Gå til innhold

Selge leilighet! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Vi skal selge leiligheten vår! Vi får megler på besøk i dag, for verdivurdering, og en annen megler kommer i neste uke.

Jeg har aldri gjort dette før! Hva skal jeg tenke på? Noen som har noen tips til meg?

Hva bør jeg tenke på når jeg velger megler? Hjelp! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Inviterer gjerne 2-3 meglere du har fått anbefalt til å komme med tilbud. La dem forstå at de er flere om beinet og at du vil sammenligne tilbudene deres før du bestemmer deg.

Ved valg av megler betyr personligheten mest - er han/hun tillittvekkende og virker flink oppnår h*n gjerne best pris, dette betyr med andre ord mer enn størrelsen på provisjonen. Likevel ville jeg ikke gått med på å betale veldig høy provisjon, valget må bli en totalvurdering der både person, provisjon og meglerfirma som helhet avgjør (enkelte firmaer styrer jeg unna).

Når du sammenligner tilbudene må du se på hva tilbudet inkluderer. Spør også megler om han/hun selv stiller på visning, mange sender assistenter, som ofte ikke er så flinke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...