Gå til innhold

Negativ graviditetstest, men en uke over tiden.

Anbefalte innlegg

Gjest Litt forvirret

Hei! Jeg er 32 år, har vel aldri hatt regelmessig menssyklus, men har ingen kjente sykdommer. Mine menssykluser har de siste årene variert mellom 23-27 dager, men ligger som oftest på 24 eller 25 dager, og det har aldri skjedd at jeg ikke har hatt mensen en måned. Jeg sluttet på p-piller for ca. 4 år siden. Min samboer og jeg bestemte oss etter siste mens, at vi skulle prøve å få barn. Sannsynligheten for at jeg skulle bli gravid etter bare en måned regnet jeg som helt usannsynlig (har aldri vært gravid før). Nå er det 31 dager siden siste mens, jeg har hatt menssmerter til og fra slik jeg bruker å ha før jeg skal ha mensen, men ikke de berømte ømme brystene. Men jeg begynner altså ikke å blø. Har tatt to graviditetstester som begge har vært negative, den siste tok jeg i dag. Har hørt at andre ikke har hatt positiv graviditetstest før lenger ut i svangerskapet og lurer nå på hvordan jeg skal forholde meg til dette. Skal jeg fortsette å teste meg hver 2.-3. dag, eller er det bedre å oppsøke lege i forhold til dette? Situasjonen er litt merkelig å forholde seg til, og man vil jo så gjerne vite! På forhånd takk for svar. =)

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan ha hatt en senere eggløsning og derfor senere menstruasjon. Du kan ha hatt en meget tidlig abort. Mange graviditeter går så tidlig til grunne at det bare oppleves som en forsinket abort. Jeg synes ikke du behøver at søke lege men kan se det an. Vent en uke med ny test, hvis du ikke har fått menstruasjon i mellomtiden. Det er for slitsomt med så hyppige tester. Legen kan ikke gjøre så mye heller på dette tidspunkt. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...