Gjest ikke rik Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Stemmer det at alle må få i en dekoder og en tv som tar i mot signalet før 1 oktober?.Hva med de som ikke har råd til en dekoder og ny tv? 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 De starter det digitale bakkenettet i høst ja, men det tar vel bortimot ett år før det er så ferdig utbygget at de "kobler ned" det analoge. Ny tv trenger du vel ikke, men dekoder trenger du, med mindre du har kabel-tv såvidt jeg har skjønt. 0 Siter
Gjest ikke rik Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 De starter det digitale bakkenettet i høst ja, men det tar vel bortimot ett år før det er så ferdig utbygget at de "kobler ned" det analoge. Ny tv trenger du vel ikke, men dekoder trenger du, med mindre du har kabel-tv såvidt jeg har skjønt. Ei jeg kjenner sa at det skjer fra 1 oktober.Vi leier en sokkel leilighet så vi er koblet på dem som vi leier av.Dem har fra canal digital..Men hun som jeg kjenner sa at hver tv må ha en egen dekoder 0 Siter
mbf Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Ei jeg kjenner sa at det skjer fra 1 oktober.Vi leier en sokkel leilighet så vi er koblet på dem som vi leier av.Dem har fra canal digital..Men hun som jeg kjenner sa at hver tv må ha en egen dekoder Det analoge nettet blir ikke stengt før rundt oktober 2008, så du har 1 år på deg til å kjøpe den boksen. Jeg gruer også for utgiften, men litt gledelig at jeg har så god tid på meg :-) 0 Siter
Gjest Her er infoen Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 http://www.hamar.kommune.no/getfile.php/Bilder/L%F8ten/KIS/070816_digitaltvinorge.pdf 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 http://www.hamar.kommune.no/getfile.php/Bilder/L%F8ten/KIS/070816_digitaltvinorge.pdf Akkurat, det er bare de som har vanlig tv-antenne som må kjøpe dekoder med andre ord. Skjønner ikke helt det der for den ene søstra mi som bor i et annet borettslag enn meg og søster3 har fått dekoder gjennom borettslaget til tross for at de har kabel-tv, men samtidig sies det at vi som har kabel-tv ikke trenger dekoder. Pussig. 0 Siter
Gjest ikke rik Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Akkurat, det er bare de som har vanlig tv-antenne som må kjøpe dekoder med andre ord. Skjønner ikke helt det der for den ene søstra mi som bor i et annet borettslag enn meg og søster3 har fått dekoder gjennom borettslaget til tross for at de har kabel-tv, men samtidig sies det at vi som har kabel-tv ikke trenger dekoder. Pussig. Jeg blir litt forvirret av det der 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Jeg blir litt forvirret av det der Jeg også, men jeg tror bestemt at det er sånn at det er bare de som har vanlig antenne på veggen eller bordantenne (altså ikke kabel), parabol er jeg usikker på, som må kjøpe denne boksen. Ny tv trenger du ikke. Boksen skal koste max. 1500,- sa de på tv forleden dag, men jeg mener å ha hørt at de fås fra noen hundrelapper og oppover. 0 Siter
fresja Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Her ser du når det digitalet åpner og det analoge stenger, det er ulike datoer for fylkene: http://www.teknofil.no/wip4/aapningsdatoer_bakkenettet/d.epl?id=16178 0 Siter
Zombiebob Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Har du kabel-tv i dag, og det har du nok siden du får inn canal digital, så tror jeg ikke du trenger gjøre noe som helst. Det er kun de som tar inn tv gjennom luften som får problemer, og det får de først neste år. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Har du kabel-tv i dag, og det har du nok siden du får inn canal digital, så tror jeg ikke du trenger gjøre noe som helst. Det er kun de som tar inn tv gjennom luften som får problemer, og det får de først neste år. ''Det er kun de som tar inn tv gjennom luften som får problemer'' Ikke alle, vel? Man kan vel fortsatt velge å ha parabol? 0 Siter
Gjest wiggum Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Akkurat, det er bare de som har vanlig tv-antenne som må kjøpe dekoder med andre ord. Skjønner ikke helt det der for den ene søstra mi som bor i et annet borettslag enn meg og søster3 har fått dekoder gjennom borettslaget til tross for at de har kabel-tv, men samtidig sies det at vi som har kabel-tv ikke trenger dekoder. Pussig. Du trenger dekoder hvis du skal motta digitale signaler. Hvis kabelselskapet leverer analogesignaler over anlegget, trenger du ikke dekoder. 0 Siter
double Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Ei jeg kjenner sa at det skjer fra 1 oktober.Vi leier en sokkel leilighet så vi er koblet på dem som vi leier av.Dem har fra canal digital..Men hun som jeg kjenner sa at hver tv må ha en egen dekoder Siden det er snakk om Canal Digital trenger du ikke gjøre noe som helst. Du finner mer info her: http://www.canaldigital.no/frontpage____21562.aspx 0 Siter
Zombiebob Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 ''Det er kun de som tar inn tv gjennom luften som får problemer'' Ikke alle, vel? Man kan vel fortsatt velge å ha parabol? Joda, og du bør vel dobbeltsjekke dette siden jeg ikke er helt sikker, men jeg tror ikke de som har parabol vil bli berørt av endringen i det hele tatt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.