Gjest girrrl Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg er en jente på 25. Etter en lengre pause uten p piller begynte jeg på mercilon, da trionetta som jeg har gått på tidligere ikke produseres før. Nå har jeg gått på mercilon i 3 måneder. Den første måneden kom mensen midt i brettet. Jeg tenkte at det sikkert ikke var unormal siden det var den første måneden etter et lengre opphold. Den andre måneden gikk fint. Mensen kom når den skulle. Men nå, altså den tredje måneden kom mensen mot slutten av brettet, men 3 dager før jeg begynner på "sukkerpillene". Jeg har fortsatt å ta pillene og ikke begynt på nytt brett. Nå hører det med til historien at jeg har glemt pillen 2 ganger i løpet av denne måneden, men ikke sammenhengene. Det har gått over en uke mellom de to gangene. Så spørsmålet mitt er da om jeg gjort rett i å bare fortsette på brettet eller om jeg skulle begynt på et nytt den dagen mensen kom og om jeg nå er trygg den uken det er "sukkerpiller" eller om jeg skal hoppe over de og bare begynne på nytt brett. Jeg lurer også på om jeg burde bytte p pille merke pga blødningsforstyrrelsene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283993-p-piller-og-bl%C3%B8dningsforstyrrelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Mercilon er en svakere p-pille enn Trionetta, og den kan derfor gi mer blødningsproblem. Det blir ikke bedre av at du glemmer en pille av og til. Du kan glemme en pille 12 timer, ellers må du bruke annen prevensjon i tillegg i en uke. Det er da greit å fortsette med pillene. Du kunne også ha stoppet da menstruasjonen kom –i og med at du bare hadde tre tabletter igjen- og så begynne på nytt brett etter en uke. Hvis det fortsetter med uregelmessige blødninger selv om du tar dem korrekt, vil jeg anbefale deg å bytte til annet merke, for eksempel Microgynon som er den pille som mest likner på Trionetta. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283993-p-piller-og-bl%C3%B8dningsforstyrrelser/#findComment-2281775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.