charite Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 jeg har hjemmeside fra home.no.net. denne er laget i front page, og nå kommer jeg ikke inn for å redigere lenger. det viser seg at start.no ikke lenger støtter front page. må jeg glemme hele sida, eller er det noe jeg kan gjøre? siden finnes jo på nettet, men mye er jo blitt litt foreldet slik at jeg ville oppdatert...hjelp! 0 Siter
birdie Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Du kan oppdatere den via FTP, dvs at du får tilgang til serverens mapper der du har område og selv sender filene opp i stedet for at FrontPage "gjør det for deg". Antagelig må du først aktivere dette via SMS (koster kr 10,-), i alle fall dersom du ikke har bredbånd fra start.no. Et godt program for FTP er Smart FTP, det er også gratis for personlig bruk (du får en popup om å registrere etter at det har gått 90 dager, men den kan du bare lukke ned). Når du har gjort endringer på sida di og lagret disse, drar du de endrede filene fra din maskin til serveren, og svarer "Overskriv" på spørsmål om hvordan filene skal behandles. Pass på at du legger filene i samme mappe som de ligger i på din egen maskin (hierarkiet må opprettholdes, ellers vil ikke bilder etc. vises). 0 Siter
charite Skrevet 28. august 2007 Forfatter Skrevet 28. august 2007 Du kan oppdatere den via FTP, dvs at du får tilgang til serverens mapper der du har område og selv sender filene opp i stedet for at FrontPage "gjør det for deg". Antagelig må du først aktivere dette via SMS (koster kr 10,-), i alle fall dersom du ikke har bredbånd fra start.no. Et godt program for FTP er Smart FTP, det er også gratis for personlig bruk (du får en popup om å registrere etter at det har gått 90 dager, men den kan du bare lukke ned). Når du har gjort endringer på sida di og lagret disse, drar du de endrede filene fra din maskin til serveren, og svarer "Overskriv" på spørsmål om hvordan filene skal behandles. Pass på at du legger filene i samme mappe som de ligger i på din egen maskin (hierarkiet må opprettholdes, ellers vil ikke bilder etc. vises). Tusen takk for tipset.. :-) 0 Siter
fnutt Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Jeg vil også informere om at det finnes en gratis FTP som Addon til FIREFOX 2.0. Og denne har selvfølgelig ingen popup og sånt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.