Gå til innhold

Gravid og bruk av løsemidler.

Anbefalte innlegg

Gjest urolig for løsemiddel

Hei Jeg er gravid i uke 30. I det siste har jeg uroet meg litt for noen ting jeg gjorde i begynnelsen av svangerskapet før jeg visste jeg var gravid. Når jeg var i uke 3 (ca 27 dager etter første dag i siste mens) fjernet jeg gammel skismurning fra skiene mine med ett løsemiddel. Jeg stod i ett rom som var godt ventilert, men jeg regner med jeg fikk i meg litt likevel. I den samme perioden drakk jeg to kvelder to glass vin. Når jeg var på ultralyd i uke 18 ble det ikke påvist noen missdannelser, men jeg har forstått det slik at ikke alt kan påvises. Det jeg lurer på er om det er stor fare for at fosteret kan være skadet pga dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283846-gravid-og-bruk-av-l%C3%B8semidler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan ta det helt med ro, hverken løsemidlet eller vinen kan ha skadet ditt barn, i og med at det var så små mengder. Rensemidler som du har brukt skader ikke, tenk hvor mange gravide som renser ski, jobber i renseri eller som maler barnerommet. Tilsvarende har mange drukket før de viste de ble gravide, og det har gått fint. Hvis du har vært fornuftig i resten av svangerskapet, skal du ikke bekymre deg, bare glede deg over den forestående fødsel. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...