Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk borehull og massevis av vann i vinter (brønn før), men nå viser det seg at det kommer jern med vannet. Hva kan jeg gjøre med det?

Jeg vasker hvite klær og de er flekkete av rust, hvordan få det bort? Jeg prøvde en flaske med noe stoff som kunne fjerne rust fra tekstiler mm på jernvaren, men den gir bare gule flekker..... Og hvordan får jeg bukt med jernet?

Gjest Har brønn selv
Skrevet

Du kan bruke forskjellige "siler" på kranene dine for å redusere dette.

For å få til den ultimate løsning på problemertså ring dem som boret for deg. De har greie på alle ting som kan skje i ettertid av en boring.

Det tar gjerne litt tid også å få vannet helt rent, det anbefales å tappe brønnen så mye som mulig for å få ut urenhetene som kan være der den første tiden etter boring.

Skrevet

Vi har samme problemet. Det finnes forskjellige filtre, du kan høre med en rørleggerforretning. De må byttes etter en viss mengde vann, så du kan jo vurdere om du vil ha ett filter på hovedvanninntaket som du må bytte ganske ofte, eller ha filter bare der du trenger det (kjøkken og vaskemaskin, f.eks.), og bytte mye sjeldnere.

Skrevet

Du kan bruke forskjellige "siler" på kranene dine for å redusere dette.

For å få til den ultimate løsning på problemertså ring dem som boret for deg. De har greie på alle ting som kan skje i ettertid av en boring.

Det tar gjerne litt tid også å få vannet helt rent, det anbefales å tappe brønnen så mye som mulig for å få ut urenhetene som kan være der den første tiden etter boring.

Takk for tips, skal ringe dem som boret her. Synes det er litt rart om det ikke har "lagt" seg enda, vi fikk det i desember.... Det kom endel grums i starten ja.

Skrevet

Vi har samme problemet. Det finnes forskjellige filtre, du kan høre med en rørleggerforretning. De må byttes etter en viss mengde vann, så du kan jo vurdere om du vil ha ett filter på hovedvanninntaket som du må bytte ganske ofte, eller ha filter bare der du trenger det (kjøkken og vaskemaskin, f.eks.), og bytte mye sjeldnere.

Filtere ja, det kan være løsningen her.. Men er det stor innretning som må til da?

Gjest Får håpe at det ordner seg
Skrevet

Jeg husker du nevte at dere skulle borre etter vann. Som en her sier så ville jeg også fått prøvd å fått tak i filter. Det er ikke så bra at klærne blir farget med rust.

Forresten så har jeg fått svart deg på meldingen et sted.

Skrevet

Jeg husker du nevte at dere skulle borre etter vann. Som en her sier så ville jeg også fått prøvd å fått tak i filter. Det er ikke så bra at klærne blir farget med rust.

Forresten så har jeg fått svart deg på meldingen et sted.

Heeeiii! ;) OK

Skrevet

Filtere ja, det kan være løsningen her.. Men er det stor innretning som må til da?

Tror ikke den er så stor, har ikke montert dette selv (dette gjelder på hytta, så der kan vi leve med problemet). Sorry, kan ikke hjelpe deg mer, tror du må innom en rørleggerforretning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...