Gå til innhold

Oppdatering av "Minsket energi og sexlyst ved vektnedgang?"

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei igjen! Kom på at jeg glemte noen ganske viktige fakta om meg selv i det forrige spørsmålet. Jeg er gutt, og 23 år gammel. I tillegg ble jeg behandlet for en betennelse i urinrøret for omtrent 1 1/2 måneds tid siden. Kan denne medisinen ha sine bivirkninger med tanke på sexlyst og "ereksjonskraft"? (Det er vel Azitromax jeg fikk..) Den siste og viktigste delen av spørsmålet mitt er hva som kan gjøres for å hjelpe kroppen tilbake til sin gode gamle tilstand. Har blitt anbefalt å prøve urter, særlig rosenrot. Er dette noe som er uskadelig for kroppen å prøve seg frem med, og er det "greit" å prøve det selv om jeg er relativt ung? Er urter og andre former for "medisiner" i det hele tatt noe man bør forsøke, hvis målet er å komme tilbake til sin gamle lyst permanent og på en "naturlig" måte? Og sist, dersom jeg bør oppsøke profesjonell hjelp, hvem bør jeg da gå til i Oslo-området? Regner med at noen leger er flinkere i slike spørsmål enn andre, og kanskje det finnes egne spesialiserte klinikker?

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Hei - svarer bare på en av mailene dine. Godt mulig at energinivået er den avgjørende faktor her. Fortsett å leve sunt med moderat trimming. Noen mener rosenrot gir mer engergi og øker sexlysten. Andre hevder det ikke hjelper. Mange mener urter om feks. Ginseng kan hjelpe på energinivået. Det vanlige er at vi får mer lyst på sex når uønskede kilo forsvinner, siden mange da også får et bedre kroppsbilde. En annen mulighet - mange overvektige får diabetes. Denne sykdommen kan medføre redusert selyst. - Mange har diabetes uten å vite det Kan du ha utviklet denne sykdommen før kiloene begynte å renne av? Sjekk for sikkerhets skyld blodsukkeret hos fastlegen din, du kan jo samtidig be om en helsjekk for å finne ut hvorfor du har mindre energi enn tidligere. Du kan også gå til Ken Purvis. Han er lege som jobber på Andrologisk senter i Oslo, mye med seksuelle problemer. Medikamentet du nevner, brukes bl.a. mot clamydia. Finner ikke oppgitt manglende lyst (libido) som bivirkning i Felleskatalogen. Sexlysten varierer normalt gjennom livet. Det er mulig du har hatt sterkere fokus på livsstil og trimming og derfor ikke er like opptatt av sex nå, og at det påvirker lystem. Det er også mulig at lysten kommer tilbake av seg selv etter hvert. Forsvinner lysten din permanent eller ytterligere og du har forsikret deg om at det ikke kan ha medisinske årsaker, ta kontakt med en sexolog. Kom gjerne til meg: http://www.sexologen.no om du bor i nærheten av Oslo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...