Gå til innhold

Er det vanlig med privatlærer

Gjest Penger til ditt og penger til datt

Anbefalte innlegg

Skrevet

på videregående?

Det sier xxxxx nemlig. Jeg blir sprø av disse krava. xxxxx fikk 6 i matte helt uten hjelp av foreldre på ungdomskolen og nå har xxxxx begynt på videregående og sier at h*n ønsker privatlærer i matte fordi det nå blir vanskeligere og at det er helt vanlig bruke privatlærer hvis man skal henge med.

Er det virkelig sant? *grøss*

fei1365380229
Skrevet

Jeg tror ikke det er veldig vanlig her vi bor, men har hørt om foreldre som betaler for det andre steder. Asker/Bærum og Oslo Vest.

Jeg syns det er trist hvis man ikke skal få den hjelpen man trenger på skolen og at det skal bli vanlig å "kjøpe" inn en privatlærer.

Gjest Penger til ditt og penger til datt.
Skrevet

Jeg tror ikke det er veldig vanlig her vi bor, men har hørt om foreldre som betaler for det andre steder. Asker/Bærum og Oslo Vest.

Jeg syns det er trist hvis man ikke skal få den hjelpen man trenger på skolen og at det skal bli vanlig å "kjøpe" inn en privatlærer.

"Jeg syns det er trist hvis man ikke skal få den hjelpen man trenger på skolen og at det skal bli vanlig å "kjøpe" inn en privatlærer"

jeg føler meg ikke sikker på at det er fordi de ikke får den hjelpen de trenger.

Skrevet

"Jeg syns det er trist hvis man ikke skal få den hjelpen man trenger på skolen og at det skal bli vanlig å "kjøpe" inn en privatlærer"

jeg føler meg ikke sikker på at det er fordi de ikke får den hjelpen de trenger.

Statussymbol? Eller kanskje fordi det er vanlig i USA?

Det er i hvert fall ikke vanlig her vi bor (på bygda)...

Skrevet

På ungdomsskolen (for hundre år siden...) var det de mer ressurssvake elevene som hadde privatundervisning, men da i regi av skolen. Men det forbauser meg ikke om det har blitt en form for statussymbol på "beste vestkant" i Oslo...

Skrevet

Hvilke andre grunner skulle en ha til å leie en privatlærer, enn at man får for lite hjelp?

Skrevet

Jeg ville faktisk gladelig punga ut med noen kroner for at barnet mitt viste interesse for et fag og ønsket å bedre karakterene sine, jeg.

Skrevet

Jeg ville faktisk gladelig punga ut med noen kroner for at barnet mitt viste interesse for et fag og ønsket å bedre karakterene sine, jeg.

Etter to dager på videregående, og med en sekser uten hjelp fra noen i fjor??

Skrevet

Etter to dager på videregående, og med en sekser uten hjelp fra noen i fjor??

Øh...leste visst ikke innleget godt nok.

Vedkommende er sikkert forelska i lærer'n. Ikke det at det er noe galt i det.

Skrevet

Ikke vanlig.

Jeg hadde ikke skaffet en privatlærer i en slik situasjon. Først må hun prøve å klare det selv og jobbe ordentlig med faget. Dersom hun til tross for hard egeninnsats så skulle få faglige vanskeligheter, så ville jeg muligens vurdert privatlærer.

Skrevet

Øh...leste visst ikke innleget godt nok.

Vedkommende er sikkert forelska i lærer'n. Ikke det at det er noe galt i det.

*he he*

Skrevet

Det er ikke vanlig i min omgangskrets. Og i de tilfellene man vurderer ekstern hjelp, er det til elever som sliter med å holde følge / bestå, ikke med å få 6-ere.

Jeg synes det er tull å tenke på sånt før man har et problem. Hvis en elev går ned fra 6 på ungdomsskolen til 5 på videregående, bør det betraktes som normalt, ikke som noe man bør kjøpe seg ut av.

Skrevet

Takk for svar.

Da jeg ba xxxxx nevne navn på noen h*n visste skulle ha privatlærer, kom h*n på bare ett navn og han tilhører ikke akkurat gjennomsnittsbefolkningen.

Så nei, jeg tror ikke det er så vanlig som h*n skulle ha det til. Det blir ingen privatlærer.

Skrevet

Oj, det var i alle fall ikke vanlig når jeg gikk på videregående.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...