Gå til innhold

å bake med spelt

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg har forsøkt i flere oppskrifter å bytte ut hvetemel med spelt- og fått et helt mislykket resultat.

Hvis det står i en oppskrift at hvetemelet kan byttes ut med spelt, hvorfor blir det mislykket da?

Har dere noen god tips til en hobbykokk?

Skrevet

Vi baker bare med spelt, og resultatet blir bra. Byttet kun ut hvetemelet. Dette er dog snakk om brød og boller, ikke kaker der speltmelet kan bli litt for tungt. Baker jeg kaker bruker jeg halvt om halvt.

Gjest best wishes
Skrevet

Vi baker bare med spelt, og resultatet blir bra. Byttet kun ut hvetemelet. Dette er dog snakk om brød og boller, ikke kaker der speltmelet kan bli litt for tungt. Baker jeg kaker bruker jeg halvt om halvt.

hever speltmelet seg på lik linje med hvetemel?

Skrevet

Hva er det du har prøvd å bake? Vi bruker bare spelt, og bytter bare ut. Det har jeg gjort med brød, boller, kaker, pannekaker og vafler uten problem. Jeg må kanskje ha litt annet forhold mellom væske og mel, men det har jeg sett litt an.

Skrevet

Ja hevingen er i følge meg akkurat det samme. Vi bruker kenwoodmaskin til elting.

Gjest best wishes
Skrevet

Hva er det du har prøvd å bake? Vi bruker bare spelt, og bytter bare ut. Det har jeg gjort med brød, boller, kaker, pannekaker og vafler uten problem. Jeg må kanskje ha litt annet forhold mellom væske og mel, men det har jeg sett litt an.

jeg forsøkte å lage en kake, men fikk den ikke til å heve.

Skrevet

Jeg har prøvd speltmel i brødbakemaskin. Det fungerer dårlig. LAVE brød.

Har fått tips om at det ikke skal eltes så lenge.

Skrevet

jeg forsøkte å lage en kake, men fikk den ikke til å heve.

Kake med bakepulver? Kanskje du har hatt litt for lite væske? Du må ofte ha litt annet forhold mellom mel og væske enn du pleier, pass på at ikke deigen blir for "tørr".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...