pekkaline Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Jeg handlet endel i danmark, men den er i hele stykker. Hva kan du foreslå at jeg lager av den? Lyst på no nytt på bordet. Til vanlig brukes den stekt i skiver eller som pizzafyll her i huset. Takknemlig for tips 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 I salat sammen med ruccola, issalat, avocadobiter, paprika, cherrytomater, fetaost, rista pinjekjerner pg det som ellers måtte finnes i kjøleskapet. Namnam! 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. august 2007 Forfatter Skrevet 21. august 2007 I salat sammen med ruccola, issalat, avocadobiter, paprika, cherrytomater, fetaost, rista pinjekjerner pg det som ellers måtte finnes i kjøleskapet. Namnam! Til salat ja! Det har jeg aldri tenkt på, thank you! 0 Siter
Mista nikket Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Helt nydelig som kjøtt i lapskaus. Setter en flott smak på retten. 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. august 2007 Forfatter Skrevet 21. august 2007 strø det oppå pasta? ha i salat? Takk! Det er sikkert digg med bacon på pasta. Jeg har blandet kjøttdeig og bacon i pastaretter, glemte det. Og javisst er det godt! Fikk vann i munnen nå 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Til salat ja! Det har jeg aldri tenkt på, thank you! Og i sånn boef bourgogne, eller hvordan det skrives. Det er godt, det! 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. august 2007 Forfatter Skrevet 21. august 2007 Helt nydelig som kjøtt i lapskaus. Setter en flott smak på retten. Å guri, det er lenge siden jeg har laget lapskaus, så det er en fin ide! Har vel to kilo tenker jeg.... 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. august 2007 Forfatter Skrevet 21. august 2007 Og i sånn boef bourgogne, eller hvordan det skrives. Det er godt, det! ''boef bourgogne'' Kan du forklare den nærmere? Aldri hørt om det før.... 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. august 2007 Forfatter Skrevet 21. august 2007 I omelett eller grateng. Så fint med mange tips!! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 ''boef bourgogne'' Kan du forklare den nærmere? Aldri hørt om det før.... Har aldri laga det sjøl, men min svigermor er en rev på å lage det. Fant en oppskrift her som så ganske ok ut. Det er helt nydelig. http://www.aperitif.no/index.db2?id=94725 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. august 2007 Forfatter Skrevet 21. august 2007 Har aldri laga det sjøl, men min svigermor er en rev på å lage det. Fant en oppskrift her som så ganske ok ut. Det er helt nydelig. http://www.aperitif.no/index.db2?id=94725 Så snilt av deg Nå ligger den på favoritter. Det er meget mulig at jeg prøver meg på den for den fristet!! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Så snilt av deg Nå ligger den på favoritter. Det er meget mulig at jeg prøver meg på den for den fristet!! Du får si ifra, sånn at jeg veit om den er verd å prøve, da. Jeg tror det tar litt tid å lage sausen, men det kan visst med fordel gjøres dagen før, så da er det jo ikke så styr likevel. 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. august 2007 Forfatter Skrevet 21. august 2007 Du får si ifra, sånn at jeg veit om den er verd å prøve, da. Jeg tror det tar litt tid å lage sausen, men det kan visst med fordel gjøres dagen før, så da er det jo ikke så styr likevel. takk takk, du får tilbakemelding 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Jeg kan spise bare bacon jeg, det er så godt ) Jeg bruker det i lapskaus som kjøtt, du kan også koke ett stykke og ha til komle, ellere raspeballer som du kanskje kaller det? Komle må også ha stekt bacon ved siden av. Stekt bacon til fiskeboller i hvit saus er godt. Ostesaus, stekt bacon og pasta. Og i salater, sprøstek det, det setter en nydelig smak. Omelett, gjerne sammen med litt sopp og løk. Egg og bacon er jo en klassiker ;o) Gratinert blomkål. Blomkålhode (trekkes i ca 5 min), så i form, ostesaus på, carbonarapose går fint, bacon og skinketerninger strøes på. Kan også ha litt broccoli i biter i forma. Ost på, gratiner. Grønnsaker wokes sammen med bacon, pasta oppi, en skvett matfløte. He he, du skjønner at jeg liker bacon nå eller? ;o) 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. august 2007 Forfatter Skrevet 22. august 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1187765736' post='3660903] Jeg kan spise bare bacon jeg, det er så godt ) Jeg bruker det i lapskaus som kjøtt, du kan også koke ett stykke og ha til komle, ellere raspeballer som du kanskje kaller det? Komle må også ha stekt bacon ved siden av. Stekt bacon til fiskeboller i hvit saus er godt. Ostesaus, stekt bacon og pasta. Og i salater, sprøstek det, det setter en nydelig smak. Omelett, gjerne sammen med litt sopp og løk. Egg og bacon er jo en klassiker ;o) Gratinert blomkål. Blomkålhode (trekkes i ca 5 min), så i form, ostesaus på, carbonarapose går fint, bacon og skinketerninger strøes på. Kan også ha litt broccoli i biter i forma. Ost på, gratiner. Grønnsaker wokes sammen med bacon, pasta oppi, en skvett matfløte. He he, du skjønner at jeg liker bacon nå eller? ;o) Takk! Ja her var det mange muligheter Og jeg kaller komle for kompe. Kjært barn har mange navn vettu 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Takk! Ja her var det mange muligheter Og jeg kaller komle for kompe. Kjært barn har mange navn vettu Knota og potetball har jeg også hørt. Det er god mat ) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Røkt torsk, poteter, hvit saus, stekt bacon. Middagspannekaker, poteter, bacon. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1187765736' post='3660903] Jeg kan spise bare bacon jeg, det er så godt ) Jeg bruker det i lapskaus som kjøtt, du kan også koke ett stykke og ha til komle, ellere raspeballer som du kanskje kaller det? Komle må også ha stekt bacon ved siden av. Stekt bacon til fiskeboller i hvit saus er godt. Ostesaus, stekt bacon og pasta. Og i salater, sprøstek det, det setter en nydelig smak. Omelett, gjerne sammen med litt sopp og løk. Egg og bacon er jo en klassiker ;o) Gratinert blomkål. Blomkålhode (trekkes i ca 5 min), så i form, ostesaus på, carbonarapose går fint, bacon og skinketerninger strøes på. Kan også ha litt broccoli i biter i forma. Ost på, gratiner. Grønnsaker wokes sammen med bacon, pasta oppi, en skvett matfløte. He he, du skjønner at jeg liker bacon nå eller? ;o) I den formen med blomkål er det også godt med fiskepuddingbiter i. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.