Gjest et annet spørsmål Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Jeg ser at det har vært noen spørsmål nedenfor om å fjerne mandlene. Jeg har også et spørsmål om det: Jeg vet at unger ofte fjerner mandlene, men er det ofte at voksne gjør det også? I tilfelle hvorfor/når er det man fjerner dem? Jeg er selv godt voksen, men har veldig mange hals-nese plager. Kan det å fjerne mandlene hjelpe? 0 Siter
tiliti Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Jeg gjorde det som 17-18 åring og det fungerte utmerket. En lite hyggelig opplevelse vil jeg si - men det har definitivt lønnt seg! Jeg hadde halsbetennelse annenhver måned omtrent og nå har jeg hatt det 2 ganger på 10 år. 0 Siter
Gjest et annet spørsmål Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Jeg gjorde det som 17-18 åring og det fungerte utmerket. En lite hyggelig opplevelse vil jeg si - men det har definitivt lønnt seg! Jeg hadde halsbetennelse annenhver måned omtrent og nå har jeg hatt det 2 ganger på 10 år. Jeg er over 40, men det er ingen som noen gang har foreslått for meg å fjerne mandlene. Men nå har jeg hatt en fastlege i mange år som ikke er så veldig flink da... 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Jeg fjernet dem da jeg var 36, hadde da vært gjentatt plaget med halsbetennelser som krevde kraftige antibiotikakurer 3-4 ganger i året i flere år. Etter det så hender det at jeg kjenner det murrer i halsen, men det går over etter en dag eller to, før hadde jeg ligget rett ut av det. Det enste jeg angrer på er at jeg ikke fikk gjort det tidligere! 0 Siter
tiliti Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Jeg er over 40, men det er ingen som noen gang har foreslått for meg å fjerne mandlene. Men nå har jeg hatt en fastlege i mange år som ikke er så veldig flink da... Be om henvisning til øre/nese/hals-lege for vurdering! 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Jeg fikk fjernet mandlene for noen få år siden; kansje var jeg 27 - 28 år. Dette fordi jeg var plaget med tett nese. Jeg hadde ikke så ofte halsbetennelser som 3-4 ganger i året. Men derimot var mandlene kjempestore, som de sa på sykehuset. Jeg anbefaler deg å snakke med legen din om dette, at du plages, og be om en henvisning til Øre Nese Hals lege. 0 Siter
trultis Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Jeg fjernet mandlene i en alder av 21. Hadde hyppige halsbetennelser før det. Hadde groper i mandlene der det samlet seg gule kuler jeg kunne plukke/klemme ut med q-tips. Har ikke vært plaget med halsen etter jeg fjernet mandlene. Får vondt i halsen ved forkjølelse, men ikke i nærheten av i den grad som da jeg hadde mandler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.