Gjest Persille Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Et svensk firma har etter å ha bedrevet telefonterror i nesten to uker overtalt meg til å annonsere ledig stilling i barnehagen på deres webside. Etter en snau uke har de fortsatt ikke sluttet å ringe, det er andre selgere som ringer og skal ha meg til å annonsere på de samme sidene, søkerne som kommer fra disse sidene er langt fra kvalifiserte - og forutsetningene er helt annerledes enn det jeg ble fortalt. Jeg betaler gjerne for den tiden annonsen har ligget ute, men vil avslutte alt samarbeid - og dermed heller ikke betale for den siste perioden. Det er ikke snakk om mer en noen tusenlapper, men det blir en prinsippsak når de opptrer så useriøst som dette. De er ikke villige til å diskutere saken en gang - og tviolder på full sum. Så; dette er i Sverige, jeg er i Norge - hva skjer egentlig om jeg bare innbetaler halve summen, og ikke noe mer? Hva er egentlig konsekvensen? 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 All kommunikasjon må foregå skriftlig.Skriv brev og begrunn hvorfor du ikke betaler. Telefonkontakt holder ikke. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 All kommunikasjon må foregå skriftlig.Skriv brev og begrunn hvorfor du ikke betaler. Telefonkontakt holder ikke. Vi har korresponder via mail ang. dette. Men hva kan egentlig skje? Jeg er villig til å møte i forliksråd eller lignende, for jeg mener faktisk at forutsetningene har endret seg. Men om jeg bare blir svartelistet som dårlig betaler, så går jo dette direkte utover meg og ikke dem - og da forsvinner jo poenget litt. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Vi har korresponder via mail ang. dette. Men hva kan egentlig skje? Jeg er villig til å møte i forliksråd eller lignende, for jeg mener faktisk at forutsetningene har endret seg. Men om jeg bare blir svartelistet som dårlig betaler, så går jo dette direkte utover meg og ikke dem - og da forsvinner jo poenget litt. "Men hva kan egentlig skje? Jeg er villig til å møte i forliksråd eller lignende, for jeg mener faktisk at forutsetningene har endret seg" Det kan skje det du sier her. At det ender i forliksrådet. Men du skal ikke betale for en vare du har blitt lovet og ikke fått, så du har en god sak om dette stemmer. Sørg som sagt for at ta vare på all skriftlig kommunikasjon mellom dere. Om du kan bli stemplet som dårlig betaler vet jeg ikke, men går ut i fra at du ikke blir det så lenge du har retten på din side. Men siden du driver eget firma, bør du sikkert være ekstra forsiktig og helst undersøke med noen som kan dette bedre enn meg:) 0 Siter
Gjest forbrukerkontoret Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Jeg ville ringt eller sendt mail til forbrukerkontoret, der får man sikkert svar og veiledning for hvordan man bør gå frem. 0 Siter
Gjest Signert Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Har du en skriftlig avtale? Dersom firmaet ikke har overholdt dem, ville jeg konfrontert dem med det. Du har rett til å holde tilbake pengene inntil de retter på forholdet. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Har du en skriftlig avtale? Dersom firmaet ikke har overholdt dem, ville jeg konfrontert dem med det. Du har rett til å holde tilbake pengene inntil de retter på forholdet. Nja, de sendte meg et tilbud på mail, som jeg aksepterte ved å skrive at det var riktig fakturaadresse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.