Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hjemmeside fra home.no.net. denne er laget i front page, og nå kommer jeg ikke inn for å redigere lenger. det viser seg at start.no ikke lenger støtter front page. må jeg glemme hele sida, eller er det noe jeg kan gjøre? siden finnes jo på nettet, men mye er jo blitt litt foreldet slik at jeg ville oppdatert...hjelp!

Skrevet

Du kan oppdatere den via FTP, dvs at du får tilgang til serverens mapper der du har område og selv sender filene opp i stedet for at FrontPage "gjør det for deg". Antagelig må du først aktivere dette via SMS (koster kr 10,-), i alle fall dersom du ikke har bredbånd fra start.no.

Et godt program for FTP er Smart FTP, det er også gratis for personlig bruk (du får en popup om å registrere etter at det har gått 90 dager, men den kan du bare lukke ned).

Når du har gjort endringer på sida di og lagret disse, drar du de endrede filene fra din maskin til serveren, og svarer "Overskriv" på spørsmål om hvordan filene skal behandles. Pass på at du legger filene i samme mappe som de ligger i på din egen maskin (hierarkiet må opprettholdes, ellers vil ikke bilder etc. vises).

Skrevet

Du kan oppdatere den via FTP, dvs at du får tilgang til serverens mapper der du har område og selv sender filene opp i stedet for at FrontPage "gjør det for deg". Antagelig må du først aktivere dette via SMS (koster kr 10,-), i alle fall dersom du ikke har bredbånd fra start.no.

Et godt program for FTP er Smart FTP, det er også gratis for personlig bruk (du får en popup om å registrere etter at det har gått 90 dager, men den kan du bare lukke ned).

Når du har gjort endringer på sida di og lagret disse, drar du de endrede filene fra din maskin til serveren, og svarer "Overskriv" på spørsmål om hvordan filene skal behandles. Pass på at du legger filene i samme mappe som de ligger i på din egen maskin (hierarkiet må opprettholdes, ellers vil ikke bilder etc. vises).

Tusen takk for tipset.. :-)

Skrevet

Jeg vil også informere om at det finnes en gratis FTP som Addon til FIREFOX 2.0. Og denne har selvfølgelig ingen popup og sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...