Gjest lolla Skrevet 29. mai 2001 Skrevet 29. mai 2001 Begynte for 14 dager siden med dostinex pga høyt prolaktinnivå. Har lenge prøvd å bli gravid, har sjeldne mens (35-50 dager). Er 30 år. Har noen spm. i forbindelse med dette: 1 Kan dissse tablettene gjøre at jeg får en mer regelmessig og oftere eggløsning? 2 Hadde en missed abortion for noen uker siden. Da jeg tok blodprøven hos legen var jeg allerede 2-3 uker på vei. Kan dette ha medført at jeg hadde for høyt nivå av prolaktin? Mitt nivå var 1200. 3 Dersom dostinex ikke bidrar til at jeg får regelmessig mens, kan jeg da få pergotime hos allmennlegen min, uten utredning? Kan disse 2 tab. sortene tas sammen? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. mai 2001 Skrevet 30. mai 2001 1. Ja, reguleres prolaktin vil mensen ofte bli regulert. 2. Ja, prolaktin stiger i graviditet. 1200 er en vanlig 'graviditetsverdi' 3. Man kan kombinere slike to tabletter. Men bør du ikke følges opp av gynekolog? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.