Gå til innhold

Tidlig overgangsalder

Anbefalte innlegg

Gjest Ei som er engstelig

Hei! Jeg er en kvinne på 34 år som allerede er kommet i overgangsalderen!! Min lege mener jeg bør ta østrogentilskudd, men selv er jeg skeptisk til det. Fra mars og til juni i år var jeg svært plaget med hetetokter både på dagtid og natt. Nå er det svært sjeldent at jeg får en hetetokt. Det som plager meg en del er vekta mi. Jeg føler at kroppen har forandret seg en del. Midje mitt har blitt større, noe som jeg liker svært dårlig. Er det normalt at man legger på seg i overgangsalderen? Bør jeg ta østrogentilskudd? Er ikke fortrolig med kroppen min om dagen. Føler meg oppblåst og ekkel. Vil kroppen min eldes raskere i og med at jeg har kommet så tidlig i overgangsalderen. Nevner også til sist at jeg ikke har blødninger lenger(ikke siden februar i år). Før var jeg plaget med blødninger støtt og stadig (det ble slik etter at jeg fikk mitt første barn for 13 år siden).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283976-tidlig-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...