Gjest zlk Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hei. Jeg er en kvinne på 30 år, 2 barn på 3 og 5 år.Har polycstiske ovarier, økt behåring, og lange sykluser.Er slank, på grensen til tynn.(Aktiv, godt trent, og høy forbrenning). Etter jeg fikk barn har jeg satt ganske regelmessige sykluser med 32- 35 dagers mellomrom. Av og til ( 2- 3 ganger de siste 2 år) har det gått 6, 5 uker mellom menstruasjonene. Ønsker meg ett barn til- og har prøvd i 5 mnd. Brukte eggløsningstester sist syklus og fikk kraftig rød strek. Hadde hatt samleie de to siste dager før rød strek.Fikk imidlertid menstruasjon på dag 34. Har nå fått pergotime av legen min.Skulle starte på dag 4 i syklusen. Er nå på dag 8, og lurer på om jeg da må vente til neste syklus? Er det sannsynlig at jeg har eggløsning når jeg ( stort sett) har regelmessig mens? Og hvor stor sannsynlighe er det for at pergotime vil virke?Første gang ble jeg gravid etter å ha brukt dexametason tre mnd. Ande gang ble jeg gravid "uten hjelp". Har "peilet inn" eggløsning flere ganger,men en gang midt i forsøkene, gikk det lang tid mellom.Ikke lyktes allikevel..Og hvor sor "fare" e det for flerlingsvngerskap v pergotime? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284114-pergotime/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Regelmessige syklus’er på under 36 dager tyder på normal eggløsning. Forsinket menstruasjon kan bety forsinket eggløsning eller meget tidlig abort. Det er for sent å starte med pergotime i denne syklus, vent til neste. Det er vist at pergotime kan fremme graviditet, også selv om det foreligger eggløsning. Jeg har ikke eksakt tall for den økte risiko for flerlingesvangerskap ved bruk av pergotime, men den er økt i forhold til den normale sjanse på 1 per 85. Lykke til med behandlingen. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284114-pergotime/#findComment-2282231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.