Gå til innhold

Jeg har blitt kjedelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kafé med ei venninne i går, endelig klaffet det slik at vi begge hadde noen timer å avse. Det var hyggelig, men: Hun snakker kun om uteliv og festing! Og da mener jeg KUN om dette.

Jeg er 38 år, hun 36, slik at vi er voksne damer. Mens jeg har samboer og barn/stebarn, full jobb og "hus & heim" - er hun singel.

Jeg har ikke anledning - og heller ikke lyst - til å gå på byen hver fredag og lørdag, dra på nachspiel, alle festivaler etc etc.

Både jeg og sambo er glad i å gå på byen innimellom (kanskje en gang i måneden), ut å spise e.l., men jeg syns byen er slitsom i lengden. Dessuten greier jeg ikke å drikke meg dritings og være dårlig på søndagene lengre. Nachspiel er totalt uinteressant for både meg og sambo.

Jeg skjønner jo at hun har mer behov for uteliv siden hun er singel, men hallo ?? Vi nærmer oss 40, er det ikke normalt å bli litt lei av slik festing?

Iallefall: Hun mener at jeg er blitt DEN kjedelige, satte kjerringa, og bare smiler litt sånn spydig når jeg svarer nei til å bli med på alt dette. Jeg har vært litt forsiktig med å si hva jeg mener, og vet ikke hvordan jeg på en høflig måte skal få henne til å forstå at det er like normalt å være slik som meg...

Vi har vært venninner lenge, men jeg føler at vi sklir fra hverandre pga dette. Hun får meg til å føle at jeg svikter henne pga at jeg ikke lenger er med på byen hver helg, eller på alle festivalene slik som i "gamle dager".

Hun ugleser også samboeren min og snakker negativt om han, at han er sjalu og kontrollerer meg, og at det er grunnen til at jeg ikke kan "være med på noe lenger". Jeg vet at hun har sagt dette til andre også. Dette er helt usant, han er verdens beste, snill og overhode ikke sjalu. Han sier tvert om at det er fint at jeg koser meg av og til på byen sammen med venninnene mine.

Er litt lei meg pga dette, noen som har noen innspill?

Skrevet

Du får bare si helt rolig at dere nok har utviklet dere i hver deres retning og at du gjere vil at hun respekterer din livsførsel slik du respekterer hennes.

Skrevet

Kjenner i hvert fall igjen det at om du ikke blir med på byen er det fordi mannen din nekter deg det! Jeg har en singel søster som er fast i troen på at det er den eneste grunnen til at jeg ikk blir med på gøye ting.. At det kan være fordi jeg ikke HAR LYST, er for henne lite troverdig!

Tror at for noen single er det en slag trøst at de som er i etablerte forhold blir kontrollerte av sine samboere/ektefeller, og at dette er prisen de må betale for forholdet.

mvh

Skrevet

Jeg er enig med Lillemus. Av og til skjer det at venner vokser fra hverandre - man blir for ulike og har for ulike preferanser.

Det blir da kanskje naturlig etterhvert å møtes sjeldnere, men det er hyggelig om man fortsatt kan ha litt kontakt, da. Men det er da viktig at begge respekterer den andres livsstil, hva enten den er mer eller mindre 'utsvevende' enn ens egen.

Skrevet

Kjenner i hvert fall igjen det at om du ikke blir med på byen er det fordi mannen din nekter deg det! Jeg har en singel søster som er fast i troen på at det er den eneste grunnen til at jeg ikk blir med på gøye ting.. At det kan være fordi jeg ikke HAR LYST, er for henne lite troverdig!

Tror at for noen single er det en slag trøst at de som er i etablerte forhold blir kontrollerte av sine samboere/ektefeller, og at dette er prisen de må betale for forholdet.

mvh

''Tror at for noen single er det en slag trøst at de som er i etablerte forhold blir kontrollerte av sine samboere/ektefeller, og at dette er prisen de må betale for forholdet.''

*Fnis* For alle menn er jo sjalu, kontrollerende og dominerende og nekter sine kvinner å stikke nesa ut av døra uten burka, samtidig som de selv går bak ryggen på sin kvinne og knuller alt de kommer over på sin vei. Det har vi jo lært her inne må vite.

Skrevet

Dere er på forkjellige steder i livet og ingen av dere evner å forstå den andres valg og behov. Ganske vanlig. De fleste av oss synes at vår en den beste måten å leve livet på;-)

Hun nærmer seg 40 og er enslig. Ikke så rart at hun vil ut og nyte livet da, vel? Kose seg, nyte friheten og kanskje finne seg en ny mens hun enda er attraktiv og forholdsvis fresh.

So what om hun synes du er litt treig? Du har det bra sier du, så da kan du vel være litt raus med henne. Blir det for mye mas kan du vel bare trekke deg litt unna og la henne feste i fred, UTEN å si noe om at du mener at folk på hennes alder bør være ferdig med festing. Det høres ganske nedlatende ut.

Skrevet

''Tror at for noen single er det en slag trøst at de som er i etablerte forhold blir kontrollerte av sine samboere/ektefeller, og at dette er prisen de må betale for forholdet.''

*Fnis* For alle menn er jo sjalu, kontrollerende og dominerende og nekter sine kvinner å stikke nesa ut av døra uten burka, samtidig som de selv går bak ryggen på sin kvinne og knuller alt de kommer over på sin vei. Det har vi jo lært her inne må vite.

Nettopp!! Og dette finner vi oss i fordi vi er så avhengig av å ha en stor og sterk mann ved vår side!

Skrevet

Dere er på forkjellige steder i livet og ingen av dere evner å forstå den andres valg og behov. Ganske vanlig. De fleste av oss synes at vår en den beste måten å leve livet på;-)

Hun nærmer seg 40 og er enslig. Ikke så rart at hun vil ut og nyte livet da, vel? Kose seg, nyte friheten og kanskje finne seg en ny mens hun enda er attraktiv og forholdsvis fresh.

So what om hun synes du er litt treig? Du har det bra sier du, så da kan du vel være litt raus med henne. Blir det for mye mas kan du vel bare trekke deg litt unna og la henne feste i fred, UTEN å si noe om at du mener at folk på hennes alder bør være ferdig med festing. Det høres ganske nedlatende ut.

Hmm...jeg er både enig og uenig med deg.... Man bør selvsagt respektere hverandres liv, jeg gjør jo det, men når jeg hele tiden får høre fra henne at jeg er ei sidrumpa gammel kjerring som ikke får lov til å være med på noe lengre tar frustrasjonen over.

Dessuten: Om jeg hadde vært singel ville jeg likevel ikke drevet med slik utstrakt festing, dette blir vel de aller, aller fleste ferdige med på et tidligere stadium i livet? Med utstrakt festing mener jeg full guffe fredag, lørdag + gjerne søndag med. Etter at byen stenger er det nachspiel til den lyse morgen. Ellers er det alt av festivaler med store mengder alkohol.

Jeg var MYE ute på byen i mange år da jeg var yngre, omtrent samme opplegg som hun fortsatt driver med. Jeg driver altså ikke å ser ned på alle som er på byen! Bare for å ha det sagt....

Gjest Krabbepostei
Skrevet

Dette hadde garantert ikke vært noe problem mellom to mannfolk.

Hva med å bare si det til henne? Hjelpes ...

SÅ typisk kvinnfolk og kverne på "problemer" uten å si ett ord så blir det en "big deal" ut av det til slutt.

Skrevet

Dette hadde garantert ikke vært noe problem mellom to mannfolk.

Hva med å bare si det til henne? Hjelpes ...

SÅ typisk kvinnfolk og kverne på "problemer" uten å si ett ord så blir det en "big deal" ut av det til slutt.

Veeel....det har vel noe å gjøre med at man ikke vil virke frekk eller uhøflig. Når jeg ikke når frem ved å si det på en pen & forsiktig måte at jeg ikke lenger har så lyst til festing, hvordan skal jeg si det da uten å høres sur/frekk/uhøflig ut?

Jeg har jo ingen ønsker om å støte henne på noe vis.

Gjest Krabbepostei
Skrevet

Veeel....det har vel noe å gjøre med at man ikke vil virke frekk eller uhøflig. Når jeg ikke når frem ved å si det på en pen & forsiktig måte at jeg ikke lenger har så lyst til festing, hvordan skal jeg si det da uten å høres sur/frekk/uhøflig ut?

Jeg har jo ingen ønsker om å støte henne på noe vis.

Hvorfor skulle hun bli støtt av det? Fordi du ser på deg selv som bedre enn henne mener du?

Jeg skjønner ikke hva greia er her, fatter ikke hvorfor du ikke bare kan legge ut på bordet hva du mener uten å virke nedlatende, så takler en voksen person det, skulle jeg tro.

Trodde man klarte å snakke sammen når man nærma seg førti. :P

Skrevet

Hvorfor skulle hun bli støtt av det? Fordi du ser på deg selv som bedre enn henne mener du?

Jeg skjønner ikke hva greia er her, fatter ikke hvorfor du ikke bare kan legge ut på bordet hva du mener uten å virke nedlatende, så takler en voksen person det, skulle jeg tro.

Trodde man klarte å snakke sammen når man nærma seg førti. :P

Det var da VOLDSOMT så kul du var da :-D

Av og til ER det faktisk vanskelig å få sagt ting på en måte som både blir forstått og godtatt uten at motparten blir støtt eller fornærmet. Og det er ikke fordi jeg ikke kan "unngå å virke nedlatende".

Livet er ikke alltid så enkelt at voksne folk "kan snakke sammen og takle greia" - slik er livet av og til!

Gjest Krabbepostei
Skrevet

Det var da VOLDSOMT så kul du var da :-D

Av og til ER det faktisk vanskelig å få sagt ting på en måte som både blir forstått og godtatt uten at motparten blir støtt eller fornærmet. Og det er ikke fordi jeg ikke kan "unngå å virke nedlatende".

Livet er ikke alltid så enkelt at voksne folk "kan snakke sammen og takle greia" - slik er livet av og til!

He he, nei jeg er ikke kul, men jeg er vant til å få høre det når jeg gjør noe irriterende.

Det var mitt tips ihvertfall, lykke til ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...