Gå til innhold

Søster som ikke tar kontakt

Anbefalte innlegg

Gjest @Lillesøster @
Skrevet

Jeg er gravid og skal føde om ca 5 uker. Min søster bor på en annen kant av landet og fikk selvsagt vite om mitt svangerskap da jeg ble gravid. Jeg har ikke hat så my ekontakt med henne tidligere, kun 5-6 tlf i løpet av året.Nå derimot har jeg ikke hørt noe fra henne på snart 9 mnd.Ikk en gratulasjon da jeg fortalte at jeg var gravid, ikke en mail eller en sms .

Nå vet jeg ikke om jeg har lyst å si noe til henne når hun blir tante om noen uker.Hun bryr seg ikke likevel.

Jeg synes dette er leit. Det er ikke noen form for uvennskap mellom oss, bare at vi bor langt fra hverandre og at vi har en stor alderforskjell. Men det føles sårt å ikke ha hørt noe fra henne gjennom hele svangerskapet mitt.......

Skrevet

Synes du kan sende en melding og gratulere henne som tante, og ønske henne velkommen på besøk for å se nurket av et tantebarn. Av og til trenger man litt hva skal jeg si starthjelp. Dersom du kutter kontakten på en måte, blir den jo ihvertfall ikke bedre.

Skrevet

Det finnes personer av begge kjønn som synes det er vanskelig og litt uvirkelig å "delta" i et svangerskap. Når babyen er der, blir det enklere.

Jeg synes nok hun kunne gratulert deg osv., men det er ikke alltid så lett hvis det er stor geografisk avstand og hun kanskje er i en helt annen livssituasjon enn du er.

Vær litt raus, ikke hold henne utenfor den store begivenheten. Du gir henne bare evt. en god grunn for å la være å ta kontakt dersom hun får vite nyheten av andre.

Skrevet

Jeg sier som laban, det er mange som ikke føler seg særlig knyttet til mor og barn i løpet av svangerskapet, fordi det ikek direkte har noe med dem å gjøre (slik er det jo av og til for far også) - men når barnet er blitt født, blir situasjonen annerledes. Jeg synes du skal gratulere henne som tante, når barnet er født og da tror jeg nok ganske sikkert hun ser ting annerledes:-)

Lykke til:-)

Gjest en mulig forklaring
Skrevet

Nå kjenner jo ikke jeg til din søster eller hennes livssituasjon. Men kan det hende hun er lei seg / deprimert fordi du er gravid? Hvis hun selv er barnløs og egentlig ønsker seg barn, kan det sette i gang mye vonde følelser og sorg hos henne. Kanskje hun derfor ikke har ønsket å ta kontakt.

Skrevet

Det trenger ikke nødvendigvis ha noe spesielt med graviditeten din å gjøre (at hun ikke tar kontakt). Jeg har to eldre søstre som til sammen har vært gravid tre ganger. Jeg tok ikke noe mer kontakt med dem av den grunn, mest fordi vi ikke var så nære in the first place. Om det har seg slik at kontakten mellom deg og din søster har minket drastisk siden du ble gravid, er det kanskje litt annerledes, men ikke legg noe mer der om du ikke må. Mulig en eller begge dere har forandret seg litt mens du har vært gravid, i oppførsel/samtaletema e.l., men slikt vet du best selv. Jeg ville ringt/sendt henne en sms når tiden kommer, gratulert henne som tante og sagt at hu er velkommen på besøk.

Gjest @Lillesøster @
Skrevet

Det trenger ikke nødvendigvis ha noe spesielt med graviditeten din å gjøre (at hun ikke tar kontakt). Jeg har to eldre søstre som til sammen har vært gravid tre ganger. Jeg tok ikke noe mer kontakt med dem av den grunn, mest fordi vi ikke var så nære in the first place. Om det har seg slik at kontakten mellom deg og din søster har minket drastisk siden du ble gravid, er det kanskje litt annerledes, men ikke legg noe mer der om du ikke må. Mulig en eller begge dere har forandret seg litt mens du har vært gravid, i oppførsel/samtaletema e.l., men slikt vet du best selv. Jeg ville ringt/sendt henne en sms når tiden kommer, gratulert henne som tante og sagt at hu er velkommen på besøk.

Tja....Jeg tror vel heller det er slik at hun ikke er hel ttypen til å " unne " meg så mye.Hun er av det sjalu slaget.Da jeg tok lappen lurte hun på " hva i helvete jeg trengte den for ...."

Og det er vel de samme tankebanene hun er i nå tror jeg :/ Men jeg synes likevel det er sårt og rart at hun ikke har spurt med ett eneste ord om hvordan vi har det. Og NEI hun er ikke barnløs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...