Gjest Norsk privatøkonomi Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Norsk privatøkonomi ringte oss og vil ha et uforpliktende møte med meg og samboer. Mamma og pappa var på¨møte med dem og fikk masse tips om investeringer, hvordan få mest mulig penger nå osv. Vi er snart 30 og har nettopp kjøpt leilighet. Begge har masse gjeld. Skjønner ikke helt hva slags tips de evt. kan komme med til oss. Er det verdt å dra på møtet? Vet at møtet er gratis, men at de også får provisjon for å dra inn kunder til div. steder. Og vi har jo absolutt ikke noe penger å f.eks. investere nå. Noen som har vært på møte med dem kanskje? 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Jeg er råskeptisk til alt sånt og hadde ikke gått med på noe møte. Jeg er vanligvis ikke pesimistisk av natur, men når det gjelder slike ting tror jeg det verste med en gang. ) 0 Siter
Gjest Norsk privatøkonomi Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Jeg er råskeptisk til alt sånt og hadde ikke gått med på noe møte. Jeg er vanligvis ikke pesimistisk av natur, men når det gjelder slike ting tror jeg det verste med en gang. ) Men dette er et seriøst firma med masse kontorer over hele Norge. Mamma og de var også som sagt på møte med dem og alt var uforpliktende. De gir kun råd i forbindelse med privatøkonomi. Så du som kunde betaler ikke ett øre uansett. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Jeg tror det var det firmaet som kom hjem til oss her i vår. Interessant møte - tror faktisk han var her to ganger. Men - det var ikke noe for oss. Gikk ut på å ta opp lån og investere disse pengene i aksjefond, som ville gi større avkastning enn lånerenta. Vi er forsiktige og konservative, og tør ikke gjøre noen sånne sprell.... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Men dette er et seriøst firma med masse kontorer over hele Norge. Mamma og de var også som sagt på møte med dem og alt var uforpliktende. De gir kun råd i forbindelse med privatøkonomi. Så du som kunde betaler ikke ett øre uansett. Seriøst firma? Ja! Uforpliktende? Vel...ja, i den forstand at du ikke binder deg til å betale for rådene. Men de er delvis eid av BNbank, som igjen er eid av Glitnir. Norsk Privatøkonomi selger spareprodukter fra flere forskjellige tilbydere, og har avtaler med banker som sikrer gunstige betingelser på lån og forsikringer. De formidlet visstnok lån for 2,8 milliarder kroner og solgt strukturerte spareprodukter for 1,1 milliarder kroner i første halvår 2006. De har konsesjon fra Kredittilsynet, men det er jo ikke til å komme fra at jobben deres er å få deg til å bli kunde hos andre. Enten det er forsikringer, lån eller sparing/investeringer. Veeeldig lurt å aldri sluke alle sånne råd rått! Det er lov å tenke selv, og lite vokser inn i himmelen ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.