Gå til innhold

Ikke døm andre for noe dere tror

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har blitt spurt flere ganger om minstemann er barnebarnet mitt jeg. Det kunne han godt å vært bortsett fra da hadde han eldste vært utrolig tidlig ute. Venninna mi er bestemor til ei som er like gammel som mistemann og jeg har en venninne som er mor og bestemor til to som er like gamle.

Så det finnes mange varianter.

Gratulerer forresten :o)

Svært mange av oss litt "tilårskomne" mødre kunne vel fysisk sett vært bestemødre. Har selv en fireåring og en jevngammel venninne hvis eldstemann er 26!

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mista nikket

14

• morsan

8

• Sofline

4

• Katt-ja

3

Skrevet

For 11 år siden var mannen min og min mor og så på en hybelleilighet som vi kanskje skulle leie (mannen min og jeg altså).

Hybelverten viste dem rundt, og mannen min sa til ham: "Ja, dette er interessant, men jeg må snakke med kona mi først!" Hybelverten så forvirret ut og kikket fra min mor til min mann og sa: " Men....er ikke dere to.....eh....er ikke dere to et par da?"

Min mor gliste stort, mens mannen min var heller lettere fornærmet :-)

*knegg*

Vi har vel alle tatt feil i en del slike tilfeller, men forhåpentligvis har vi holdt kjeft når feilen har gått opp for oss! ;-)

Jeg var forresten på jobbtur til det fjerne ytland en gang, der det kom en sjaffis og hentet meg og en 23 år eldre kollega på flyplassen. Sjaffisen trodde jeg var kona som bare fulgte med mannen på jobbtur......;-)

Skrevet

Oj, sånn som du skriver her, trodde jeg at det dreide seg om noe verre enn mistanke om å ha blitt glad i en som var et par tiår yngre enn seg. "dømme" og "gammel gris"...

Hmm... Tror nesten dere må jobbe med deres egne holdninger? Jeg ville ikke ha kommet på at noen tenkte negativt om et par med åpenbar ulik alder. Jeg er selv gift med en mann som er såpass mye eldre enn meg at han _nesten_ kunne vært min far.

Gjest Elextra
Skrevet

Oj, sånn som du skriver her, trodde jeg at det dreide seg om noe verre enn mistanke om å ha blitt glad i en som var et par tiår yngre enn seg. "dømme" og "gammel gris"...

Hmm... Tror nesten dere må jobbe med deres egne holdninger? Jeg ville ikke ha kommet på at noen tenkte negativt om et par med åpenbar ulik alder. Jeg er selv gift med en mann som er såpass mye eldre enn meg at han _nesten_ kunne vært min far.

Akkurat slik tenkte jeg og - lurte litt på hvem som egentlig var dømmende her...

Skrevet

Akkurat slik tenkte jeg og - lurte litt på hvem som egentlig var dømmende her...

Ja, nå så jeg innlegget ditt også :)

Jeg måtte faktisk lese hovedinnlegget to ganger for å skjønne det,- først fant jeg ikke noe der som hadde med det jeg forbinder "gammel gris" med... Tenkte det var noe pedofilt over saken, jeg...

Skrevet

Enig.

Skrevet

Ikke våre holdninger, men andres holdninger. For oss var det helt naturlig at bestefar og datter gikk sammen og trillet. Det er 26 år forskjell på far og datter.

Skrevet

Ikke våre holdninger, men andres holdninger. For oss var det helt naturlig at bestefar og datter gikk sammen og trillet. Det er 26 år forskjell på far og datter.

Du skjønner altså ikke hva jeg mener?

At du tolket blikkene deres som dømmende, og at du syntes det var så ille at de trodde han var faren til barnet (du mente at de syntes han var en gammel gris), det sier litt om dine egne holdninger til godt voksne fedre.

Gjest Fenrisulven
Skrevet

Dæng! Nå kommer jeg til å tenke at alle "eldre" menn er barnets far og ikke bestefar som jeg i min enfoldighet har trodd til nå. Hvis jeg i det hele tatt har brydd meg med å lure på det.

Men, seriøst, tror du virkelig at det var det de trodde, at han var barnets far og datteren var moren?

Du tror ikke de kommenterte hans tydelige stolthet over barnebarnet sitt da?

Det er noe som heter at på seg selv kjenner man andre.

Skrevet

Godt med slike tankevekkere :)

Uansett tror jeg dere la mer i dette enn det som kanskje er tilfellet? Det er ofte slik at ens egne holdninger påvirker hvordan man oppfatter ting rundt seg.

Kos dere med barnebarnet og gi blaffen i hva andre eventuelt tenker :)

Skrevet

Takk for gratulasjonene:-) Det er bare kjempemoro å bli besteforeldre. Det var noe å tenke over å omtale seg selv som bestefar og dessuten kan jo jeg eller datteren vår også passe på å si det høyt. Det var i hvertfall trist at den første trilleturen for bestefar ble sånn. Men, men, en får heve seg over det og la de få tenke hva de vil.

Men hva gjør det om folk tror han er pappaen? La de få tro hva de vil. Det spiller uansett ingen rolle:)

Du minner meg litt om mora mi *hehe* ;)

(og jeg har en skjønn mor altså!!:))

Gjest småparanoid
Skrevet

Jeg dømmer folk over en lav sko og slarver shit om de fleste som er så uheldig å gå forbi meg på et dumt tidspunkt.

Det er et utslag av min egne elendige selvtillitt og tanker om hvor mye andre dømmer meg - beklager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...