morsan Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Har dere tips til fingermat som jeg kan lage ferdig i god tid og ha i fryseren og bare tine opp/varme opp den dagen det skal serveres? Skal ha mye fingermat, og kjekt å kunne spre tillagningen over et litt lengre tidsrom....;-) 0 Siter
Liliaceae Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Vårruller. Kjempeenkelt å lage og bare å putte de dypfryst i ovnen, så er de sprø og gode etter kort tid. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Jeg elsker å servere tapas, så spent på om du får noen gode svar . Mistenker at det meste av denne maten er best helt nylaget... 0 Siter
morsan Skrevet 23. august 2007 Forfatter Skrevet 23. august 2007 Jeg elsker å servere tapas, så spent på om du får noen gode svar . Mistenker at det meste av denne maten er best helt nylaget... Ja, det er nok det! ;-) Men jeg har tidligere laget mini-pizzaer inspirert av pizzaen som vant NM i pizzabaking for noen år siden, og det var veldig greit å ha laget tidligere. Poenget med den oppskriften var at det var veldig mye namnam i selve deigen, og når man har minipizzaer (5-7 cm brede) blir det fort veldig mye brød, og da er det greit at det smaker litt! ;-) I deigen var det både fetaost og parmesan og hakket sorte oliven og hakket marinert soltørkede tomater! Kjempegodt!:-) Toppingen fant jeg på selv, for her hadde NM-pizzaen bl a fløte i sausen og div annet som jeg ikke syntes hørtes ut som 'min greie';-) 0 Siter
morsan Skrevet 23. august 2007 Forfatter Skrevet 23. august 2007 Vårruller. Kjempeenkelt å lage og bare å putte de dypfryst i ovnen, så er de sprø og gode etter kort tid. Ja, det er en god idé. Og så kan man lage mini-piroger av butterdeig, skulle jeg tro. Takk for tips! :-) 0 Siter
Atene Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Små kjøttboller må det vel gå an å fryse? 0 Siter
morsan Skrevet 23. august 2007 Forfatter Skrevet 23. august 2007 Små kjøttboller må det vel gå an å fryse? Absolutt! :-) Men problemet er at jeg ikke klarer å lage kjøttboller som ser runde og fine ut.... De blir noen rare kladeiser.....;-) Har du et idiotsikkert tips? Noe som er så enkelt at "selv far kan klare det", for da har kanskje jeg også sjans? ;-) 0 Siter
Atene Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Absolutt! :-) Men problemet er at jeg ikke klarer å lage kjøttboller som ser runde og fine ut.... De blir noen rare kladeiser.....;-) Har du et idiotsikkert tips? Noe som er så enkelt at "selv far kan klare det", for da har kanskje jeg også sjans? ;-) Sett barnet i arbeid, og la ham bruke hendene. Fungerer bra her. 0 Siter
laban Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Absolutt! :-) Men problemet er at jeg ikke klarer å lage kjøttboller som ser runde og fine ut.... De blir noen rare kladeiser.....;-) Har du et idiotsikkert tips? Noe som er så enkelt at "selv far kan klare det", for da har kanskje jeg også sjans? ;-) Kjøp "svenske" kjøttboller på IKEA eller i en vanlig butikk. Det finnes både frosne og vakuum-pakkede småkjøttboller. Ellers: Innbakte pølser, altså pølser stekt med gjærdeig rundt. Del dem i to, så blir de ikke så digre. Små horn med pizzafyll. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Ja, det er nok det! ;-) Men jeg har tidligere laget mini-pizzaer inspirert av pizzaen som vant NM i pizzabaking for noen år siden, og det var veldig greit å ha laget tidligere. Poenget med den oppskriften var at det var veldig mye namnam i selve deigen, og når man har minipizzaer (5-7 cm brede) blir det fort veldig mye brød, og da er det greit at det smaker litt! ;-) I deigen var det både fetaost og parmesan og hakket sorte oliven og hakket marinert soltørkede tomater! Kjempegodt!:-) Toppingen fant jeg på selv, for her hadde NM-pizzaen bl a fløte i sausen og div annet som jeg ikke syntes hørtes ut som 'min greie';-) De småpizzaene høres kjempegode ut - har du oppskrift? *husmormodus* 0 Siter
Katt-ja Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 De småpizzaene høres kjempegode ut - har du oppskrift? *husmormodus* Ja, ærlig talt - etter å ha sagt såpass (vann i munnen nå..), krever vi en oppskrift! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Ja, det er en god idé. Og så kan man lage mini-piroger av butterdeig, skulle jeg tro. Takk for tips! :-) Butterdeig fylt med en skive fetaost er godt En oliven eller to er sikkert godt i tillegg... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Jeg kom på at sånne croquetas er utmerkede å fryse, men jeg tror det tar litt tid å lage dem - har ikke laga det sjøl noen gang, bare fått det servert. Det er helt nydelig! 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Samosa. Og hvis du ikke gidder å lage så har de ferdige med poteter, 20 stykker for 30 kr på pak mat øverst i Tøyengata, Og jeg garanterer at de er gode ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Ja, det er en god idé. Og så kan man lage mini-piroger av butterdeig, skulle jeg tro. Takk for tips! :-) Eller filideig med fetaost i... 0 Siter
morsan Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 Samosa. Og hvis du ikke gidder å lage så har de ferdige med poteter, 20 stykker for 30 kr på pak mat øverst i Tøyengata, Og jeg garanterer at de er gode ) *noterer* Takk for tips! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 Jeg kom på at sånne croquetas er utmerkede å fryse, men jeg tror det tar litt tid å lage dem - har ikke laga det sjøl noen gang, bare fått det servert. Det er helt nydelig! "tar litt tid å lage dem" hørtes litt avskrekkende ut, men takk for tips;-) 0 Siter
morsan Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 Sett barnet i arbeid, og la ham bruke hendene. Fungerer bra her. Ja litt barnearbeid er nok lurt :-) 0 Siter
morsan Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 Kjøp "svenske" kjøttboller på IKEA eller i en vanlig butikk. Det finnes både frosne og vakuum-pakkede småkjøttboller. Ellers: Innbakte pølser, altså pølser stekt med gjærdeig rundt. Del dem i to, så blir de ikke så digre. Små horn med pizzafyll. Takk for tipsene. :-) Det å bruke svenske kjøttboller har jeg tenkt på, men steke de i litt krydret smør for å få litt mer smak på. En variant av pølsetrikset kan aksnkje være å bruke coctailpølser? 0 Siter
morsan Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 De småpizzaene høres kjempegode ut - har du oppskrift? *husmormodus* http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=5120580 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.