene? Superviktig å få i seg nok.

Nei, dette er ikke noe bra opplegg!!!!

Skrevet

Spis hvitt kjøtt (kylling uten hud, renskåret av diverse slag) og fisk. Knekkebrød er bra, men sjekk bakpå hvor mange kalorier de inneholder. Selv om de lyse ser skikkelig usunne ut, er det minimal forskjell på "frokost"-varianten og den "mørke" varianten til Wasa. Finn en ordentlig sunn variant, og husk at det ikke er noe poeng i knekkebrødet hvis det blir en centimeter "slankeost" og slikt på (personlig regnet eg ut at mine 9 knekkebrød med gulost inneholder like mye energi som en 200g melkesjokolade ;)

Giulrøtter er skikkelig godt som snacks. Fiskemiddager kan være så mangt. Bruk _masse_ tid på å lære deg sunne og avanserte fiskeretter (Bake, koke, steke, røke, grave, sprenge og bølle), og pøs på med grønsaker :)

Gå i butikken og planlegg hver rett og regn ut ca-kalorier. Finn ut hvor mange du trenger omtrent daglig, og spis bittelitt mindre i sunn mat.

Jeg er ikke helt enig med deg når det gjelder knekkebrød... For magen og fordøyelsen er vel Wasa frokost (det helt fine altså) nesten som loff å regne... Jeg spiser Wasa havre og de er kjempegode! :o)

Skrevet

Det er altfor lite. Og du kan ikke gå ned 10 kg på kort tid om du ikke vil gå opp igjen med en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...