pekkaline Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Mine gutter på 13 og 16 år trenger det. Min eldste er student men har ikke noe bevis på det men det får de kanskje? Tenkte på om studentkort er tingen for han. Har også hørt om ungdomskort, hvem og hvordan fungerer det? Min eldste har fått fri skoleskyss, eller har søkt om det rettere sagt. Det blir likevel endel busskjøring utenom. Finnes det klippekort fremdeles? Det er et styr med de busspengene hver dag, så jeg må få en orden på det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Det hadde sikkert hjulpet om du nevnte hvilket buss-selskap det dreier seg om... Det er store forskjeller på Trondheim og Oslo f.eks, har jeg skjønt. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 På de gule bussene (Bussen AS) finnes det ikke lenger gammeldagse klippekort, men derimot elektroniske. Tror du må gå til Rutebilstasjonen for å få dette første gangen, men så kjøper du "påfyll" elektronisk på bussen når kortet er tomt. Men de gule bussene går vel ikke forbi dere? Ring Rutebilstasjonen (177) og spør! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Det hadde sikkert hjulpet om du nevnte hvilket buss-selskap det dreier seg om... Det er store forskjeller på Trondheim og Oslo f.eks, har jeg skjønt. Pekkaline bor på det blide Sørlandet, vet du vel :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Pekkaline bor på det blide Sørlandet, vet du vel :-) Jeg burde sikkert ha full oversikt over hvor alle DOLerne holder hus, men det har jeg altså ikke... ) *Vurderer dol-kartotek* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Jeg burde sikkert ha full oversikt over hvor alle DOLerne holder hus, men det har jeg altså ikke... ) *Vurderer dol-kartotek* Så lang erfaring på DOL, og så har du ikke opprettet DOL-kartotek?????!!!! Og du som jobber på bibilotek på toppen av alt! Makan! *s* 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Så lang erfaring på DOL, og så har du ikke opprettet DOL-kartotek?????!!!! Og du som jobber på bibilotek på toppen av alt! Makan! *s* *Humrer* Bare pass deg nå så du ikke setter griller i hodet på meg! ;o) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 *Humrer* Bare pass deg nå så du ikke setter griller i hodet på meg! ;o) Du får kalle det "DOL-kartotek, etter en idé av Prust" :-) Jeg hadde forresten en god middagsrett i dag som falt i smak hos alle :-) Kokte grov pasta, hadde olje i panna, stekte forsiktig litt bacon og litt chorrizopølsebiter sammen med paprika, kikerter og babymais. Helte på en liten squett fløte (3-4 ss) og litt vann + masse karry og hadde oppi pastaen. Deilig :-) De to største likte ikke kikertene, ''MEN det gjorde mannen min!!!!'' 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. august 2007 Forfatter Skrevet 22. august 2007 Det hadde sikkert hjulpet om du nevnte hvilket buss-selskap det dreier seg om... Det er store forskjeller på Trondheim og Oslo f.eks, har jeg skjønt. Her blir det snakk om Nettbuss Jeg tenkte ikke på det..... 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. august 2007 Forfatter Skrevet 22. august 2007 På de gule bussene (Bussen AS) finnes det ikke lenger gammeldagse klippekort, men derimot elektroniske. Tror du må gå til Rutebilstasjonen for å få dette første gangen, men så kjøper du "påfyll" elektronisk på bussen når kortet er tomt. Men de gule bussene går vel ikke forbi dere? Ring Rutebilstasjonen (177) og spør! Ja jeg får ringe dit. Det blir altfor tullete å snakke med sjåføren på veien. 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. august 2007 Forfatter Skrevet 22. august 2007 Jeg burde sikkert ha full oversikt over hvor alle DOLerne holder hus, men det har jeg altså ikke... ) *Vurderer dol-kartotek* Jeg ønsket meg en mulighet for eks notatliste på min side av webmaster, men det har enda ikke kommet. Det kan være trådnavn som er viktige for meg, doleres bursdag og bosted , og de jeg lover å gi tilbakemelding. For jeg glemmer fort navn og slike ting. Men gjør de egentlig mere med forumet? 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. august 2007 Forfatter Skrevet 22. august 2007 Pekkaline bor på det blide Sørlandet, vet du vel :-) Jah det burde hun ha visst! hehe, jeg surrer selv med bosteder, men husker fortsatt at du er sørlending hehe 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Du får kalle det "DOL-kartotek, etter en idé av Prust" :-) Jeg hadde forresten en god middagsrett i dag som falt i smak hos alle :-) Kokte grov pasta, hadde olje i panna, stekte forsiktig litt bacon og litt chorrizopølsebiter sammen med paprika, kikerter og babymais. Helte på en liten squett fløte (3-4 ss) og litt vann + masse karry og hadde oppi pastaen. Deilig :-) De to største likte ikke kikertene, ''MEN det gjorde mannen min!!!!'' Mannen din er ei pyse, jeg støtter ungene. Og middagen hørtes langt bedre ut i dag enn i går. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Jeg ønsket meg en mulighet for eks notatliste på min side av webmaster, men det har enda ikke kommet. Det kan være trådnavn som er viktige for meg, doleres bursdag og bosted , og de jeg lover å gi tilbakemelding. For jeg glemmer fort navn og slike ting. Men gjør de egentlig mere med forumet? De har hatt ferie i sommer, men har lovt å komme sterkere tilbake til høsten. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Jah det burde hun ha visst! hehe, jeg surrer selv med bosteder, men husker fortsatt at du er sørlending hehe Bra du husker at jeg er sørlending :-) Skal vi prøve å gjøre alvor av å møtes en dag? Hvordan jobber du? Jeg har fri hver fredag... Du kan jo stikke innom på vei fra jobb....? Akkurat i morgen går vi nok på stranda hvis været holder seg - når de to store er ferdige på skolen, men en annen fredag? 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. august 2007 Forfatter Skrevet 23. august 2007 Bra du husker at jeg er sørlending :-) Skal vi prøve å gjøre alvor av å møtes en dag? Hvordan jobber du? Jeg har fri hver fredag... Du kan jo stikke innom på vei fra jobb....? Akkurat i morgen går vi nok på stranda hvis været holder seg - når de to store er ferdige på skolen, men en annen fredag? Heisann! Ja det hadde jo vært gøy å hilst på deg Jeg jobber hver fredag til kl 13:15. Vi ser hvordan ståa er neste fredag kanskje? Stranda blir nok topp i morgen, det er deilig med sommer, endelig! 0 Siter
Gjest evig busser Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Ungdomskort får du helt til du er tyve-og noe. Det koster 450 kr for alle soner i Oslo og Akershus i hvert fall. 16-åringen får mest sannsynlig studentkort av skolen etter de har tatt klassebilder, men selv har jeg aldri vist noe slikt. Ungdomskort er billigere enn studentkort. Klippekort finnes fortsatt. 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. august 2007 Forfatter Skrevet 23. august 2007 Ungdomskort får du helt til du er tyve-og noe. Det koster 450 kr for alle soner i Oslo og Akershus i hvert fall. 16-åringen får mest sannsynlig studentkort av skolen etter de har tatt klassebilder, men selv har jeg aldri vist noe slikt. Ungdomskort er billigere enn studentkort. Klippekort finnes fortsatt. Takk for svar!! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Heisann! Ja det hadde jo vært gøy å hilst på deg Jeg jobber hver fredag til kl 13:15. Vi ser hvordan ståa er neste fredag kanskje? Stranda blir nok topp i morgen, det er deilig med sommer, endelig! Moro! Vi får snakke om det til uka. Jeg har DET opplegget i morgen, på min etterlengtede fridag: Først få avgårde de to eldste på skolen. Så halvannen time med ro og fred (dvs rydde frokostbordet, henge opp tøy, sette på ny vask, rydde kaoset her, kose med minstemor) før min mor kommer kvart på ti. Så er det et møte på skolen (er foreldrekontakt) klokka ti. Hjem så fort jeg kan, for jeg har lovet minstemor ny sykkelhjelm - så da drar vi til Sørlandssenteret. Men hun skal til tannlegen klokka tolv, så da må vi være tilbake. Og så er planen å rekke å gå bort på skolen og møte skolejenta halv ett! pust&pes! Og SÅÅÅÅ er det stranda - hvis været er fint :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 Moro! Vi får snakke om det til uka. Jeg har DET opplegget i morgen, på min etterlengtede fridag: Først få avgårde de to eldste på skolen. Så halvannen time med ro og fred (dvs rydde frokostbordet, henge opp tøy, sette på ny vask, rydde kaoset her, kose med minstemor) før min mor kommer kvart på ti. Så er det et møte på skolen (er foreldrekontakt) klokka ti. Hjem så fort jeg kan, for jeg har lovet minstemor ny sykkelhjelm - så da drar vi til Sørlandssenteret. Men hun skal til tannlegen klokka tolv, så da må vi være tilbake. Og så er planen å rekke å gå bort på skolen og møte skolejenta halv ett! pust&pes! Og SÅÅÅÅ er det stranda - hvis været er fint :-) hehe, kom du deg gjennom planen din i dag? Nydelig strandvær Jeg blir helt satt ut i en så voldsom varme, men er jo glad for været for all del Har jobbehelg, men regner med å sole meg litt imorgen ettermiddag 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.