Gå til innhold

Har arb.giver krav på å vite hva det feiler meg?

Anbefalte innlegg

Ble sykemeldt .Ikke lenge; litt over 2 uker. Fikk 4-siders utskrift av legen; 1 side til meg, 1 til arb.giver, og 2 som jeg fylte ut og sendte Trygdekontoret. Noen dager senere ringer min overordnede meg og sier at personalkontoret etterlyser den delen jeg har fylt ut og sendt (som legen sa), til Trygdekontoret. Det er den diagnosen står på, og som legen sa til meg at "ingen på jobben har noe med".

Fortsetter under...

Den grønne og gule delen skal sendes til arbeidsgiver (deng rønne er den du fyller ut)... der står det ikke noe om diagnose, men er et krav om sykepenger (en slags egenerklæring). Det er kun på den hvite (som Trygdekontoret skal ha og den rosa (som du beholder selv, at opplysninger om diagnosen står.

Så arbeidsgiver har rett i at de mangler den deler du fylte ut, og du har rett i at de ikke har krav på å vite diagnose, som heller ikke står på den grønne delen (skrevert ut)...

Den grønne og gule delen skal sendes til arbeidsgiver (deng rønne er den du fyller ut)... der står det ikke noe om diagnose, men er et krav om sykepenger (en slags egenerklæring). Det er kun på den hvite (som Trygdekontoret skal ha og den rosa (som du beholder selv, at opplysninger om diagnosen står.

Så arbeidsgiver har rett i at de mangler den deler du fylte ut, og du har rett i at de ikke har krav på å vite diagnose, som heller ikke står på den grønne delen (skrevert ut)...

Tusen takk for kjappe svar!

Det var ikke fargede ark; legen printa ut selv, men tror de het a, b,c (var rimelig kjapp med å få dem unna!) Det stod helt klart øverst på sidene hvilke som var til hvem, så hvorfor personal vil "se" den delen Trygdekontoret skal ha, undrer meg... Lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde nekta?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...