lille04 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Får kraftig hjertebank og pulsøkning, særlig når jeg reiser meg, etter måltid, alkohol, når jeg går i trapper etc. Alle prøver og hjertesjekk er tatt. Kan dette komme av lavt blodtrykk og dårlig fysisk form?At hjerte må jobbe ekstra for å pumpe blodet rundt?Kan legge til at jeg også går på betablokker, og vet at nedsatt fysisk yteevne og lavt blodtrykk er en bivirkning. Sliter mye med angst også, og dette trigger angsten veldig. Det begynte etter en skade for to år siden, og jeg mistet den gode formen jeg var i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283731-hjertebank-og-puls%C3%B8kning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
torill2 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hei, her er noen tips fra egen erfaring jeg gjerne deler med andre. Har selv slitt mye med ugjevn hjerterytme. Alle prøver var fin bortsett fra feritin og litt for høyt blodtrykk (undertrykk). Har snakket med flere leger som kan bekrefte at for høyt ferritin kan gi ugjevn hjerterytme, men dette er det uenighet om i fagmiljøet. Det som kan være årsaken er noe så enkelt som magnesium mangel. For lite magnesium gir også ugjevn hjerterytme. Jeg begynte med en tab morgen og kveld og økte til en midt på dagen etter ca tre dager. Nå har hjerterytmen vært helt fin siden og har trappet ned betablokkene gradvis. Har vært uten en "feilkakk" og det er nå tre uker siden jeg begynte med magnesium. Bruk av merket Berthelsen, det er av de beste på markedet. Tar du for mye vil det skilles ut i urin så det er liten risiko med dette. I tillegg kan mangel på Kalium fosfat være av betydning. Hilsen en som har gode erfaringer med dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283731-hjertebank-og-puls%C3%B8kning/#findComment-2298053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.