Gå til innhold

Lydbok

Gjest Lydbok på reise

Anbefalte innlegg

Gjest Lydbok på reise
Skrevet

Neste gang jeg skal ut å reise tenkte jeg å låne en lydbok på biblioteket, men så er jeg usikker på hvilken lydbok jeg skal velge. Jeg har aldri hørt på det før, så dette er noe nytt.

Jeg liker nye bøker, men ikke krim. Hva bør jeg velge?

Skrevet

Jeg skal ikke anbefale noen bok. Spørs hva du liker å lese. Jeg hører mye på lydbøker og min erfaring er at det betyr mye hvem som er oppleser. En god historie kan være en lidelse å høre på dersom oppleseren har en måte å fortelle på som jeg ikke liker.

Skrevet

En bok jeg hørte på lydbok, og som var fengende, var "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede".

Skrevet

Spørs hvor ny den "må" være. Men vil du ha et fullstendig subjektivt tips, så er "Sirkusdirektørens datter" av Jostein Gaarder (lest av Dennis Storhøi) veldig bra.

Skrevet

En bok jeg hørte på lydbok, og som var fengende, var "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede".

Ja, den er FLOTT!

Nå har jeg ikke hørt den som lydbok, "bare" lest den selv - men den er en opplevelse.

Skrevet

Ja, den er FLOTT!

Nå har jeg ikke hørt den som lydbok, "bare" lest den selv - men den er en opplevelse.

Enig! Jeg leste den i sommer og den var helt nydelig! Gikk rett i hjertet på meg i alle fall.

Skrevet

"Simon og eiketrærne" av Marianne Fredriksson.

Skrevet

Jeg falt så utrolig for måten hun beskrev det på da Simon hørte Mendelssohn og ble hvirvlet inn i fantasibildene om alvekongen (var det ikke det han var?).

Flere år siden jeg leste den, men akkurat den innlevelsen og musikaliteten hos gutten har satt seg så til de grader fast :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

'Engelen på det sjuende trinn' av Frank McCourt. Det er en fantastisk artig (og i grunnen veldig tragisk) bok som er lest inn sånn at humoren til forfatteren kommer veldig godt frem.

Skrevet

Jeg falt så utrolig for måten hun beskrev det på da Simon hørte Mendelssohn og ble hvirvlet inn i fantasibildene om alvekongen (var det ikke det han var?).

Flere år siden jeg leste den, men akkurat den innlevelsen og musikaliteten hos gutten har satt seg så til de grader fast :o)

Jeg klarte ikke å legge fra meg boka da jeg leste den husker jeg, lå på verandaen og hørte ungene leke i hagen og leste, leste og leste! :o)

Gjest Lydbok på reise
Skrevet

Jeg skal ikke anbefale noen bok. Spørs hva du liker å lese. Jeg hører mye på lydbøker og min erfaring er at det betyr mye hvem som er oppleser. En god historie kan være en lidelse å høre på dersom oppleseren har en måte å fortelle på som jeg ikke liker.

Takk for en generell forklaring på lydbøker

Gjest Lydbok på reise
Skrevet

Hvem er det som har skrevet den boken?

Gjest Lydbok på reise
Skrevet

Spørs hvor ny den "må" være. Men vil du ha et fullstendig subjektivt tips, så er "Sirkusdirektørens datter" av Jostein Gaarder (lest av Dennis Storhøi) veldig bra.

Den boken vet jeg om noen som har lest. Jeg trenger sikkert flere lydøker enn bare en på mine turer:o)

Gjest Lydbok på reise
Skrevet

Hva er hovedtemaet i boka?

Gjest Lydbok på reise
Skrevet

'Engelen på det sjuende trinn' av Frank McCourt. Det er en fantastisk artig (og i grunnen veldig tragisk) bok som er lest inn sånn at humoren til forfatteren kommer veldig godt frem.

Mum skrev nedenfor her at alt har med hvem som har lest inn boken, og ikke innholdet. Det er nok noe i det. Takk for tipset:o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mum skrev nedenfor her at alt har med hvem som har lest inn boken, og ikke innholdet. Det er nok noe i det. Takk for tipset:o)

''Mum skrev nedenfor her at alt har med hvem som har lest inn boken, og ikke innholdet.''

For noe sludder! Det er ikke sånn at en gørrkjedelig bok blir god bare fordi den som leser den inn er flink. Jeg vil tro at innhold, pluss hvem som leser er like viktig. Og den boken jeg nevner er en av de beste bøkene jeg vet om.

Gjest Lydbok på reise
Skrevet

''Mum skrev nedenfor her at alt har med hvem som har lest inn boken, og ikke innholdet.''

For noe sludder! Det er ikke sånn at en gørrkjedelig bok blir god bare fordi den som leser den inn er flink. Jeg vil tro at innhold, pluss hvem som leser er like viktig. Og den boken jeg nevner er en av de beste bøkene jeg vet om.

Ok. Jeg har ikke hørt på lydbok før, så jeg aner ingen ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...