Gå til innhold

Ble forbikjørt gitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg kjørte på jobb i morrest kjørte jeg gjennom en 30-sone med masse fartsduper og _svært_ smal vei, over i en 40-sone med helt nye _høye_ Berlinerhumper og så over i nok en 30-sone med fartshumper forbi en barneskole - altså steder som ikke akkurat innbyr til hurtigkjøring etter min mening! Selv om bilen min er liten og gammel (og høyere under enn kjærestens audi!) så bruker jeg den ikke som katapult over fartshumpene!

Vedkommende som lå bak meg var tydeligvis ikke enig for i overgangen fra 30 til 40-sone utenfor barneskolen durte han forbi meg... Jaja. Nå var dette i 9-tiden så ungene var inne på skolen, men det spiller ingen rolle synes nå jeg.

Gjest kate-74-
Skrevet

Det er mange råkjørere ute å kjører.Håper politi har flere fartskontroller å får tatt noen av dem.

Skrevet

Tja, dette er ikke det første innlegget der du blir forbikjørt av en "villmann". Kanskje på tide å gi litt gass?

Og selvfølgelig spiller det en rolle om ungene er inne eller ikke, og om det er i skoletiden eller ikke.

Skrevet

Hva har kjæresten din sin audi med dette å gjøre?

Skrevet

Tja, dette er ikke det første innlegget der du blir forbikjørt av en "villmann". Kanskje på tide å gi litt gass?

Og selvfølgelig spiller det en rolle om ungene er inne eller ikke, og om det er i skoletiden eller ikke.

Man gir ikke gass i 30, eller 40-sone.

Skrevet

Bare for ordens skyld; det heter farts_demper_.

:o)

Der Lillemus kommer fra, sier man egentlig fartsdolper. ;)

Skrevet

Joda, sier fartshumper, fartsdumper og fartsdemper om en annen jeg.

Men det korrekte er altså fartsdemper.

Skrevet

Man gir ikke gass i 30, eller 40-sone.

Jo, dersom det går i 20.

Skrevet

Joda, sier fartshumper, fartsdumper og fartsdemper om en annen jeg.

Men det korrekte er altså fartsdemper.

Der jeg kommer fra sier vi "pupper i veien"! ;-)

(Neida, selvfølgelig fartsdump.)

Skrevet

Jeg bruker ikke bilen min som katapult over fartsdumpene selv om den er liten og gammel og ganske høy under!

Dessuten ligger jeg sjeldent under fartsgrensa... Sist jeg kjørte hjem fra min kjære lå jeg først i en rekke på 4-5 (?) biler da vi kom til bomstasjonen (akkurat kjørt inn på motorveien) og der sto det 6-7 bilder i kø for å betale, jeg har brikke så jeg kjørte bare gjennom og regnet med å bli liggende først, noe jeg ikke liker. Men jeg så ikke noe mer til de andre gitt... Ikke vet jeg hva de drev med, men borte ble de! Jeg lå vel jevnt over i 90-95 hele veien så jeg kjørte ikke svinfort heller. (det er 80-sone der)

Skrevet

Hva har kjæresten din sin audi med dette å gjøre?

*Hehe* Godt spørsmål.

Skrevet

Bare for ordens skyld; det heter farts_demper_.

gjør det det? En norsk kunnskaps test her på nett for ei stund siden, viste at det heter fartshump. Men hvem som har rett skal jeg ikke legge meg opp i. :)

Skrevet

Du er flink til å holde fartsgrensene selv om bilen din kunne tålt høyere fart :)

Hvilken årsmodell er det du har?

Skrevet

gjør det det? En norsk kunnskaps test her på nett for ei stund siden, viste at det heter fartshump. Men hvem som har rett skal jeg ikke legge meg opp i. :)

Skal ikke krangle, men jeg synes det ligger i ordet da. Farts_demper_; det er jo det som er poenget. Man skal dempe farten.

Skrevet

Du er flink til å holde fartsgrensene selv om bilen din kunne tålt høyere fart :)

Hvilken årsmodell er det du har?

Den er fra 1985, så den er ingen ungdom lengre, men den går som en kule, har akset fra 100 opp til 110 i motbakke i 5. gir.... :o) Jeg kjører inn i et akselerasjonsfelt på vei til jobb og der blir jeg rett som det er liggende bak noen som surrer i 60 når vi skal inn i en 70-sone der _alle_ kjører i 80.... Heldigvis skal ikke dette feltet smelte sammen med et annet, det legger seg bare pent ved siden av og danner et nytt. :o)

Skrevet

Fartsdolper!? Har kjæresten din er en snåling, det er da ingen som sier fartsdolper... Ei dolp går ned, en hump går opp.

Skrevet

Fartsdolper!? Har kjæresten din er en snåling, det er da ingen som sier fartsdolper... Ei dolp går ned, en hump går opp.

Hehe, han sier vaffal "fartsdolpa". ;)

Skrevet

Jo, dersom det går i 20.

Det gikk _ikke_ i 20...

Forøvrig - jeg kjører mye på motorvei og hver gang det er mulig å legge seg over i høyre fil (det er mye 2 filsvei her) så gjør jeg det for evt. å slippe forbi de som ligger bak meg - og det er faktisk _meget_ sjeldent de kjører forbi!

Det mest irriterende er de som ligger kloss inn i ræva på bilen min og når jeg så kjører ut i høyre felt når muligheten kommer og sakker av bittelitt for å slippe dem frem så skal de ikke forbi nei! Aldri i verden! De skal bare ligge der bak og irritere meg og være sykt trafikkfarlige!

Skrevet

Skal ikke krangle, men jeg synes det ligger i ordet da. Farts_demper_; det er jo det som er poenget. Man skal dempe farten.

jada er helt enig :) Jeg kaller det fartsdemper og tilogmed fartsdump. men det siste er visst helt feil. Jaja, livet er en evig læretid :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...