Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om når et foster eller barn skal forlate livmoren om det alltid er nødt til å være 10 cm åpning før dette kan skje.

F.eks hvis en må føde sitt barn i uke 17, vil det da måtte være 10 cm åpning for at barnet kan komme ut? Størrelsen på et barn i uke 17 og fullbårent er jo ganske signifikant.

Håper på svar.

Fortsetter under...

Hei

Vil bare si at jeg fødte et barn i uke 17 i fjor, og da hadde jeg rier i et par timer før fosteret kom. Jeg fikk forklart at riene som utvider livmorhalsen stopper opp når fosteret er skjøvet ut av livmoren, selv om det ikke er 10 cm åpning.

Åsa Prebensen, Jordmor

Antagligen behöver det inte vara full öppning(10cm) om man skulle aboretar i vecka 17. Öppningen behöver bara bli så stor som barnets största omkrets är. Hur stor den är i vecka 17, vet jag inte. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...