Gå til innhold

Et spørsmål om å fjerne mandlene

Anbefalte innlegg

Gjest et annet spørsmål
Skrevet

Jeg ser at det har vært noen spørsmål nedenfor om å fjerne mandlene. Jeg har også et spørsmål om det:

Jeg vet at unger ofte fjerner mandlene, men er det ofte at voksne gjør det også? I tilfelle hvorfor/når er det man fjerner dem?

Jeg er selv godt voksen, men har veldig mange hals-nese plager. Kan det å fjerne mandlene hjelpe?

Skrevet

Jeg gjorde det som 17-18 åring og det fungerte utmerket. En lite hyggelig opplevelse vil jeg si - men det har definitivt lønnt seg! Jeg hadde halsbetennelse annenhver måned omtrent og nå har jeg hatt det 2 ganger på 10 år.

Gjest et annet spørsmål
Skrevet

Jeg gjorde det som 17-18 åring og det fungerte utmerket. En lite hyggelig opplevelse vil jeg si - men det har definitivt lønnt seg! Jeg hadde halsbetennelse annenhver måned omtrent og nå har jeg hatt det 2 ganger på 10 år.

Jeg er over 40, men det er ingen som noen gang har foreslått for meg å fjerne mandlene. Men nå har jeg hatt en fastlege i mange år som ikke er så veldig flink da...

Skrevet

Jeg fjernet dem da jeg var 36, hadde da vært gjentatt plaget med halsbetennelser som krevde kraftige antibiotikakurer 3-4 ganger i året i flere år. Etter det så hender det at jeg kjenner det murrer i halsen, men det går over etter en dag eller to, før hadde jeg ligget rett ut av det.

Det enste jeg angrer på er at jeg ikke fikk gjort det tidligere!

Skrevet

Jeg er over 40, men det er ingen som noen gang har foreslått for meg å fjerne mandlene. Men nå har jeg hatt en fastlege i mange år som ikke er så veldig flink da...

Be om henvisning til øre/nese/hals-lege for vurdering!

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg fikk fjernet mandlene for noen få år siden; kansje var jeg 27 - 28 år.

Dette fordi jeg var plaget med tett nese. Jeg hadde ikke så ofte halsbetennelser som 3-4 ganger i året. Men derimot var mandlene kjempestore, som de sa på sykehuset.

Jeg anbefaler deg å snakke med legen din om dette, at du plages, og be om en henvisning til Øre Nese Hals lege.

Skrevet

Jeg fjernet mandlene i en alder av 21. Hadde hyppige halsbetennelser før det. Hadde groper i mandlene der det samlet seg gule kuler jeg kunne plukke/klemme ut med q-tips. Har ikke vært plaget med halsen etter jeg fjernet mandlene. Får vondt i halsen ved forkjølelse, men ikke i nærheten av i den grad som da jeg hadde mandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...