Gå til innhold

Kan lindorff hjelpe oss

Gjest Mange kilo lettere vist det går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ett par som dessverre kom ut for noen økonomiske problemer for noen år siden og nå har vi en del inkasso saker hos lindorff.En vi kjenner som jobber i bank tok en kreditt vurdering på oss og der var 2 saker på meg og 3 på samboer som kommer opp som betalingsanmerking.No prøver vi å finne ut hvordan vi kan få løst dette.Saken er den at jeg har 10000 kr som jeg kan betale ned med men de 2 sakene mine som er betalingsanmerking på er på 20000.Tror dere at lindorff godtar at jeg betaler 10000 på de sakene og så sletter de resten?.De vil jo sikkert på saken ut av verden de også.Vist jeg får bort de anmerkingene kan jeg ta opp et lån å betale samboeren sin gjeld og da har vi ingen inkasso saker lengere.Bør jeg forklare lidorff alt dette?

Fortsetter under...

Gjest anonym nå i dag
Skrevet

Ring lindorf og hør, de kan slette rentene på sakene dine.

mye avhenger om hvor lenge de sakene dine har pågått.

Dess gamlere de er dess lettere er det å få en del "rabatt"

En annen ting er hvis du har inkasso gjeld fra lånekassen (studiegjeld) så tar lånekassen deg tilbake som kunde når lånet er ajour så du trenger ikke betale hele inkassobeløpet før du er tilbake hos dem og anmerkningen blir slettet.

Det er veldig lurt å gjøre det sånn som du sier, få vekk alt på en av dere for så å ta opp lån på en og få betalt den andres.

Om du ikke får lån i banken alene, så lån uten sikkerhet annet sted der du får 4 måneders gebyrfri betalingsutsettelse for da kan du betale gjelda til din samboer sånn at dere sammen kan gå i vanlig bank å refinansiere innen det har gått 4 måneder.

Etter at du har fått betalt innkassogjelda så ringer du dem og ber dem slette anmerkning umiddelbart, det er ofte greit over natten.

Før du skal låne så må du ringe alle kredittopplysningsfirmaene og sjekke at det ikke henger igjen opplysninger.

Det er 3 av dem: lindorf, dun&bradstret, og creditinform.

Selv om en av dem ikke har noe på dere så kan en av de andre ha det så ring alle sammen.

Hvis sakene har gått så langt som at de har tatt pant i bil eller eiendom så må dere huske å sjekke opp det også.

gled dere til dere er ute av knipa, lykke til!!

Skrevet

Betalingsanmerkninger blir vel stående noen år selv om du har gjort opp for deg, men dere bør selvsagt se til å få betalt ned gjelda så fort som mulig. Man blir jo kredittsjekka for alt mulig nå for tida.

Ring Lindorff snarest og vis at dere er villige til å gjøre alt dere kan for å få ordnet opp i rotet.

Gjest anonym nå i dag
Skrevet

Betalingsanmerkninger blir vel stående noen år selv om du har gjort opp for deg, men dere bør selvsagt se til å få betalt ned gjelda så fort som mulig. Man blir jo kredittsjekka for alt mulig nå for tida.

Ring Lindorff snarest og vis at dere er villige til å gjøre alt dere kan for å få ordnet opp i rotet.

Da tar du feil! Anmerkningen blir slettet så fort oppgjøret er kommet hvis du ringer dem å sier de skal gi melding om sletting så gjør de det straks å da er du slettet innen 24 timer.

Jeg snakker av erfaring!!

Skrevet

En annen ting er hvis du har inkasso gjeld fra lånekassen (studiegjeld) så tar lånekassen deg tilbake som kunde når lånet er ajour så du trenger ikke betale hele inkassobeløpet før du er tilbake hos dem og anmerkningen blir slettet.

Det er veldig lurt å gjøre det sånn som du sier, få vekk alt på en av dere for så å ta opp lån på en og få betalt den andres.

Om du ikke får lån i banken alene, så lån uten sikkerhet annet sted der du får 4 måneders gebyrfri betalingsutsettelse for da kan du betale gjelda til din samboer sånn at dere sammen kan gå i vanlig bank å refinansiere innen det har gått 4 måneder.

Etter at du har fått betalt innkassogjelda så ringer du dem og ber dem slette anmerkning umiddelbart, det er ofte greit over natten.

Før du skal låne så må du ringe alle kredittopplysningsfirmaene og sjekke at det ikke henger igjen opplysninger.

Selv om en av dem ikke har noe på dere så kan en av de andre ha det så ring alle sammen.

Hvis sakene har gått så langt som at de har tatt pant i bil eller eiendom så må dere huske å sjekke opp det også.

Tusen takk for svar.Jeg har utsatt dette så lenge pga at jeg synes det er flaut men no må vi bare gjøre det pga sønnen vår og at vi får kjøpt oss en leilighet.Når banken tok en kredittsjekk på oss så kom vel alle anmerkningene fram?

Skrevet

Holder det å ringe dem eller bør jeg ta fri fra jobb og dra innom dem?

Annonse

Gjest anonym nå i dag
Skrevet

Holder det å ringe dem eller bør jeg ta fri fra jobb og dra innom dem?

Ring dem du.

Ikke noe god følelse å se dem i øynene vel?

Jeg har vært igjennom denne mølla selv for bare noen måneder siden.

Nå sitter jeg her med ny bil, fritidsbolig, god økonomi og senkede skuldre :)

Skrevet

Ring dem du.

Kan dem slette en del av det på tlf da?.Kan samboeren min ringe for meg?.Jeg får litt angst av sånne ting og da stammer jeg noe forferdelig

Skrevet

Da tar du feil! Anmerkningen blir slettet så fort oppgjøret er kommet hvis du ringer dem å sier de skal gi melding om sletting så gjør de det straks å da er du slettet innen 24 timer.

Jeg snakker av erfaring!!

Er du helt sikker på dette? Jeg synes det høres rart ut. Har en kollega med samboer som sliter fælt. De har enda ett år igjen før betalingsanmerkningen deres blir slettet, og de fikk ikke engang kjøpe parabol fra Canal digital pga den anmerkningen. Jeg synes det høres litt mistenkelig enkelt ut å bare ringe og be om å få slikt slettet, men jeg skal jammen be dem om å undersøke det.

Skrevet

Er du helt sikker på dette? Jeg synes det høres rart ut. Har en kollega med samboer som sliter fælt. De har enda ett år igjen før betalingsanmerkningen deres blir slettet, og de fikk ikke engang kjøpe parabol fra Canal digital pga den anmerkningen. Jeg synes det høres litt mistenkelig enkelt ut å bare ringe og be om å få slikt slettet, men jeg skal jammen be dem om å undersøke det.

Han vi snakket med i banken sa at når gjelden er betalt blir anmerkning slettet med en gang.Men da må alle gjelden være oppgjordt

Skrevet

Ring dem du.

Hvorfor er det sånn at ikke alle inkasso sakene kommer betaligsanmerking?.Vi kar flere saker som har pågått i flere år som ikke kom fram når banken tok en kredittsjekk?.Sorry alle spørsmålene men jeg er ivrig etter å ordne opp i dette

Skrevet

Han vi snakket med i banken sa at når gjelden er betalt blir anmerkning slettet med en gang.Men da må alle gjelden være oppgjordt

Merkelige greier. Hva er det disse to har rota seg opp i da siden anmerkningen må stå i tre år? Hvis bankene opplyser folk om at de bare kan ringe og få slikt sletta hadde de vel gjort det for lenge siden? Jeg skjønner ikke helt.

Gjest mange kilo lettere vist det går
Skrevet

Merkelige greier. Hva er det disse to har rota seg opp i da siden anmerkningen må stå i tre år? Hvis bankene opplyser folk om at de bare kan ringe og få slikt sletta hadde de vel gjort det for lenge siden? Jeg skjønner ikke helt.

Det skjønner jeg ikke.Det var sånn før at det stod i 3 år men ikke nå.Kansje dem bør ringe å undersøke

Annonse

Gjest tidligere gjeldsslave
Skrevet

Før var det sånn at anmerkningen ble stående i 1 år etter oppgjør.

Slik er det ikke lenger. Det skal slettes straks gjelden er oppgjort.

Skrevet

Kom en lovendring i 2006:

http://www.pressenytt.no/default.asp?t=a&v=1446

Gjest Dette _vet_ jeg... Desværre!
Skrevet

Hvorfor er det sånn at ikke alle inkasso sakene kommer betaligsanmerking?.Vi kar flere saker som har pågått i flere år som ikke kom fram når banken tok en kredittsjekk?.Sorry alle spørsmålene men jeg er ivrig etter å ordne opp i dette

Er de gamle de andre du nevnte på her? De som ikke kommer opp på kredittvurderingen?

Det er jo som de sier lenger opp her, at det slettes med en gang det er betalt... Men, det er også sånn at de står på papiret i 3 år, før de forsvinner derfra.Det betyr ikke at saken er ferdig og oppgjordt, men at den ikke synes for andre enn de som vet det...

Ta. feks telenor... Har du noe utestående der, som har forsvunnet fra kredittsjekken, så får du allikevel ikke abb. Fordi de har det jo fortsatt stående i sine papirer.

Så om du vet at du har mer, lønner det seg å gå gjennnom gamle regninger, evt ringe alle mulige inkasso-selskaper for å finne ut hva det gjelder, og hvordan du kan ordne det.

Skulle du i god tro kjøpe deg ei leilighet nå da, så er det ingenting som tilsier at den ikke blir (forsøkt) tatt i pant av de du har hatt gjeld hos, men som ikke synes lengre...

Jeg _vet_ jeg må ha igjen endel gjeld, desværre... Selv om jeg har betalt litt hver måned. Har ikke hatt et mobilabb siden 98.Men i forrige uke fikk jeg det;) Men ikke fra telenor!

Gjest anonym nå i dag
Skrevet

Jo det stemmer det hvis de har fått fullt oppgjør og saken er ferdig. Garantert. Jeg fikk slettet 6 saker på noen få dager etter at jeg gjorde opp.

Gjest anonym nå i dag
Skrevet

De sakene har de ikke gått videre med, derfor kan de heller ikke stå på "lista".

Prioriter de sakene som er på lista nå først, så kan du betale de andre når du får lån.

Ikke betal noen av de før du har fått dem til å gå ned i pris.

Lykke til!!

Håper virkelig at dere er ute av knipa snart, alt blir så mye bedre.

Endelig fikk vi forsikret huset vårt og jeg kunne ha mobil i mitt navn igjen.

Det er jo snart kredittvurdering på alt.

Gjest anonym nå i dag
Skrevet

Da kan det hende det er tatt pant i huset kanskje?

Er det gjeld fra lånekassen som er gått i pant på eiendom f.eks så beholder lånekassen pantet til hele gjelden er oppgjort selv om de har betalt seg ajour.

Jeg ble ute for dette, fikk spørsmål om dette i banken når jeg skulle søke lån.

De var snille å lot meg få lån for det var snakk om et lite beløp som var igjen i gjeld og at jeg var ajour med gjelda/lånet.

Lånekassen er de aller værste kundebehandlerne når det gjelder gjeldsproblemer, det samme sa de i banken jeg bruker.

De rikker seg ikke en millimeter og er treige i saksbehandlinga og sure på telefonen.

Ellers så er de uvitende om dette og bør ta noen telefoner og få rydda opp.

Gjest anonym nå i dag
Skrevet

Er de gamle de andre du nevnte på her? De som ikke kommer opp på kredittvurderingen?

Det er jo som de sier lenger opp her, at det slettes med en gang det er betalt... Men, det er også sånn at de står på papiret i 3 år, før de forsvinner derfra.Det betyr ikke at saken er ferdig og oppgjordt, men at den ikke synes for andre enn de som vet det...

Ta. feks telenor... Har du noe utestående der, som har forsvunnet fra kredittsjekken, så får du allikevel ikke abb. Fordi de har det jo fortsatt stående i sine papirer.

Så om du vet at du har mer, lønner det seg å gå gjennnom gamle regninger, evt ringe alle mulige inkasso-selskaper for å finne ut hva det gjelder, og hvordan du kan ordne det.

Skulle du i god tro kjøpe deg ei leilighet nå da, så er det ingenting som tilsier at den ikke blir (forsøkt) tatt i pant av de du har hatt gjeld hos, men som ikke synes lengre...

Jeg _vet_ jeg må ha igjen endel gjeld, desværre... Selv om jeg har betalt litt hver måned. Har ikke hatt et mobilabb siden 98.Men i forrige uke fikk jeg det;) Men ikke fra telenor!

Det er jo derfor det er lurt å betale det som står på papiret og så ta opp lån for å betale resten.

Det er jo det vedkommende har tenkt også ved å først få fjernet seg selv fra listene, ta opp lån og så betale samboers inkassosaker.

Jeg brente meg litt på dette du sier også, da jeg trodde saker som var forsvunnet fra papiret var foreldet og borte vekk, nå kommer det krav fra dem etter at det har vært stille fra dem i over året. De har nok sjekket at jeg er kredittverdig igjen og derfor mener/tror at nå kan jeg betale denne saken også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...