Gå til innhold

Syden mens man er sykemeldt

Anbefalte innlegg

Gjest sologvarme
Skrevet

jeg er for tiden sykemeldt og har bestilt en tur til syden.

Jeg vil ikke si til legen at jeg skal reise, for det lar han meg nok ikke få lov til.

Jeg ønsker likevel denne turen, men problemet er hvis det skal skje meg noe mens vi er i syden. Har hørt at jeg da ikke vil få dekket utgifter til lege eller sykehus.

Hva ville dere gjort? Tatt sjansen eller snakket med legen? Må man være friskmeldt for å reise til syden?

Gjest Jente31
Skrevet

Hvorfor lar han deg ikke få lov til å reise - pga sykdom?

Jeg har selv reist til syden mens jeg var sykemeldt. Men jeg torte ikke ta sjansen på å si fra først. Det innebar jo at jeg mistet sykepengene de to ukene. Men jeg fant ut det var en billigere "forsikring" enn om noe skulle skjedd. For man har jo ingen garanti.

Men det er meg :-)

Skrevet

Det spørs vel hva som feiler deg. Hvis du har smittsomme sykdommer f.eks. får du nok ikke reise.

Jeg har vært sykmeldt mange ganger og vært i både i syden og andre steder, men jeg snakket med legen og trygdekontoret først, og da var det ok. Men hos meg gjorde en sånn ting positivt for helsetilstanden min da ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Utgangspunktet er at er du syk så er du syk, du skal ikke reise på ferie. Unntaket er hvis ferien har en positiv effekt på sykdommen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...