Gå til innhold

fengselinnsatte til omsorgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i alle dager, for et forslag! Om min mor skulle hatt behov for hjelp så vil jeg jo ikke at en tidligere kriminell skal ta seg av henne.

det kommer så klart an på hvilke lovbrudd det handler om kanskje, men dette synes jeg høres skummelt ut.

Nei, dette kan vel ikke være noe god løsning, eller hva mener du?

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article506046.ece

Skrevet

Det er sikkert ikke verre enn mange av den søppla som jobber der nå.

Skrevet

Det er sikkert ikke verre enn mange av den søppla som jobber der nå.

Men kunne du da tenke deg å få en eks-fange til å jobbe for deg?

Skrevet

Men kunne du da tenke deg å få en eks-fange til å jobbe for deg?

Heller det enn endel av de som jobber på gamlehjemmet ja. Men nå er jeg så heldig at jeg ansetter sjøl for jeg er avhengig av at kjemien stemmer ellers så hadde jeg blitt skikkelig misfornøyd.

Skrevet

Heller det enn endel av de som jobber på gamlehjemmet ja. Men nå er jeg så heldig at jeg ansetter sjøl for jeg er avhengig av at kjemien stemmer ellers så hadde jeg blitt skikkelig misfornøyd.

Ja det er fint når man kan velge........

Skrevet

Ja det er fint når man kan velge........

Det er faktisk bydelen som har bestemt det, ikke jeg. Jeg er egentlig imot privatisering, men jeg hadde ikke noe valg.

Skrevet

Det er faktisk bydelen som har bestemt det, ikke jeg. Jeg er egentlig imot privatisering, men jeg hadde ikke noe valg.

Akkurat når det gjelder brukerstyrt personlig assistent så er det best om man kan velge. Man er tross alt mye mere sammen med denne personen enn folk på eks sykehjem må være sammen med pleieren. Min leder sa i dag at det høres ille ut at de kommer rett fra fengsel og i jobb hos slike som han, det ønsket han ikke. Jeg er bpa og det er en givende jobb, helt topp! :)

Skrevet

Akkurat når det gjelder brukerstyrt personlig assistent så er det best om man kan velge. Man er tross alt mye mere sammen med denne personen enn folk på eks sykehjem må være sammen med pleieren. Min leder sa i dag at det høres ille ut at de kommer rett fra fengsel og i jobb hos slike som han, det ønsket han ikke. Jeg er bpa og det er en givende jobb, helt topp! :)

Jeg har prøvd hjemmetjenesten og det var helt grusomt for å være ærlig. Det eneste de ville var å vaske gulvet. Skikkelig hurpete kjerringer. Men jeg har hatt assistent fra kommunen og det var helt greit for da kom samme damen hver gang og hun gjorde det jeg ba henne om. Men så ville ikke bydelen ta på seg arbeidsgiveransvaret lenger og dermed ble det flyttet til Uloba.

Jeg har ikke så mange timer, 20 timer på dagtid i uka, men vi får da tatt hele huset, handlet og hatt det sosialt sammen + å gjøre ting med minstemann.

Skrevet

Jeg har prøvd hjemmetjenesten og det var helt grusomt for å være ærlig. Det eneste de ville var å vaske gulvet. Skikkelig hurpete kjerringer. Men jeg har hatt assistent fra kommunen og det var helt greit for da kom samme damen hver gang og hun gjorde det jeg ba henne om. Men så ville ikke bydelen ta på seg arbeidsgiveransvaret lenger og dermed ble det flyttet til Uloba.

Jeg har ikke så mange timer, 20 timer på dagtid i uka, men vi får da tatt hele huset, handlet og hatt det sosialt sammen + å gjøre ting med minstemann.

Ikke bare bare med hjemmetjenesten nei. Husker "han" sa at han like godt kunne avbilde seg naken i avisen (trenger hjelp i dusjen), så mye folk hadde han. Nå er det rutiner over det meste og rom for endringer. Han har det bedre nå. Og akkurat det at jeg kan bidra til det, det er stort :) Han har bare 5t mere enn du har i uka.

Skrevet

Ikke bare bare med hjemmetjenesten nei. Husker "han" sa at han like godt kunne avbilde seg naken i avisen (trenger hjelp i dusjen), så mye folk hadde han. Nå er det rutiner over det meste og rom for endringer. Han har det bedre nå. Og akkurat det at jeg kan bidra til det, det er stort :) Han har bare 5t mere enn du har i uka.

Det er ille for de som trenger personlig stell. Jeg husker en kompis av meg fortalte at han hadde hatt 60 forskjellige i løpet av den siste mnd og folk kom så sjelden at de hadde glemt hva de skulle gjøre fra gang til gang.

Jeg håper jeg klarer meg sjøl til jeg blir riktig gammel og ikke trenger hjelp til personlig hygiene eller annet stell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...