Gå til innhold

Ny mobil - lading av batteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bruksanvisningen til min splitter nye mobiltelefon (som forøvrig er knallkul :-)) står det bare at den skal "lade i ca 2,5 time eller til batteriikonet angir at batteriet er fulladet". Men jeg har da alltid hørt at mobilbatterier skal stå på lading 16 timer eller noe sånt første gangen!? Nå har den ladet ca 1,5 time og på skjermen står det at den er fulladet. Kan dette stemme da? Vil nødig ødelegge batteriet, men ingenting hadde vært bedre enn at jeg kunne begynne å utforske den allerede nå. :-)

Skrevet

Øh, det er vel en stund siden vi hadde så gammeldagste batterier at de måtte lades i 16 timer før bruk:-) Nå er det slik at du som regel kan bruke telefonen med en gang du kobler til laderen i telefonen...

Skrevet

Øh, det er vel en stund siden vi hadde så gammeldagste batterier at de måtte lades i 16 timer før bruk:-) Nå er det slik at du som regel kan bruke telefonen med en gang du kobler til laderen i telefonen...

Hehe... Der ser du. Er det rart at jeg er glad for ny mobil når det er så lenge siden sist jeg kjøpte en? ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Nå er det slik at du som regel kan bruke telefonen med en gang du kobler til laderen i telefonen...''

Man trenger vel strengt tatt ikke å koble til laderen en gang. De fleste batterier nå til dags er halvladet når du kjøper dippeduttene sånn at de kan brukes med en gang uten at du må lade først.

Skrevet

Hehe... Der ser du. Er det rart at jeg er glad for ny mobil når det er så lenge siden sist jeg kjøpte en? ;-)

Nei, skjønner deg veldig godt jeg, ny mobil er moro! Gratulerer og lykke til:-)

Skrevet

''Nå er det slik at du som regel kan bruke telefonen med en gang du kobler til laderen i telefonen...''

Man trenger vel strengt tatt ikke å koble til laderen en gang. De fleste batterier nå til dags er halvladet når du kjøper dippeduttene sånn at de kan brukes med en gang uten at du må lade først.

Det kan hende, har ikke tenkt over det jeg, bare koblet til laderen uansett jeg:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Men jeg har da alltid hørt at mobilbatterier skal stå på lading 16 timer eller noe sånt første gangen!?''

Joda, var sånn i steinalderen da jeg fikk min første jobbtelefon. Er vel omtrent 12-13 år sida.

''Nå har den ladet ca 1,5 time og på skjermen står det at den er fulladet. Kan dette stemme da?''

Som sagt, batteriet er halvladet fra fabrikken, så det trenger nok ikke lange stunda på å lade seg helt opp første gangen.

Et oppladbart batteri vil tape kapasitet på sikt helt uavhengig av hvordan du lader det. Eneste man skal huske på er at det ikke skal lagres over tid tomt eller fulladet.

Skrevet

Jeg leste for ikke så lenge siden at de nye mobilene og batteriene ikke er som de gamle. De gamle måtte lades leeeeeenge første gang, og så _måtte_ man lade ut batteriet før man ladet det igjen.

Slik er det ikke nå. Du gjør bare som det står i bruksanvisningen.

Hva slags mobil har du kjøpt deg da?

Skrevet

Jeg leste for ikke så lenge siden at de nye mobilene og batteriene ikke er som de gamle. De gamle måtte lades leeeeeenge første gang, og så _måtte_ man lade ut batteriet før man ladet det igjen.

Slik er det ikke nå. Du gjør bare som det står i bruksanvisningen.

Hva slags mobil har du kjøpt deg da?

SE w580i i grå versjon. Har ikke sett den i noen butikk, så jeg bestilte den uprøvd på nett, og er meget fornøyd! :D

Her er den

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&lc=no&ver=4000&template=pip5&zone=pp&pid=10856

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...