Gjest Tapt drøm? Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hei. Vi er under IVF behandling og fikk i dag telefon om at jeg hadde spor av hepatitt, og de ville ta en kontrollprøve. Jeg spurte om det var hepatitt C noe den kontoransatte bekreftet. Desverre hadde ikke legen tid til å prate på det tidspunktet, så nå har vi en del spørsmål. Jeg ble sjekket for seksuelt smittbare sykdommer i 05, da var alt bra. Har ikke hatt seksualpartner etter dette før mannen jeg nå er gift med. Mannen min testet ikke positivt på prøvene på sykehuset nå. 1. Hva innebærer det at de finner spor av? Hvis de hadde vært sikker på at jeg hadde hepatitt, ville de da sagt det eller er det vanlig å si spor av, for så å be om kontroll prøve? 2. Når de sier de vil ha en kontrollprøve, betyr det at de er rimelig sikker på at jeg ikke kan gjennomføre IVF eller betyr det at vi har en sjanse på at den første blodprøven viste feil? 3. Har nå lest på nettet om de forskjellige hepatitt typene. kan det stemme at jeg har C? Jeg har ikke hatt blodoverføring, er heller ikke rusmisbruker (delte sprøyter), men har jobbet med ungdom med rusproblemer i flere år. IVF avdelingen har bedt med å avslutte spaying, men jeg vil ikke gjøre dette før jeg har snakket med legen. Er dypt fortvilet, nå var vi så klar for å sette i gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284146-hepatitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg er ikke sikker på hva den usikkerheten skyldes når det gjelder undersøkelse på hepatitt. Laboratorier opererer med grenseverdier, men slike resultater blir da vanligvis bekreftet eller avkreftet med undersøkelse av en ny prøve. Hepatitt C overføres ved blod, blodprodukter, forurensede sprøyter o.l. og til en viss grad ved seksuell kontakt( Ikke like mye som hepatitt . Mange tilfeller av hepatitt C forløper uten akutte symptomer, slik at det er vanskelig å spore tilbake til infeksjonstidspunktet og derved infeksjonskilden. Det er lite sannsynlig at kontakt med rusrelatert ungdom kan ha ført til infeksjon, men kan ikke utelukke. Jeg tror at du må få dette bekreftet hvorvidt det er en hepatitt C infeksjon du har, og dette må kunne gjøres i en ny blodprøve. Snakk med legen din om det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284146-hepatitt/#findComment-2282496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt_nå Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg er ikke sikker på hva den usikkerheten skyldes når det gjelder undersøkelse på hepatitt. Laboratorier opererer med grenseverdier, men slike resultater blir da vanligvis bekreftet eller avkreftet med undersøkelse av en ny prøve. Hepatitt C overføres ved blod, blodprodukter, forurensede sprøyter o.l. og til en viss grad ved seksuell kontakt( Ikke like mye som hepatitt . Mange tilfeller av hepatitt C forløper uten akutte symptomer, slik at det er vanskelig å spore tilbake til infeksjonstidspunktet og derved infeksjonskilden. Det er lite sannsynlig at kontakt med rusrelatert ungdom kan ha ført til infeksjon, men kan ikke utelukke. Jeg tror at du må få dette bekreftet hvorvidt det er en hepatitt C infeksjon du har, og dette må kunne gjøres i en ny blodprøve. Snakk med legen din om det! Dette er det dårligste svaret jeg noen gang har fått. tenke seg til å betale 139 kroner for å få beskjed om å snakke med legen min... Nå har jeg heldigvis fått tak i ham, og det viser seg at jeg med veldig liten sansynlighet har sykdommen. Han sa at jeg kan ha utviklet antistoffer som ligner, og at jeg ikke trenger å bekymre meg. Hadde det vært klage rett på tjenesten her, hadde jeg bedt om å få pengene refundert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284146-hepatitt/#findComment-2282697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.