Gjest mij Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Leste nylig i Aftenposten mer om disse taxi-jukserne som snusker til seg millionbeløp. Det var avbildet en kvittering som viste hvilke opplysninger som kunne tilsi juks, og en av disse var at det manglet org.nr på kvitteringen. På denne måten kunne eieren unndra moms. Jeg sjekket kvitteringen min fra helga, og jammen var det ikke tomt felt ved siden av org.nr. Burde jeg melde fra til politiet? Blir så innmari irritert på disse snylterne. Og er det noe man kan gjøre for å finne ut om taxien man tar driver lovlig? Som regel vet ikke førerene hvor de skal når jeg sier adressen min, enda det er en av de mest kjente veiene i byen. Det burde vel ringe en bjelle allerede da. Men kan ikke akkurat begynne å spørre ut føreren heller, helt alene i en bil med en fremmed mann (som regel) midt på natta.... 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Jeg synes at du skal snakke med taxisentralen i første omgang. Er sikker på at de vil de til livs de også.. En begynnelse. 0 Siter
morsan Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Hvis du skal melde det til myndighetene ville jeg heller tatt kontakt med kontrollavdelingen til ligningskontoret enn politiet. 0 Siter
Gjest heisanndusann Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Jeg synes det er veldig bra at du vurderer å melde fra! Kan du ikke fortelle oss hvordan det gikk? Finnes det bilde av en slik kvittering på Aftenpostens nettsider også? Det hadde jo vært veldig greit hvis vi vanlige drosjepassasjerer kunne kontrollert dette etter hver tur og eventuelt tatt kontakt med drosjeselskapet hvis det er noe snusk på gang! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.