Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min kjære og jeg fikk en nydelig sønn for 6 måneder siden... Etter dette har det vært lite sex, mye fordi vi begge har vært slitene, og tiden ikke har strekt til, men også fordi min samboer ikke har lyst på sex...

Han har fortalt at lysten dabbet veldig av etter at junior ble født, som han sier er det vanskelig å forklare, men han føler at "den har gjort sitt" ;o)

Jeg er veldig glad for at jeg har fått han til å åpne seg(har ikke lettest for å prate om følelser og slikt denne gutten min...), og nå sitter jeg å klør meg i hue... Jeg vil hjelpe han/oss, men jeg ønsker ikke å mase - redd for å gjøre det vondt værre...

Jeg har lest litt om rosenrot, kanskje det kan hjelpe? Han ville i alle fall prøve det...

Noen som har gode tips til hva en kjæreste kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284002-manglende-sex-lyst-hos-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke er veldig vanskelig for deg (noe jeg skjønner det kan være altså!) så er det kanskje det beste å la sexen være enda en stund. Gi ham nærhet og varme, massasje og kos, stryk og klem, men la han forstå at du ikke forventer sex selv om du nærmer deg ham under dyna.

Det han opplever er nok ikke unormalt, men kanskje litt tabubelagt?

Hvis det ikke er veldig vanskelig for deg (noe jeg skjønner det kan være altså!) så er det kanskje det beste å la sexen være enda en stund. Gi ham nærhet og varme, massasje og kos, stryk og klem, men la han forstå at du ikke forventer sex selv om du nærmer deg ham under dyna.

Det han opplever er nok ikke unormalt, men kanskje litt tabubelagt?

Lett er det ikke ;o) Men jeg skal absolutt gjøre et forsøk...

Dette er kanskje mer normalt enn man tror? Man hører jo liksom aldri om gutter/menn uten sexlyst - de har jo ALLTID lyst.. I alle fall på folkemunne!

Tror det er ganske vanlig at mange opplever en nedtur

i sexlivet etter at de har blitt foreldre. Og i motsetning til hva myten

sier, så gjelder nok dette også ofte mannen, selvom det har vært

forbeholdt kvinnen å ha "gode grunner" til å ikke ha så lyst

på sex.

Det å få en baby i huset er jo en stor overgang for begge.

Og også mange menn opplever en form for fødselsdepresjon når tilværelsen

plutselig endrer seg såpass dramatisk.

Man mister jo friheten, og muligheten til å være impulsiv i sexlivet. Dessuten tror

jeg mange menn strever litt med å finne sin rolle.

Kvinnen må plutselig bruke mye fokus og krefter på babyen som kanskje tidligere ble brukt på parforholdet. Så noen menn føler seg nok litt på sidelinja de første månedene.

Hvis han begrunner manglende lyst med at "jobben er gjort" kan det jo tyde på

at ønsket om barn også har vært en motivasjonsfaktor i sexlivet?

Hvis dere har hatt mye sex for å prøve å bli gravid, så sier det seg nok selv

at hyppigheten vil synke litt når "målet er nådd"

Eller hvis han tenner på å kunne ha impulsiv sex, så er jo forholdene for dette

langt dårligere etter at dere fikk barn..

Jeg mener ikke at du skal slå deg til ro med dette. Men at du kanskje må belage deg på å være den pågående part i en periode.

I likestillingens navn kan jeg gi deg det samme rådet som de fleste menn med samme problem får. Du må gjøre mer husarbeid. Det er nok helt sikkert derfor han ikke har lyst.

Synes du rådet var meningsløst? Det gjør jeg også, men pussig nok mener de fleste kvinner det er greit å gi til menn som klager sin nød.

6 måneder er ikke så lenge. Dersom han er trøtt så går jo det utover sexlysten, selv om han kanskje ikke ser den direkte sammenhengen. Kanskje vier du babyen mer tid og ømhet enn han?

Er det mulig å få barnevak en helg og bare være dere to? Det er kanskje litt tidlig når sønnen deres bare er 6 mnd.

Gjest Silver Fairy

I likestillingens navn kan jeg gi deg det samme rådet som de fleste menn med samme problem får. Du må gjøre mer husarbeid. Det er nok helt sikkert derfor han ikke har lyst.

Synes du rådet var meningsløst? Det gjør jeg også, men pussig nok mener de fleste kvinner det er greit å gi til menn som klager sin nød.

6 måneder er ikke så lenge. Dersom han er trøtt så går jo det utover sexlysten, selv om han kanskje ikke ser den direkte sammenhengen. Kanskje vier du babyen mer tid og ømhet enn han?

Er det mulig å få barnevak en helg og bare være dere to? Det er kanskje litt tidlig når sønnen deres bare er 6 mnd.

Tror du har misforstått "gjør litt mer husarbeid"-rådet litt altså... :D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...