Gjest cleo37 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 har vært sammen med en mann i snart 4 år.På de årene har jeg hatt 4 aborter,fordi han ikke vil ha barn.Han har 2 barn med 2 forskjellige damer fra før.Må si at de to siste abortene var spontan abort.Jeg skjønner at jeg må ut av dette forholdet,men jeg klarer ikke.Psyken min er helt på felgen.I det siste har han også begynt å mase om trekant med ei jente til.Vet ikke hvordan jeg skal klare meg mer,tror det klikker for meg snart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284030-jeg-m%C3%A5-v%C3%A6re-dum/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ja, det er dumt Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Ja, dette forholdet hørtes destruktivt ut. Om du er dum eller ikke vet jeg ikke, men selv en klok person kan fungere dårlig hvis man blir holdt nede og fratatt selvtillit og ikke blir verdsatt. Er det noen du kan be om støtte fra, som kan støtte deg i prosessen med å bryte ut av forholdet? Hvis redsel for å være alene er en underliggende årsak til at du ikke har brutt ut tidligere, sørg for å oppsøke hjelp slik at du klarer å bo alene og ha det trivelig for deg selv. Mange som er i ikke-fungerende forhold, går alt for fort inn i nye forhold som kanskje heller ikke er ideelle, bare fordi man ikke er vant til å bli sett på som en hel og fin person selv om man ikke er en del av et par. Angående det å ha seksuelle fantasier: det er selvsagt lov, og det er absolutt lov å lufte disse ønskene for kjæresten, men ingen har lov til å kreve eller sutre seg til å få infridd drømmer som ikke er partnerens drøm. Å (vurdere å) gå med på noe slikt mot sin vilje, er i stor grad med på å frata siste rest av verdighet og selvtillit. Ang de to provoserte abortene: du må ikke la være å brue prevensjon i håp om at du skal kunne ovetale kjæresten til å ønske å bli far. Den som ikke ønsker barn, er hovedansvarlig for å bruke prevensjon. men hvis han ikke bruker det, og allikevel har makt nok over deg til å overtale deg til abort mot din vilje, må du selvsagt bruke prevensjon (eller egentlig; komme deg langt vekk fra ham). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284030-jeg-m%C3%A5-v%C3%A6re-dum/#findComment-2281548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askeladden2007 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei :-) Jeg leste innlegget ditt og synes at det er vondt det du opplever/har opplevd. Men vær så snill, ikke si at du er dum. For det er du ikke. Du er bare så midt oppi det at du ikke ser dine muligheter. Men du er ikke dum. Hold opp å si slikt fordi det man sier til seg selv, det er det man blir. Rett heller fokus på hva det du ønsker deg i ditt vakre liv som starter fra nå av. Dessuten er alt det vi gjør et resultat av våre valg. Ingen valg er dårlige eller dumme fordi med den kunnskapen og den forståelsen man har på det tidspunktet/situasjonen så handler man deretter. Start med deg selv og hva du vil ha. Resten kommer av seg selv. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284030-jeg-m%C3%A5-v%C3%A6re-dum/#findComment-2303247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.