Gå til innhold

Stikking i hjerteregionen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en vennine som klager over tilfeldige smerter\stikking i hjerte regionen. Pulsen er den samme før og etter smertene og de varer ca 5 sekunder av gangen, pluss minus. De kommer oftest tilfeldig, noen ganger ved fysisk anstrengelse, noen ganger uten forvarsel, noen ganger ved latter, veldig tilfeldig.

Hun har snakket med lege tidligere, denne hørte med et sånt fint høre apparat som leger bruker og sa at alt hun burde gjøre var å begynne å trene for hjertets skyld og begynne å spise variert og regelmessig.

Jeg har likevel aldri hørt om noen som får smerter i brystet av å ikke trene, og spise litt for sjeldent. Derfor søler jeg etter alternative meninger om denne saken, er dette noe som bør følges opp videre eller har sansynligvis legen rett? En lege kan jo også ta feil vet mann jo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283758-stikking-i-hjerteregionen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både jeg, samboer og hans mor får slike stikkinger iblant. Da er det vondt å puste for dypt inn. Om det er det samme er det ikke farlig på noe vis, og det har ikke med hjertet å gjøre. Svigermor var riktignok sykmeldt pga dette i 6 mnd, så det kan være veldig plagsomt. Men altså ikke farlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...