Gå til innhold

Fest.??ja takk!!

Anbefalte innlegg

Gjest Sisseling
Skrevet

Vi er i begynnelsen av 30årene,er småbarnsforeldre og liker å ta en fest en gang iblandt.

Noen venner av oss som er like gamle og også har barn,har vokst fra det. Fikk et lite ironisk svar av dem her forleden når vi spurte om de skulle på fest.."vi har blitt voksne vi".

Vi er da også voksne for f*en. Er det ikke lov å ha det gøy med venner,men samtidig være gode foreldre????

Jeg bar spør??

Skrevet

Selvsagt er det lov. Men kanskje dette foreldreparet føler at det ikke passer seg for akkurat dem, eller at de kanskje ikke har noen som helst interesse for festing akkurat nå og derfor svarte på den måten.

Like selvfølgelig som de skal respektere at dere liker å feste iblant, skal dere også respektere at de ikke synes det passer seg.

Skrevet

Det kommer sikkert veldig an på hva slags bakgrunn det andre paret har og det dere har, og hva dere har lyst til nå.

For vår del, så hadde vi en stille og rolig ungdoms- og studietid, så å si uten festing og alkohol. Først de siste fem årene har vi blitt glade i vin, og tar gjerne en fest noen ganger i året, sammen med venner vi har nå.

Vil tro at de som festet mye i ungdomstida, kanskje raste fra seg da?

Gjest sisseling
Skrevet

Det kommer sikkert veldig an på hva slags bakgrunn det andre paret har og det dere har, og hva dere har lyst til nå.

For vår del, så hadde vi en stille og rolig ungdoms- og studietid, så å si uten festing og alkohol. Først de siste fem årene har vi blitt glade i vin, og tar gjerne en fest noen ganger i året, sammen med venner vi har nå.

Vil tro at de som festet mye i ungdomstida, kanskje raste fra seg da?

Ja, de har sikkert rast fra seg litt,men vi festet mye i yngre år også vi,men vi liker det fortsatt godt:o).

Fester ikke så ofte da,men det er utrolig moro med en fest med gode venner engang iblandt.

Skrevet

Ja, de har sikkert rast fra seg litt,men vi festet mye i yngre år også vi,men vi liker det fortsatt godt:o).

Fester ikke så ofte da,men det er utrolig moro med en fest med gode venner engang iblandt.

Det synes vi også :-)

Hadde fest her for 2,5 uker siden - MORO!

Skrevet

Hahhaha, for noen prektige folk!

Tror de beste foreldrene er de som klarer å ikke være foreldre for en kveld og bare være seg selv. Kose seg og ha det gøy med venner.

Skrevet

Kanskje de synes dere er av typen som blir for fulle på fest? Jeg bare spør, altså. Jeg liker også å ta en fest, men jeg liker ikke når venner blir så dritings at de omtrent ikke kan stå på beina, og ikke kan føre en normal samtale.

Gjest sisseling
Skrevet

Kanskje de synes dere er av typen som blir for fulle på fest? Jeg bare spør, altså. Jeg liker også å ta en fest, men jeg liker ikke når venner blir så dritings at de omtrent ikke kan stå på beina, og ikke kan føre en normal samtale.

Det hender jo ja at noen blir ganske fulle. Som regel ikke helt snydings sånn at de ikke kan snakke,men hele gjengen er like gode på det punktet:o).

Helt greit at de ikke liker det,men det må jo være lov å like å ta en fest,men samtidig være voksen og ansvarsfull forelder....synes jeg.

Skrevet

Det hender jo ja at noen blir ganske fulle. Som regel ikke helt snydings sånn at de ikke kan snakke,men hele gjengen er like gode på det punktet:o).

Helt greit at de ikke liker det,men det må jo være lov å like å ta en fest,men samtidig være voksen og ansvarsfull forelder....synes jeg.

Poenget mitt var vel egentlig at man kan ta seg en fest uten å bli fullstendig kanakaz.

Skrevet

Dette må da være opp til hver enkelt. SÅ LENGE IKKE BARNA ER EN DEL AV DET. Må skrive akkurat det med store bokstaver ettersom jeg har sett mye stygt her.

Selv har jeg ikke festet noe særlig i ungdomstiden, og er fortsatt ikke glad i å feste. Mye jeg heller gjør enn å ta en tur på byen. Tror ikke jeg er verken bedre eller dårligere forelder for det. Tror heller ikke jeg er kjedelig selv om jeg velger å ikke feste noe særlig.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi liker og ta en fest.

Vi har venner som ikke liker det, etter at de fikk barn. Det er helt opp til hver familie det. Jeg vet at endel mener at vi ikke skal feste når vi har fått barn, men barnet har et supert hos besteforeldre, og vi er voksne en kveld.

Noen velger kanskje bort fest fordi de ikke klarer og stoppe alkoholinntaket i tide? Jeg har sett at flere voksne familiepersoner som rett og slett ikke klarer og stoppe før det bikker over, og da har valgt og ikke dra på fest.

Jeg ser på meg som voksen jeg, selv om jeg tar en fest eller tre ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Har også venner som har reagert lignende.

Fortalte en venninne at jeg hadde vært på en spesiell bar, hvor vi var mye før. Hun stusset over at jeg fremdeles gikk der, jeg følte vel ikke behov for det nå lenger!? (underforstått: Nå som jeg var gift og hadde barn). Hallo!? Har mer behov for sånt enn noen gang - bare mindre anledning!

Skrevet

Fest og fest er så mangt. De aller fleste trives vel på fest, men kanskje de ikke trives på _din_ type fest?

Skrevet

Skjønner ikke helt det svaret du fikk der, syns ikke det var spesielt voksent ;)

Nå vet ikke jeg hvordan dere oppfører dere når dere fester, men det er ikke noe sammenheng mellom det å være voksen og aldri ta seg en fest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...