Gå til innhold

Kan lindorff hjelpe oss

Gjest Mange kilo lettere vist det går

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Håper forholdet til din samboer er bombesikkert når du har tenkt å ta opp lån for å få slettet gjelden hans. Sørg i hvertfall for å få et gjeldsbrev dere i mellom, uansett hvor godt forholdet er.

Fortsetter under...

Skrevet

Håper forholdet til din samboer er bombesikkert når du har tenkt å ta opp lån for å få slettet gjelden hans. Sørg i hvertfall for å få et gjeldsbrev dere i mellom, uansett hvor godt forholdet er.

Vi har vært sammens i 15 år og har barn sammens så jeg stoler 100% på han

Skrevet

Det er jo derfor det er lurt å betale det som står på papiret og så ta opp lån for å betale resten.

Det er jo det vedkommende har tenkt også ved å først få fjernet seg selv fra listene, ta opp lån og så betale samboers inkassosaker.

Jeg brente meg litt på dette du sier også, da jeg trodde saker som var forsvunnet fra papiret var foreldet og borte vekk, nå kommer det krav fra dem etter at det har vært stille fra dem i over året. De har nok sjekket at jeg er kredittverdig igjen og derfor mener/tror at nå kan jeg betale denne saken også.

Kan jeg ta med en kamerat når jeg skal til lindorff?.Han har snakket med de før så han veit hvordan man skal gå fram

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har vært sammens i 15 år og har barn sammens så jeg stoler 100% på han

Ok. Men vær klar over at OM det skulle bli slutt, er det du som vil bli sittende med gjelden.

Gjest anonym nå i dag
Skrevet

Kan jeg ta med en kamerat når jeg skal til lindorff?.Han har snakket med de før så han veit hvordan man skal gå fram

Hvorfor skal du gå dit da?

Bare ring du, jeg ringte for samboeren min jeg så dette klarer dere.

Jeg hadde ikke møtt opp personlig jeg for det kan være folk der som kjenner deg igjen senere og du får et stempel.

Gjest anonym nå i dag
Skrevet

Lureste er nok å ta opp lån først for så å refinansiere sammen når gjelda hans er borte.

En risiko er det, men hva annet skal de gjøre?

Annonse

4barns mor-77
Skrevet

Tusen takk for svar.Jeg har utsatt dette så lenge pga at jeg synes det er flaut men no må vi bare gjøre det pga sønnen vår og at vi får kjøpt oss en leilighet.Når banken tok en kredittsjekk på oss så kom vel alle anmerkningene fram?

"Når banken tok en kredittsjekk på oss så kom vel alle anmerkningene fram?"

Det finnes 3 forskjellige kredittopplysnings-firmaer, og de forskjellige inkassoselskapene står fritt til å bruke hvilket de vil... Så det kommer helt ann på hvor mye gjeld du har, og hvor den har blitt sendt av kredittselskapet.

Siden du sa du trodde du hadde mer, vil jeg nok tro at det firmaet banken din bruker ikke har alt nei... Da må du isåfall ringe og sjekke med de andre først. Sånn at du er sikker... INGEN anmerkning forsvinner helt av seg selv!

Gjest dette vet jeg... desværre!
Skrevet

Det er jo derfor det er lurt å betale det som står på papiret og så ta opp lån for å betale resten.

Det er jo det vedkommende har tenkt også ved å først få fjernet seg selv fra listene, ta opp lån og så betale samboers inkassosaker.

Jeg brente meg litt på dette du sier også, da jeg trodde saker som var forsvunnet fra papiret var foreldet og borte vekk, nå kommer det krav fra dem etter at det har vært stille fra dem i over året. De har nok sjekket at jeg er kredittverdig igjen og derfor mener/tror at nå kan jeg betale denne saken også.

Javisst, selvfølgelig er det lurt å betale alt...

Men hun sier jo at hun tror det kan være noe mer, eller at det burde ha vært mer... (ut i fra at hun husker at de har hatt mye mer gjeld.) Og da sier jeg, at da lønner det seg å sjekke med alle kredittsjekk-firmaene FØRST, og ikke bare ta alt for god jord om hun betaler ned sitt, får lån, og så betaler samboer sitt... Det KAN være mer, om hun mener å huske at det har vært mer, og at de ikke har betalt det...

Skrevet

Ikke betal før du har fått en skriftlig avtale på at de godtar delvis oppgjør i saken med det du har å betale med. Om du trenger hjelp til å forhandle så ta kontakt med gjeldsrådgiver eller namsmannen.

Gjest anonym nå i dag
Skrevet

Javisst, selvfølgelig er det lurt å betale alt...

Men hun sier jo at hun tror det kan være noe mer, eller at det burde ha vært mer... (ut i fra at hun husker at de har hatt mye mer gjeld.) Og da sier jeg, at da lønner det seg å sjekke med alle kredittsjekk-firmaene FØRST, og ikke bare ta alt for god jord om hun betaler ned sitt, får lån, og så betaler samboer sitt... Det KAN være mer, om hun mener å huske at det har vært mer, og at de ikke har betalt det...

Ja det er helt klart.

Jeg har listet opp firmaene hun bør ringe først. (3 stk) Er ikke sikkert alle sakene deres står registrert da de forsvinner fra "lista" etter 3 år uoppgjort. inkassoselskapene kan ennå ha deg og kan fortsette saken i 10 år.

Sandex1365381115
Skrevet

Betalingsanmerkninger blir vel stående noen år selv om du har gjort opp for deg, men dere bør selvsagt se til å få betalt ned gjelda så fort som mulig. Man blir jo kredittsjekka for alt mulig nå for tida.

Ring Lindorff snarest og vis at dere er villige til å gjøre alt dere kan for å få ordnet opp i rotet.

Betalingsanmerkninger blir slettet så snart det er oppgjort. Det er ikke lenger noen "karens-tid" som det var tidligere.. Derfor starter dere på blanke ark igjen med det samme dere har betalt. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...