Gå til innhold

Fingermat som kan fryses på forhånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tips til fingermat som jeg kan lage ferdig i god tid og ha i fryseren og bare tine opp/varme opp den dagen det skal serveres?

Skal ha mye fingermat, og kjekt å kunne spre tillagningen over et litt lengre tidsrom....;-)

Fortsetter under...

Skrevet

Vårruller. Kjempeenkelt å lage og bare å putte de dypfryst i ovnen, så er de sprø og gode etter kort tid.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg elsker å servere tapas, så spent på om du får noen gode svar :). Mistenker at det meste av denne maten er best helt nylaget...

Skrevet

Jeg elsker å servere tapas, så spent på om du får noen gode svar :). Mistenker at det meste av denne maten er best helt nylaget...

Ja, det er nok det! ;-)

Men jeg har tidligere laget mini-pizzaer inspirert av pizzaen som vant NM i pizzabaking for noen år siden, og det var veldig greit å ha laget tidligere.

Poenget med den oppskriften var at det var veldig mye namnam i selve deigen, og når man har minipizzaer (5-7 cm brede) blir det fort veldig mye brød, og da er det greit at det smaker litt! ;-)

I deigen var det både fetaost og parmesan og hakket sorte oliven og hakket marinert soltørkede tomater! Kjempegodt!:-)

Toppingen fant jeg på selv, for her hadde NM-pizzaen bl a fløte i sausen og div annet som jeg ikke syntes hørtes ut som 'min greie';-)

Skrevet

Vårruller. Kjempeenkelt å lage og bare å putte de dypfryst i ovnen, så er de sprø og gode etter kort tid.

Ja, det er en god idé. Og så kan man lage mini-piroger av butterdeig, skulle jeg tro.

Takk for tips! :-)

Annonse

Skrevet

Små kjøttboller må det vel gå an å fryse?

Absolutt! :-) Men problemet er at jeg ikke klarer å lage kjøttboller som ser runde og fine ut.... De blir noen rare kladeiser.....;-)

Har du et idiotsikkert tips? Noe som er så enkelt at "selv far kan klare det", for da har kanskje jeg også sjans? ;-)

Skrevet

Absolutt! :-) Men problemet er at jeg ikke klarer å lage kjøttboller som ser runde og fine ut.... De blir noen rare kladeiser.....;-)

Har du et idiotsikkert tips? Noe som er så enkelt at "selv far kan klare det", for da har kanskje jeg også sjans? ;-)

Sett barnet i arbeid, og la ham bruke hendene.

Fungerer bra her.

Skrevet

Kjøp "svenske" kjøttboller på IKEA eller i en vanlig butikk. Det finnes både frosne og vakuum-pakkede småkjøttboller.

Ellers: Innbakte pølser, altså pølser stekt med gjærdeig rundt. Del dem i to, så blir de ikke så digre.

Små horn med pizzafyll.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det er nok det! ;-)

Men jeg har tidligere laget mini-pizzaer inspirert av pizzaen som vant NM i pizzabaking for noen år siden, og det var veldig greit å ha laget tidligere.

Poenget med den oppskriften var at det var veldig mye namnam i selve deigen, og når man har minipizzaer (5-7 cm brede) blir det fort veldig mye brød, og da er det greit at det smaker litt! ;-)

I deigen var det både fetaost og parmesan og hakket sorte oliven og hakket marinert soltørkede tomater! Kjempegodt!:-)

Toppingen fant jeg på selv, for her hadde NM-pizzaen bl a fløte i sausen og div annet som jeg ikke syntes hørtes ut som 'min greie';-)

De småpizzaene høres kjempegode ut - har du oppskrift?

*husmormodus*

Skrevet

De småpizzaene høres kjempegode ut - har du oppskrift?

*husmormodus*

Ja, ærlig talt - etter å ha sagt såpass (vann i munnen nå..), krever vi en oppskrift!

Skrevet

Ja, det er en god idé. Og så kan man lage mini-piroger av butterdeig, skulle jeg tro.

Butterdeig fylt med en skive fetaost er godt :) En oliven eller to er sikkert godt i tillegg...

Skrevet

Jeg kom på at sånne croquetas er utmerkede å fryse, men jeg tror det tar litt tid å lage dem - har ikke laga det sjøl noen gang, bare fått det servert. Det er helt nydelig! :)

Annonse

Skrevet

Samosa.

Og hvis du ikke gidder å lage så har de ferdige med poteter, 20 stykker for 30 kr på pak mat øverst i Tøyengata, Og jeg garanterer at de er gode :o)

Skrevet

Eller filideig med fetaost i...

Skrevet

Samosa.

Og hvis du ikke gidder å lage så har de ferdige med poteter, 20 stykker for 30 kr på pak mat øverst i Tøyengata, Og jeg garanterer at de er gode :o)

*noterer* Takk for tips! :-)

Skrevet

Jeg kom på at sånne croquetas er utmerkede å fryse, men jeg tror det tar litt tid å lage dem - har ikke laga det sjøl noen gang, bare fått det servert. Det er helt nydelig! :)

"tar litt tid å lage dem" hørtes litt avskrekkende ut, men takk for tips;-)

Skrevet

Sett barnet i arbeid, og la ham bruke hendene.

Fungerer bra her.

Ja litt barnearbeid er nok lurt :-)

Skrevet

Kjøp "svenske" kjøttboller på IKEA eller i en vanlig butikk. Det finnes både frosne og vakuum-pakkede småkjøttboller.

Ellers: Innbakte pølser, altså pølser stekt med gjærdeig rundt. Del dem i to, så blir de ikke så digre.

Små horn med pizzafyll.

Takk for tipsene. :-)

Det å bruke svenske kjøttboller har jeg tenkt på, men steke de i litt krydret smør for å få litt mer smak på.

En variant av pølsetrikset kan aksnkje være å bruke coctailpølser?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...