Shadow 650 Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 14 gutter i en alder av 22 år synes jeg ikke er voldsomt mye. Dersom du heller ikke har noen langvarige forhold bak deg synes jeg ihvertfal ikke det er så mye. Jeg er veldig frisinnet, og liker ikke at andre bedømmer folk utifra antall sex partnere de har hatt. Når det er sagt er det desverre likevel mange som gjør nettopp det. Hadde jeg vært deg hadde jeg funnet meg en fast sexpartner, som er like kåt som deg. Og skaff deg et leketøy raskt hvis du ikke allerede har en fra før. Eg har forsøkt det, men ulempen ved å ha en elsker er at sexen blir teknisk. Lite med kjærlighet å gjøre. Etter noen mnd får eg "kula" og kutter mannen ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurojenta Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 tja...jeg går ut ifra at jeg først og fremst er ilag med dem for å tilfredstille mine seksuelle behov,men av og til er det også for at jeg ikke føler meg så ensom da...ekkelt å si det men sånn er det faktisk. Men stort sett er det bare pga av sexen. Jeg har prøvd å holde meg til faste partnere men det ender opp enten med at de forelsker seg i meg (uten tilbakemelding) eller at jeg føler mer for dem,og da slutter jeg det med en gang for jeg er livredd for å bli såret igjen. Og leketøy er SLETT ikke nok for meg!!jeg må ha hele pakken Å bare for å svare på det flere har sagt om at "hva kommer din fremtidige kjæreste til å si", jeg kommer ikke til å si det rett å slett... Men jeg skal seriøst skjerpe meg,å prøve litt mindre alkohol i helgene... Hvis du møter en mann du liker og han liker deg og dere kommer innpå dette med antall partnere, han forteller deg sitt antall og du ikke vil svare han. Da er ikke det noe særlig godt utgangspunkt altså, han blir sannsynligvis meget mistenksom av bare dette. Har du testet skikkelig med leketøy? Jeg synes det er en kjempeflott løsning og fin variasjon iallfall, selvom det selvsagt aldri kan erstatte en mann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skeptisk84 Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Hvis du møter en mann du liker og han liker deg og dere kommer innpå dette med antall partnere, han forteller deg sitt antall og du ikke vil svare han. Da er ikke det noe særlig godt utgangspunkt altså, han blir sannsynligvis meget mistenksom av bare dette. Har du testet skikkelig med leketøy? Jeg synes det er en kjempeflott løsning og fin variasjon iallfall, selvom det selvsagt aldri kan erstatte en mann. jeg kommer til å svare! bare dikte opp et tall ....det er lov til å ta en hvit løgn Jeg er ikke noe fan av dildoer å sånn, det er jo selve MANNEN som gjør meg kåt! ikke en dings.. Jeg trenger kropp mot kropp, hud mot hud, de streke armene hans rundt meg,pusten å stønningen,berøringene....you know what Im sayin? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurojenta Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 jeg kommer til å svare! bare dikte opp et tall ....det er lov til å ta en hvit løgn Jeg er ikke noe fan av dildoer å sånn, det er jo selve MANNEN som gjør meg kåt! ikke en dings.. Jeg trenger kropp mot kropp, hud mot hud, de streke armene hans rundt meg,pusten å stønningen,berøringene....you know what Im sayin? Hvis du skal dikte opp et tall, da mener jeg du har et problem i dag. Da bør du gå i deg selv og finne ut hva du egentlig vil og ikke vil. Å si feil antall partnere er ikke noen hvit løgn, det er å krenke partneren sin på det groveste. Samtidig så rimer det ikke om du ikke synes det gjør noe at du holder på som du gjør, samtidig som du ikke kan stå frem å si hvor mange du eventuelt har hatt. Jeg synes du er på tynn is her. Og vil du kla4re å leve f.eks et helt liv med en partner du har løyet for om en sånn ting? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tenk deg om, da! Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 "Jeg er veldig kresen"....ehm...hehe...nå måtte jeg le. Billig, er vel heller rette ordet. Hva slags rykte har du tror du? Ikke vondt ment, men seriøst, hva tror du at du signaliserer til de 14 guttene (hvor noen av dem garantert har spredd det videre) ; at du er en engel som har bena i kors? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skeptisk84 Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 "Jeg er veldig kresen"....ehm...hehe...nå måtte jeg le. Billig, er vel heller rette ordet. Hva slags rykte har du tror du? Ikke vondt ment, men seriøst, hva tror du at du signaliserer til de 14 guttene (hvor noen av dem garantert har spredd det videre) ; at du er en engel som har bena i kors? Jeg er veldig kresen! Ikke for å skryte men jeg kunne sikkert vært pooi et større antall sexpartnere hvis jeg IKKE var kresen! Og som sagt,jeg har hatt mer eller mindr e forhold til 5 av dem, og jeg tror nok at de fleste går ut ifra at jeg har hatt sex med dem. Og når det gjelder resten har jeg sørget for at de enten bor i forskjellige byer (ellerr land faktisk) så de får si hva faen de vil. Jeg har ikke tenkt å sjekke opp omgangskretsen deres allikevel! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skeptisk84 Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Hvis du skal dikte opp et tall, da mener jeg du har et problem i dag. Da bør du gå i deg selv og finne ut hva du egentlig vil og ikke vil. Å si feil antall partnere er ikke noen hvit løgn, det er å krenke partneren sin på det groveste. Samtidig så rimer det ikke om du ikke synes det gjør noe at du holder på som du gjør, samtidig som du ikke kan stå frem å si hvor mange du eventuelt har hatt. Jeg synes du er på tynn is her. Og vil du kla4re å leve f.eks et helt liv med en partner du har løyet for om en sånn ting? Tror du virkelig at alle er ærlig å sier hvor mange de har hatt sex med? da kalle jeg deg naiv Jeg kommer til å si et mindre antall hvis situasjonen blir sånn,nettopp fordi jeg synes antallet er for høyt!! Men jeg kan bare ikke stoppe hvordan jeg føler.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hvis du skal dikte opp et tall, da mener jeg du har et problem i dag. Da bør du gå i deg selv og finne ut hva du egentlig vil og ikke vil. Å si feil antall partnere er ikke noen hvit løgn, det er å krenke partneren sin på det groveste. Samtidig så rimer det ikke om du ikke synes det gjør noe at du holder på som du gjør, samtidig som du ikke kan stå frem å si hvor mange du eventuelt har hatt. Jeg synes du er på tynn is her. Og vil du kla4re å leve f.eks et helt liv med en partner du har løyet for om en sånn ting? ''Å si feil antall partnere er ikke noen hvit løgn, det er å krenke partneren sin på det groveste. '' Hvorfor det? Mange har gjort mye verre ting enn å ha sex med tre for mye. Skal man grave opp all dritten fra fortiden fordi man har startet et nytt forhold? Hvorfor ikke la fortid være fortid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenk deg om, da! Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg er veldig kresen! Ikke for å skryte men jeg kunne sikkert vært pooi et større antall sexpartnere hvis jeg IKKE var kresen! Og som sagt,jeg har hatt mer eller mindr e forhold til 5 av dem, og jeg tror nok at de fleste går ut ifra at jeg har hatt sex med dem. Og når det gjelder resten har jeg sørget for at de enten bor i forskjellige byer (ellerr land faktisk) så de får si hva faen de vil. Jeg har ikke tenkt å sjekke opp omgangskretsen deres allikevel! Juhu, så du kunne hatt et større antall sexpartnere enn de 14 om du ville? *rister på hodet* Det kan da jeg og hvemsomhelst andre også...?! Er man lett nok på tråden, kan man så absolutt få seg ørti sexpartnere. Kjenner ei på 25, jeg - som har rundt 50 på samvittigheten, og pen det er hun ikke Så for all del bare vær kresen du -- men når du spør oss om hva du egentlig holder på med, da må du forvente å få svar som sier at du virker nokså billig...For det gjør du altså, kresen eller ikke kresen. Håper du satser "safe", og særlig når du snakker om andre land - f.eks syden-land? Vel, der nede er kondom et must...vil jeg si. Er ikke så hard mot deg som jeg høres ut som. Jeg kjenner meg dessverre igjen i deg, og skulle ønske jeg aldri, aldri hadde vært så billig... Heldigvis er jeg mer voksen nå. Lykke til. Et lite tips..hvor kult tror du det blir å si til din kommende STORE og forhåpentlig siste kjærlighet at du har ligget med en haug? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolverina Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Det spiller ingen rolle hva som er normalt eller ikke, billig eller ikke. Det det dreier seg om er jo til syvende og sist at du må leve i takt med deg selv, hva nå enn det er. Vi vokser opp og formes av så mangt. Noe drar vi med oss fra foreldreneog barndom, annet fra det samfunnet vi forholder oss til i dag, media, venner osv. Men du må føle du lever i takt med deg selv. Det har lite med ord som tøs og slikt. Men her er noe i ubalanse. For du føler at noe ikke er rett slik jeg forstår deg. Behovet ditt for sex kan være skyhøyt, men det hjelper ikke om du får allverdens velsignelser hvis noe i deg ikke er komfortabel med det. Du har holdt på en stund og kjent at noe ikke stemmer. Jeg har også lyst på sex. Og er singel. Men jeg føler ikke det er rett for meg å ha tilfeldig sex. Hver av oss må bare finne våre grenser. De er rette for oss. Du må lete litt mer for å finne dine. De trenger jo slett ikke være sølibat. Du må selv definere hva som er rett for deg for at mer enn seksualdriften din skal være fornøyd. Og så må du ta konsekvenser og styring deretter. Sååå enig med deg "det som er rett for deg", Glimtipper og xbellax Fornuftige sjeler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurojenta Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 ''Å si feil antall partnere er ikke noen hvit løgn, det er å krenke partneren sin på det groveste. '' Hvorfor det? Mange har gjort mye verre ting enn å ha sex med tre for mye. Skal man grave opp all dritten fra fortiden fordi man har startet et nytt forhold? Hvorfor ikke la fortid være fortid? Hvis man spør hverandre, skal man være ærlige spør du meg. Jeg fatter ikke at folk kan ta så lett på dette her. Tør man ikke si det korrekte antall mener jeg man har et stort problem med seg selv og da senere vil slite fordi man har sagt usannheter for partneren sin. Da er det tross alt bedre å være enige om at det ikke skal være tema og heller ikke fortelle hverandre antallet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hvis du skal dikte opp et tall, da mener jeg du har et problem i dag. Da bør du gå i deg selv og finne ut hva du egentlig vil og ikke vil. Å si feil antall partnere er ikke noen hvit løgn, det er å krenke partneren sin på det groveste. Samtidig så rimer det ikke om du ikke synes det gjør noe at du holder på som du gjør, samtidig som du ikke kan stå frem å si hvor mange du eventuelt har hatt. Jeg synes du er på tynn is her. Og vil du kla4re å leve f.eks et helt liv med en partner du har løyet for om en sånn ting? Det høres ut som om du tar det for gitt at alle er i stand til å redegjøre for antall partnere. Jeg har ingenting i mot å fortelle kjæresten min hvor mange jeg har vært sammen med, men jeg vet faktisk ikke. Det har aldri vært noe tema verken for meg eller for mine partnere. Jeg har heller ikke spurt noen om dette. Og aldri vært opptatt av å føre logg. Når det er sagt, er det tydelig at hun i hovedinnlegget sliter med manglende kontroll, men det er da noe helt annet enn å ha en lang liste med partnere gjennom mange år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurojenta Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg er veldig kresen! Ikke for å skryte men jeg kunne sikkert vært pooi et større antall sexpartnere hvis jeg IKKE var kresen! Og som sagt,jeg har hatt mer eller mindr e forhold til 5 av dem, og jeg tror nok at de fleste går ut ifra at jeg har hatt sex med dem. Og når det gjelder resten har jeg sørget for at de enten bor i forskjellige byer (ellerr land faktisk) så de får si hva faen de vil. Jeg har ikke tenkt å sjekke opp omgangskretsen deres allikevel! Måten du uttaler deg på og svarer på, får meg til å tenke på at du har skikkelig behov for å forsvare deg. Og dette behovet kommer ofte av at du vet at det du gjør egentlig er galt. Forsvarsmekanismene våre virker sånn. Jeg synes faktisk du skal ta til deg en del av dette som skrives her, vurdere det og så tenke litt på deg selv i din egen situasjon. Hvis du er så sikker på det du gjør og føler deg trygg på hvordan du selv oppfatter deg, hvorfor spør du her inne da om du ikke klarer å få andre svar enn fra de som støtter deg? Det er mange som vil se på dette som billig, du vil nok før eller siden få et veldig dårlig rykte på deg og det er nå du faktisk har muligheten til å stoppe opp og tenke på om du vil fortsette som dette resten av livet, eller om du vil "skjerpe deg" litt. Selvom du har hatt 5 av dem som kjærester, er det 9 tilfeldige partnere. Og det er ganske mye det også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurojenta Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det høres ut som om du tar det for gitt at alle er i stand til å redegjøre for antall partnere. Jeg har ingenting i mot å fortelle kjæresten min hvor mange jeg har vært sammen med, men jeg vet faktisk ikke. Det har aldri vært noe tema verken for meg eller for mine partnere. Jeg har heller ikke spurt noen om dette. Og aldri vært opptatt av å føre logg. Når det er sagt, er det tydelig at hun i hovedinnlegget sliter med manglende kontroll, men det er da noe helt annet enn å ha en lang liste med partnere gjennom mange år. Når det er sagt, er det tydelig at hun i hovedinnlegget sliter med manglende kontroll, men det er da noe helt annet enn å ha en lang liste med partnere gjennom mange år. Det er vel i grunnen dette jeg prøver å få frem her også... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2282915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hvis man spør hverandre, skal man være ærlige spør du meg. Jeg fatter ikke at folk kan ta så lett på dette her. Tør man ikke si det korrekte antall mener jeg man har et stort problem med seg selv og da senere vil slite fordi man har sagt usannheter for partneren sin. Da er det tross alt bedre å være enige om at det ikke skal være tema og heller ikke fortelle hverandre antallet. Man trenger ikke nødvendigvis ha mange partnere for ikke å ville fortelle hvor mange man har hatt. Noen er flaue over å ikke ha hatt mer enn 2, andre husker ikke hvor mange de har hatt (selv om det kanskje bare er 8). Noen ønsker ikke å oppgi antall fordi det fort kan bli spørsmål om hvem, hvordan de var osv. Å ta lett på hvem og hvor mange man har sex med, er noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2283347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 ''Å si feil antall partnere er ikke noen hvit løgn, det er å krenke partneren sin på det groveste. '' Hvorfor det? Mange har gjort mye verre ting enn å ha sex med tre for mye. Skal man grave opp all dritten fra fortiden fordi man har startet et nytt forhold? Hvorfor ikke la fortid være fortid? ''Mange har gjort mye verre ting enn å ha sex med tre for mye'' Om jeg spør og han sier 5 men det egentlig er 7 så er det helt greit, men om jeg da siden får vite av kompiser eller andre at han har hatt snabben borti halve bygda så vil jeg bli temmelig skeptisk ja. Hva annet har han løyet om? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2283352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 ''Mange har gjort mye verre ting enn å ha sex med tre for mye'' Om jeg spør og han sier 5 men det egentlig er 7 så er det helt greit, men om jeg da siden får vite av kompiser eller andre at han har hatt snabben borti halve bygda så vil jeg bli temmelig skeptisk ja. Hva annet har han løyet om? Poenget er at man av og til gjør ting man ikke vil fortelle kjæresten eller andre om. I tillegg gjør man ofte blemmer når man er "ung og dum". Skal man da brette ut all dumskapen man har gjort? Eller er sexlivet spesielt unnatatt dette? Selvfølgelig er det forskjell på å ha sex med to for mye og å vært over hele bygda. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2283356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Man trenger ikke nødvendigvis ha mange partnere for ikke å ville fortelle hvor mange man har hatt. Noen er flaue over å ikke ha hatt mer enn 2, andre husker ikke hvor mange de har hatt (selv om det kanskje bare er 8). Noen ønsker ikke å oppgi antall fordi det fort kan bli spørsmål om hvem, hvordan de var osv. Å ta lett på hvem og hvor mange man har sex med, er noe annet. Vel talt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2283359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skeptisk84 Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Juhu, så du kunne hatt et større antall sexpartnere enn de 14 om du ville? *rister på hodet* Det kan da jeg og hvemsomhelst andre også...?! Er man lett nok på tråden, kan man så absolutt få seg ørti sexpartnere. Kjenner ei på 25, jeg - som har rundt 50 på samvittigheten, og pen det er hun ikke Så for all del bare vær kresen du -- men når du spør oss om hva du egentlig holder på med, da må du forvente å få svar som sier at du virker nokså billig...For det gjør du altså, kresen eller ikke kresen. Håper du satser "safe", og særlig når du snakker om andre land - f.eks syden-land? Vel, der nede er kondom et must...vil jeg si. Er ikke så hard mot deg som jeg høres ut som. Jeg kjenner meg dessverre igjen i deg, og skulle ønske jeg aldri, aldri hadde vært så billig... Heldigvis er jeg mer voksen nå. Lykke til. Et lite tips..hvor kult tror du det blir å si til din kommende STORE og forhåpentlig siste kjærlighet at du har ligget med en haug? hehe ja det er nok mangen som kan ligge med hvem så helst men jeg understreker bare at jeg er kresen. Og for siste gang, jeg kommer ikke til å si sannheten om det er min store eller lille kjærlighet!! For JA jeg skammer meg over det,det har jeg jo sagt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2283399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skeptisk84 Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Måten du uttaler deg på og svarer på, får meg til å tenke på at du har skikkelig behov for å forsvare deg. Og dette behovet kommer ofte av at du vet at det du gjør egentlig er galt. Forsvarsmekanismene våre virker sånn. Jeg synes faktisk du skal ta til deg en del av dette som skrives her, vurdere det og så tenke litt på deg selv i din egen situasjon. Hvis du er så sikker på det du gjør og føler deg trygg på hvordan du selv oppfatter deg, hvorfor spør du her inne da om du ikke klarer å få andre svar enn fra de som støtter deg? Det er mange som vil se på dette som billig, du vil nok før eller siden få et veldig dårlig rykte på deg og det er nå du faktisk har muligheten til å stoppe opp og tenke på om du vil fortsette som dette resten av livet, eller om du vil "skjerpe deg" litt. Selvom du har hatt 5 av dem som kjærester, er det 9 tilfeldige partnere. Og det er ganske mye det også! Jeg sier jo at jeg syns det er gale hvor mange jeg har ligget med!! Jeg ville bare høre hva folk har å si! Å nå har jeg hørt fra begge sider (de som synes det er OK og de som syns jeg er billig), det er bare interessant å høre ALLE sine meninger Jeg forsvarer meg ikke sånn,jeg vil bare forklare hvordan det ligger an med min situasjon! Jeg vil f.eks ikke at folk skal misforstå her å tro jeg ligger med de jeg kommer over!! Og jeg er slett ikke innbilsk heller for de som tror det,tvert imot. Men samme det...nå har jeg hørt det jeg ville. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284084-hva-er-det-jeg-holder-p%C3%A5-med/page/2/#findComment-2283402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.