Gå til innhold

Lånekassen

Anbefalte innlegg

Gjest Sensibell
Skrevet

Jeg har fått innvilget lån/stipend fra Lånekassen. De skriver at jeg kan hente svarbrevet på skolen når jeg begynner neste uke. Men hva skjer nå? Ligger det en sjekk i brevet og venter på meg på skolen eller blir det overført til konto? Evnt. får jeg pengene med en gang eller lenge etter at jeg har startet skolen? Begynner på en privat høyskole men har ikke penger til bøkene nå så jeg trenger de pengene sårt..har også fått faktura fra skolen på innbetalingen der.. så trenger pengene til det også.. Har ikke gjort dette før så jeg aner ikke gangen i dette her... noen som vet ?

Gjest annlovinda
Skrevet

Er et brev til deg i konvolutten som må returneres til lånekassa i underskrevet stand. Der skal du vel også påføre kontonummeret ditt.

Så vil pengene bli overført din konto når dit brev er returnert til lånekassa. Slik var det iallefall for datteren min, både i fjor og i år.

Gjest Sensibell
Skrevet

Er et brev til deg i konvolutten som må returneres til lånekassa i underskrevet stand. Der skal du vel også påføre kontonummeret ditt.

Så vil pengene bli overført din konto når dit brev er returnert til lånekassa. Slik var det iallefall for datteren min, både i fjor og i år.

Ok , takk for svar! :-) Bare lurer på om jeg kan gå ned i dag og hente brevet og underskrive og sende inn så det ikke tar så lang tid... lurer forøvrig på hvor lang tid det tar før de overfører...noen som vet?

Gjest snurrespretten
Skrevet

Ok , takk for svar! :-) Bare lurer på om jeg kan gå ned i dag og hente brevet og underskrive og sende inn så det ikke tar så lang tid... lurer forøvrig på hvor lang tid det tar før de overfører...noen som vet?

Fra jeg sendte inn gjeldsbrevet og hadde fått pengene inn på konto, tok det 4 dager. Om ikke lånekassen vet ditt kontonummer fra før, så tar det litt ekstra tid. For de må sjekke om det er du som eier kontoen osv. Men innen 2 uker bør du hvertfall ha pengene inne på konto. Så jeg ville gått på skolen å hentet det brevet i dag om du har muligheter til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...